OGŁOSZENIA ⮭

Aktualności


15.12.2025

Dzień Rektorski
22 grudnia 2025

Szanowni Państwo,

działając na podstawie § 76 ust. 5 Statutu, JM Rektor Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie prof. dr hab. Mariusz Sielski, w odpowiedzi na wniosek Przewodniczącej Uczelnianej Rady Samorządu Studenckiego, podjął decyzję, że 22 grudnia 2025 r. będzie Dniem Rektorskim wolnym od zajęć dydaktycznych.


24.11.2025

Rejestracja na wyjazdy na studia na rok akademicki 2026/2027
w ramach programu Erasmus+

Otwarta jest rejestracja na wyjazdy na studia na rok akademicki 2026/2027 w ramach programu Erasmus+. Aby się zarejestrować, należy wypełnić Kartę Rejestracyjną online, do której link znajduje się w zakładce Erasmus+/ Dla studentów/ Rejestracja.

Termin zgłoszeń: 20 grudnia 2025


6.11.2025

Dzień rektorski
10 listopada 2025

Szanowni Państwo,

działając na podstawie § 76 ust. 5 Statutu, JM Rektor Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie prof. dr hab. Mariusz Sielski, w związku ze Świętem Niepodległości, podjął decyzję, że 10 listopada 2025 r. będzie Dniem Rektorskim wolnym od zajęć dydaktycznych, bez konieczności ich odpracowania.


15.10.2025

Stypendia – terminy

Przypominamy, że zbliżają się terminy składania wniosków stypendialnych:

Szczegółowe informacje dostępne w zakładkach poszczególnych stypendiów.


 

10.10.2025

Repozytorium cyfrowe Biblioteki AMKP już dostępne

W październiku 2023 r. Biblioteka AMKP rozpoczęła realizację projektu pod nazwą Repozytorium Biblioteki AMKP. Obejmował on konserwację i digitalizację wybranych cennych archiwalnych zbiorów bibliotecznych, zakup zintegrowanego z katalogiem bibliotecznym oprogramowania i udostępnienie w Internecie cyfrowych kopii wybranych druków muzycznych i książek.

Zachęcamy do korzystania ze zdigitalizowanych zbiorów, które są już dostępne w Bibliotece Cyfrowej AMKP.


 

30.09.2025

Informator dla studentów

Drogie Studentki, drodzy Studenci,

Zachęcamy do zapoznania się z informatorem, zawierającym zaktualizowane informacje o funkcjonowaniu na naszej Uczelni, które mogą być przydatne zwłaszcza na początku roku akademickiego.

Plik jest dostępny w interaktywnym formacie PDF. Dajcie znać koleżankom i kolegom, którzy mogą go potrzebować.

Informator_PL 2025| wersja angielska: Information brochure_AMKP_EN 2025


24.09.2025

Wybór przedmiotów w systemie NESOS

Szanowni Państwo,
Drodzy Studenci,

Jest nam niezmiernie miło powitać Państwa przed oficjalnym rozpoczęciem roku akademickiego 2025/26. Zbliża się czas podjęcia decyzji związanych z wyborem przedmiotów obowiązkowo wybieralnych i fakultatywnych w systemie NESOS. System zostanie uruchomiony w środę 24.09.2025, o godzinie 10:00 i będzie pozostawał aktywny do Państwa dyspozycji do czwartku 25.09.2025, do godziny 12:00. Szczegóły związane z zasadami wyboru przedmiotów przekazane zostaną przez odpowiednie dziekanaty.

Życzymy, podobnie jak w ubiegłym roku, aby możliwość wyboru przedmiotów pomogła Państwu rozwijać swoje talenty i artystyczne pasje.

dr Maria Wilczek-Krupa
Prorektor ds. studentów i promocji

dr hab. Piotr Różański
Prorektor ds. kształcenia i współpracy międzynarodowej


17.09.2025

Godziny rektorskie

Szanowni Państwo,

działając na podstawie § 76 ust. 5 Statutu, JM Rektor Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie prof. dr hab. Mariusz Sielski, w związku z uroczystością Inauguracji Roku Akademickiego 2025/2026, ogłasza godziny rektorskie w piątek 3 października 2025 r. od 10.00 – 15.00, bez konieczności ich odrabiania.

