ELEMENTI 10. “Potencjalność” | 10-11.03.2023


Katedra Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego, Katedra Kompozycji oraz Koło Naukowe Teorii Muzyki wraz z Kołem Naukowym Studentów Kompozycji zapraszają na dziesiątą, jubileuszową edycję ELEMENTI. Zgodnie z tradycją, wydarzenie składa się z studencko-doktoranckiej sesji naukowej oraz Koncertów Muzyki Nowej. Tematem tegorocznej edycji jest “POTENCJALNOŚĆ“, którą w sztuce dźwięku kojarzyć można z wieloma zagadnieniami: muzyką algorytmiczną, indeterminizmem, grafikami, a także potencjałem rozwojowym kierunków i dyscyplin artystycznych. Zadajemy pytania o muzykę „niewybrzmiałą” – zarówno zapomnianą, jak i nieodkrytą, niezaistniałą.

Dziesiąte Elementi swoimi wystąpieniami uświetnią dr Iwona Sowińska-Fruhtrunk, dr hab. Anna Chęćka, Sarah Nemtsov, Andrzej Kwieciński, Krystian Lada i Karolina Sofulak. Z kolei na koncertach obok studentów krakowskiej Akademii wystąpi niezastąpiony zespół, specjalizujący się w wykonawstwie muzyki współczesnej – Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble.

 

piątek, 10 marca 2023, 9:45
Sala Senatu
ul. św. Tomasza 43

Konferencja

9:45 – otwarcie Ogólnopolskiej Studencko-Doktoranckiej Konferencji Naukowej Elementi 10. „POTENCJALNOŚĆ”

10:00 – wykład inauguracyjny: dr Iwona Sowińska-Fruhtrunk (AMKP Kraków) Arystoteles – Agamben – Deleuze – wokół idei potencjalności w sztuce

11:15 – Viacheslav Kyrylov (AMKP Kraków) Ku możliwościom pełnego niezróżnicowania. O muzyce niekonsystentnej

12:00 – wykład online: mgr Sarah Nemtsov, prof. UMS (UMS Salzburg) Synthesizing space

15:00 – Zuzanna Daniec (AMKP Kraków) Muzyczność wobec destrukcji: możliwości interpretacji europejskiej twórczości powojennej (rekonesans)

15:30 – Filip Baracz (AMKP Kraków) Kołysanka dla współczesnego świata – „Sleep” Maxa Richtera

16:15 – wykład specjalny: dr hab. Anna Chęćka, prof. UG (UG Gdańsk) Gramatyki tworzenia – od potencjalności do konkretyzacji

 

10 marca 2023, 19:00
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43

Koncert

Andrzej Kwieciński (*1984) a 6[+1] na flet, lupofon, klarnet, skrzypce, wiolonczelę i fortepian

Maciej Bieniawski (*2002) the disintegration of memory na flet, klarnet, saksofon, skrzypce, wiolonczelę i fortepian**

Matteo Gurrieri (*1996) Folerna, tragicommedia di un incontro na piccolo, flet altowy, saksofon, klarnet basowy, skrzypce, wiolonczelę i fortepian**

Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble

 

sobota, 11 marca 2023, 11:15
Sala Senatu
ul. św. Tomasza 43

Konferencja

11:15 – Annika Mikołajko-Osman (AMKP Kraków) Szeroki potencjał artystyczny śpiewaka-instrumentalisty na przykładzie Liebestod Roberta Ventimiglii

11:45 – Zuzanna Bolon (AMKP Kraków) O potencjalnościach w koncercie skrzypcowym (Szymanowski – Penderecki – Botor – Mykietyn).
Refleksje gatunkowe i interpretacyjno-wykonawcze

12:30 – wykład specjalny: Andrzej Kwieciński Fiasko: porażka w muzyce jako niezbędne narzędzie pracy kompozytorskiej

15:00 – Iga Batog (UAM Poznań) The Loop of Nibelung Simona Steena-Andersena. Rekonesans

15:45 – rozmowa online: Karolina Sofulak, Krystian Lada (prowadzenie: Zuzanna Hwang-Cempla) Ucieczka z muzeum? O aktualności, potencjalności i przyszłości opery

16:45 – dyskusja końcowa i podsumowanie Ogólnopolskiej Studencko-Doktoranckiej Konferencji Naukowej Elementi 10. „POTENCJALNOŚĆ”

11 marca 2023
Sala 417
ul. św. Tomasza 43

Warsztaty kompozytorskie

 

11 marca 2023, 18:30
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43

Koncert

Tomasz Gil (*1999) Unsent letters
Magdalena Greszta waltornia
Łukasz Kozyra saksofon
Tomasz Gil live electronics

Viacheslav Kyrylov (*1997) Kafka-Texte**
Dominika Czachor klarnet
Łukasz Laxy wiolonczela
Olga Miriam-Michałowska fortepian

Jakub Borodziuk (*1999) inert**
Aleksandra Żmuda flet

Roberto Ventimiglia (*1982) Liebestod*
Annika Mikołajko-Osman głos, perkusja

Szymon Golec (*2002) Styx**
(utwór kwadrofoniczny)

Sarah Nemtsov (1980-) Kadosh*
Oriana Masternak skrzypce

* prawykonanie polskie
** prawykonanie światowe