ELEMENTI 10. “Potencjalność” | 10-11.03.2023
Katedra Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego, Katedra Kompozycji oraz Koło Naukowe Teorii Muzyki wraz z Kołem Naukowym Studentów Kompozycji zapraszają na dziesiątą, jubileuszową edycję ELEMENTI. Zgodnie z tradycją, wydarzenie składa się z studencko-doktoranckiej sesji naukowej oraz Koncertów Muzyki Nowej. Tematem tegorocznej edycji jest “POTENCJALNOŚĆ“, którą w sztuce dźwięku kojarzyć można z wieloma zagadnieniami: muzyką algorytmiczną, indeterminizmem, grafikami, a także potencjałem rozwojowym kierunków i dyscyplin artystycznych. Zadajemy pytania o muzykę „niewybrzmiałą” – zarówno zapomnianą, jak i nieodkrytą, niezaistniałą.
Dziesiąte Elementi swoimi wystąpieniami uświetnią dr Iwona Sowińska-Fruhtrunk, dr hab. Anna Chęćka, Sarah Nemtsov, Andrzej Kwieciński, Krystian Lada i Karolina Sofulak. Z kolei na koncertach obok studentów krakowskiej Akademii wystąpi niezastąpiony zespół, specjalizujący się w wykonawstwie muzyki współczesnej – Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble.
piątek, 10 marca 2023, 9:45
Sala Senatu
ul. św. Tomasza 43
Konferencja
9:45 – otwarcie Ogólnopolskiej Studencko-Doktoranckiej Konferencji Naukowej Elementi 10. „POTENCJALNOŚĆ”
10:00 – wykład inauguracyjny: dr Iwona Sowińska-Fruhtrunk (AMKP Kraków) Arystoteles – Agamben – Deleuze – wokół idei potencjalności w sztuce
11:15 – Viacheslav Kyrylov (AMKP Kraków) Ku możliwościom pełnego niezróżnicowania. O muzyce niekonsystentnej
12:00 – wykład online: mgr Sarah Nemtsov, prof. UMS (UMS Salzburg) Synthesizing space
15:00 – Zuzanna Daniec (AMKP Kraków) Muzyczność wobec destrukcji: możliwości interpretacji europejskiej twórczości powojennej (rekonesans)
15:30 – Filip Baracz (AMKP Kraków) Kołysanka dla współczesnego świata – „Sleep” Maxa Richtera
16:15 – wykład specjalny: dr hab. Anna Chęćka, prof. UG (UG Gdańsk) Gramatyki tworzenia – od potencjalności do konkretyzacji
10 marca 2023, 19:00
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43
Koncert
Andrzej Kwieciński (*1984) a 6[+1] na flet, lupofon, klarnet, skrzypce, wiolonczelę i fortepian
Maciej Bieniawski (*2002) the disintegration of memory na flet, klarnet, saksofon, skrzypce, wiolonczelę i fortepian**
Matteo Gurrieri (*1996) Folerna, tragicommedia di un incontro na piccolo, flet altowy, saksofon, klarnet basowy, skrzypce, wiolonczelę i fortepian**
Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble
sobota, 11 marca 2023, 11:15
Sala Senatu
ul. św. Tomasza 43
Konferencja
11:15 – Annika Mikołajko-Osman (AMKP Kraków) Szeroki potencjał artystyczny śpiewaka-instrumentalisty na przykładzie Liebestod Roberta Ventimiglii
11:45 – Zuzanna Bolon (AMKP Kraków) O potencjalnościach w koncercie skrzypcowym (Szymanowski – Penderecki – Botor – Mykietyn).
Refleksje gatunkowe i interpretacyjno-wykonawcze
12:30 – wykład specjalny: Andrzej Kwieciński Fiasko: porażka w muzyce jako niezbędne narzędzie pracy kompozytorskiej
15:00 – Iga Batog (UAM Poznań) The Loop of Nibelung Simona Steena-Andersena. Rekonesans
15:45 – rozmowa online: Karolina Sofulak, Krystian Lada (prowadzenie: Zuzanna Hwang-Cempla) Ucieczka z muzeum? O aktualności, potencjalności i przyszłości opery
16:45 – dyskusja końcowa i podsumowanie Ogólnopolskiej Studencko-Doktoranckiej Konferencji Naukowej Elementi 10. „POTENCJALNOŚĆ”
11 marca 2023
Sala 417
ul. św. Tomasza 43
Warsztaty kompozytorskie
11 marca 2023, 18:30
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43
Koncert
Tomasz Gil (*1999) Unsent letters
Magdalena Greszta waltornia
Łukasz Kozyra saksofon
Tomasz Gil live electronics
Viacheslav Kyrylov (*1997) Kafka-Texte**
Dominika Czachor klarnet
Łukasz Laxy wiolonczela
Olga Miriam-Michałowska fortepian
Jakub Borodziuk (*1999) inert**
Aleksandra Żmuda flet
Roberto Ventimiglia (*1982) Liebestod*
Annika Mikołajko-Osman głos, perkusja
Szymon Golec (*2002) Styx**
(utwór kwadrofoniczny)
Sarah Nemtsov (1980-) Kadosh*
Oriana Masternak skrzypce
* prawykonanie polskie
** prawykonanie światowe