Rektor
prof. dr hab. Mariusz Sielski


3.09.2025

Stypendia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
dla studentów uczelni artystycznych

Studenci zainteresowani ubieganiem się o stypendium ministra w roku akademickim 2025/2026, proszeni są o dokładne zapoznanie się z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 marca 2019 r. oraz z procedurą i trybem składania wniosków w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.

Wnioski należy składać do 19 września br. do godziny 13:00.

Szczegółowe informacje są dostępne w zakładce Studenci/ Stypendia/ STYPENDIUM MINISTRA.


21.07.2025

mLegitymacja od roku akademickiego 2025/2026

Informujemy, że od roku akademickiego 2025/26 AMKP będzie wydawać wszystkim studentom posiadającym numer PESEL mLegitymacje studenckie w postaci dokumentu mobilnego obsługiwanego przy użyciu usługi udostępnianej w aplikacji mObywatel.

Elektroniczna legitymacja studencka w postaci karty (ELS) będzie wydawana tylko na wniosek studenta oraz studentom nieposiadającym numeru PESEL.

Więcej informacji w zakładce mLegitymacja.


21.07.2025

Stypendium Fundacji Edukacyjnej Jerzego Juzonia „Pierwszy rok”

Fundacja Edukacyjna Jerzego Juzonia przyznaje stypendia osobom przyjętym na pierwszy rok studiów w roku akademickim 2025/2026, spełniającym szereg określonych warunków (dostępne w zakładce stypendium). W roku akademickim 2025/2026 stypendium dla jednej osoby wyniesie 6000 złotych łącznie.

Formularz wniosków stypendialnych jest aktywny na stronie internetowej Fundacji 

do 1 września 2025 do godz. 12:00.

Status studenta można potwierdzać w Dziale Nauczania. Przypominamy, że od 26 lipca 2025 r. do 17 sierpnia 2025 r. Akademia będzie zamknięta.


16.07.2025

Składanie wniosku o miejsce w Domu Studenckim na rok akademicki 2025/2026
dla osób przyjętych NA I ROK studiów

Złożenie wniosku o przyznanie miejsca w Domu Studenckim AMKP na rok akademicki 2025/2026 dla osób przyjętych na I rok studiów możliwe jest od momentu aktywacji konta studenckiego w systemie NESOS w nieprzekraczalnym terminie:

do dnia 24 lipca 2025 roku.

Wnioski dostępne są w module STUDENT w systemie NESOS w podanym powyżej terminie.

Przypominamy, że od 1 października 2025 r. ulegają zmianie opłaty za miejsce w Domu Studenckim. Szczegóły w Zarządzeniu nr 23/2025.


26.06.2025

Godziny otwarcia magazynu instrumentów
w lipcu i sierpniu

Informujemy, że w lipcu i sierpniu 2025 r. magazyn instrumentów będzie otwarty w następujących dniach:

1 lipca (wtorek) 9:00-11:00
3-4 lipca (czwartek-piątek) 9:00-11:00
7 lipca (poniedziałek) 9:00-11:00
9-11 lipca (środa-piątek) 9:00-11:00
18-29 sierpnia – poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki 9:00-11:00.

Od 14 lipca do 16 sierpnia magazyn będzie nieczynny.

Informacje dotyczące wypożyczania znajdują się w zakładce MAGAZYN INSTRUMENTÓW.


28.04.2025

Fundusz Stypendialny im. Henryka Sztompki
dla studentów wykazujących się szczególnymi predyspozycjami w zakresie interpretacji utworów F. Chopina

14 kwietnia 2025 AMKP odwiedził prof. dr hab. Piotr Sztompka, profesor honorowy Uniwersytetu Jagiellońskiego, który ufundował dla studentów i studentek AMKP Stypendium im. Profesora Henryka Sztompki. O stypendium ubiegać się mogą osoby studiujące na kierunku Instrumentalistyka w specjalności gra na fortepianie, wykazujące się szczególnymi predyspozycjami w zakresie interpretacji utworów Fryderyka Chopina.

Prof. dr hab. Piotr Sztompka jest synem HENRYKA SZTOMPKI (1.04.1901 – 21.06.1964) – pianisty, cenionego interpretatora dzieł Fryderyka Chopina, który w latach 1945-64 uczył gry na fortepianie w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Krakowie (obecnie AMKP), pełnił funkcję kierownika Katedry Fortepianu (1957-1964), a w latach 1957-1963 funkcję prorektora.

