Inspiracje, Interpretacje, Improwizacje – koncert w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej „Manggha” | 18.05.2025
18 maja 2025 Katedra Perkusji i Muzyki Współczesnej Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie serdecznie zaprasza do Mangghi – Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej na koncert Inspiracje, Interpretacje, Improwizacje. W wydarzeniu udział wezmą studenci i pedagodzy krakowskiej uczelni muzycznej prezentując szerokie spektrum muzyki nowej – zarówno tej zaliczanej do klasyki współczesności, jak i tworzonej w ostatnim czasie.
Ideą przewodnią spotkania z tą sztuką będzie ukazanie różnych ścieżek dialogu, jaki podejmuje z nią młode pokolenie wykonawców i kompozytorów. Wciąż bowiem inspirują się oni tym, co zostało stworzone, aby dochodzić do nowych paradygmatów w sztuce. Wiemy jednak, że próby ustosunkowania się do muzycznej tradycji mogą niekiedy prowadzić w stronę przeciwną – ku twórczemu uniezależnieniu się od niej, wykraczając niejednokrotnie poza obszar sztuki dźwięków. Wszystkie te aspekty muzyki współczesnej znajdą odzwierciedlenie w programie koncertu.
Jako społeczność akademicka pragniemy mieć ten przywilej, zachęcając również Państwa do udziału w nim poprzez uczestnictwo w wydarzeniu, aby być świadkami muzycznego dialogu młodego pokolenia z jego Mistrzami. Wierzymy, że chłonąc tę właśnie atmosferę będzie wszystkim nam dane zbliżyć się do przesłania wybrzmiewającego w życiu i twórczości Andrzeja Wajdy, współfundatora krakowskiej Mangghi, dla którego czerpanie inspiracji z różnych dziedzin sztuki i kultur stanowiło wielce ożywczą iskrę twórczego imperatywu.
niedziela 18 maja 2025
Manggha. Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej
ul. Marii Konopnickiej 26, Kraków
Inspiracje, Interpretacje, Improwizacje
GEORGE CRUMB An Idyll for the Misbegotten (1985)
Hanna Pysz – flet
Nathan Ścibiwołk, Igor Sikorski, Michał Kisielewicz – perkusja
JULIUSZ ŁUCIUK Arabeska nr 2 (1987) na dwa fortepiany
Zuzanna Haberka – fortepian
Jonasz Jochemczyk – fortepian
LUCIANO BERIO Duetti per due violini (1979-1983)
- Piero (Farulli)
- Alfredo (Fiorenzani)
- Bruno (Maderna)
- Maja (Pliseckaja)
- Maurice (Fleuret)
- Yossi (Pecker)
Monika Szalkowska – skrzypce
Karol Cieśla – skrzypce
TERRY RILEY Tread on the Trail (1965) wersja na kwintet
Julia Szlendak – skrzypce
Karol Michalik – akordeon
Matteo Gurrieri – gitara elektryczna
Maryia Shchasiuk – marimba
Beniamin Gleń – wibrafon
ADAM WALACIŃSKI Moments musicaux avec Postlude en hommage à I. S. (1987) na 2 fortepiany
Zuzanna Haberka – fortepian
Jonasz Jochemczyk – fortepian
PIOTR KĘDZIERSKI Piktogramy (2023) na trzech pianistów przy jednym fortepianie
Tien Doan, Meijun Chen, Tianrui Chen – fortepian
SALVADOR TORRÉ Sandclock (2013), opracowanie własne
Zuzanna Haberka, Jonasz Jochemczyk, Piotr Kędzierski, Jadwiga Mglej, Justyna Piękoś-Kędzierska, Martyna Zakrzewska – fortepiany
Beniamin Gleń, Maciej Hałoń, Maryia Shchasiuk, Anna Szkudlarek – perkusja
Bilety w cenie 20 zł do nabycia online przez stronę Muzeum.