Kandydatów do stypendium mogą zgłaszać wykładowcy AMKP (opiekunowie artystyczni studentów) w Sekretariacie Rektora (pokój nr 313, III p.) w terminie do 30 czerwca 2025 r.

Więcej informacji w zakładce STYPENDIA.


1.04.2025

Strefa Relaksu dla studentów i studentek AMKP

1 kwietnia 2025 r. nastąpiło uroczyste przekazanie Strefy Relaksu studentom i studentkom AMKP na ręce przewodniczącej URSS Zuzanny Haberki. Przekazanie odbyło się w obecności władz AMKP, z rąk JM Rektora Mariusza Sielskiego.

Od teraz część przestrzeni z tarasem na 6. piętrze budynku głównego przy ul. św. Tomasza będzie służyć wyłącznie studentkom i studentom z celach odpoczynku między zajęciami.

Regulamin Strefy Relaksu będzie dostępny wkrótce.

Więcej


31.01.2025

Centrum Rozwoju Kariery
– oferty pracy, kursy, konkursy, konferencje

Drodzy Studenci, drogie Studentki,

Przypominamy, że informacje o zewnętrznych inicjatywach, które mogłyby Was zainteresować, są regularnie publikowane w zakładce Centrum Rozwoju Kariery, w kolejności zbliżających się terminów zgłoszeń.

Ogłoszenia podzielone są na 2 główne kategorie:

  • OFERTY PRACY – a wśród nich przesłuchania (do orkiestr, spektakli itp.) oraz inne oferty pracy (m.in. praca w szkole)
    oraz
  • KURSY, KONKURSY, KONFERENCJE – tam znajdziecie ogłoszenia konkursach, a także o lekcjach mistrzowskich, konferencjach naukowych, festiwalach, czy innych inicjatywach muzycznych.

Zachęcamy do regularnego sprawdzania możliwości!

W celu uzyskania dodatkowych informacji można się także umawiać na spotkania indywidualne z mgr Magdaleną Cymer-Frączek (crk@amuz.krakow.pl).


15.10.2024

STRONA INTERNETOWA WELCOME CENTRE
welcome.amuz.krakow.pl

Działa już nowa strona internetowa punktu Welcome Centre. Znajdują się na niej praktyczne informacje dla zagranicznych studentów, praktykantów czy kandydatów dotyczące naszej Uczelni oraz Krakowa. Można na niej znaleźć również krótkie filmy o AMKP m.in. z udziałem JM Rektora, czy studentów zagranicznych, a także wirtualny spacer po budynkach przy ul. św. Tomasza, Potebni oraz Auli Florianka.

Zapraszamy na stronę Welcome Centre pod adresem:

WELCOME.AMUZ.KRAKOW.PL.

Przypominamy, że Welcome Centre można odwiedzać również stacjonarnie przy ul. św. Tomasza 43 w pokoju nr 6 (po lewej stronie przy wejściu).

Uruchomienie punktu wsparcia studentów zagranicznych było możliwe dzięki grantowi uzyskanemu z programu „Welcome to Poland” Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej.


11.10.2024

Informator dla studentów I roku

Drodzy Studenci i drogie Studentki pierwszego roku!

Przygotowaliśmy dla Was zestaw najważniejszych informacji organizacyjnych na początku Waszej drogi w AMKP. Zachęcamy do korzystania!

Plik jest dostępny w interaktywnym formacie PDF, w wersji polskiej oraz angielskiej – dajcie znać koleżankom i kolegom, którzy mogą go potrzebować.

Informator dla studentów I roku_PL

Information brochure for first-year students_EN


19.10.2022

Finansowanie udziału w konkursie muzycznym

Informujemy, że istnieje możliwość uzyskania finansowania udziału w konkursie muzycznym (koszty podróży, nocleg, wpisowe). W tym celu należy złożyć wniosek minimum 21 dni przed planowanym terminem wyjazdu, a decyzję o finansowaniu podejmuje JM Rektor.

Szczegóły dostępne w Zarządzeniu Nr 32/2022 z 14 października 2022 r.


30.09.2022

Zasady rezerwacji sal 2022/2023

Zgodnie z nową decyzją Pana Prorektora ds. kształcenia z dnia 30.09.2022 r. od semestru zimowego w roku akademickim 2022/2023 obowiązują zaktualizowane zasady rezerwacji sal.

Prosimy o zapoznanie się z Instrukcją udostępniania sal.