Pokaż więcej opcji Schowaj więcej opcji

Tryb eksternistyczny


Do końca roku kalendarzowego należy złożyć wniosek do JM Rektora o sfinansowanie postępowania awansowego (dotyczy pracowników AMKP).

Po rozpatrzeniu wniosku o sfinansowanie postępowania, procedura przebiega następująco:

1. Złożenie wniosku o weryfikację efektów uczenia się.
Wniosek o przeprowadzenie weryfikacji kandydat składa do Prezydium Rady do Spraw Dyscypliny – Sztuki Muzyczne AMKP.

Do wniosku obligatoryjnie załącza się koncepcję rozprawy doktorskiej, obejmującą:
1) temat pracy i uzasadnienie jego wyboru;
2) cel rozprawy;
3) konspekt pracy;
4) główne założenia badawcze i główne pozycje bibliografii;
5) przewidywany program dzieła artystycznego;
6) przewidywany termin złożenia rozprawy

– przy czym koncepcja nie może być większa niż 5 stron znormalizowanego maszynopisu oraz wykaz dorobku artystycznego i naukowego, kopię dyplomu potwierdzającego posiadanie tytułu zawodowego magistra lub równorzędnego.

Na podstawie wniosku Prezydium Rady Dyscypliny powołuje zespół lub zespoły egzaminujące do przeprowadzenia weryfikacji efektów uczenia się.

Egzaminy mogą obejmować w szczególności wykonanie artystyczne, egzamin sprawdzający znajomość głównych zagadnień z zakresu dyscypliny sztuk muzycznych, egzamin z zakresu estetyki, historii sztuki lub filozofii oraz dyskusję z kandydatem. Egzaminy mogą odbywać się w ramach kilku posiedzeń zespołu egzaminującego.
Zakres, formę i terminy egzaminu określa prezydium rady dyscypliny w porozumieniu z zespołem egzaminującym i podaje kandydatowi co najmniej na 30 dni przed terminem egzaminu.

W przypadku pozytywnej weryfikacji, kandydatowi wydaje się zaświadczenie o uzyskaniu efektów uczenia się na poziomie 8 Polskiej Ramy Kwalifikacji. Zaświadczenie jest ważne wyłącznie w Akademii i przez okres nie dłuższy niż 2 lata. W uzasadnionych przypadkach ważność zaświadczenia może ulec wydłużeniu.

2. Złożenie wniosku o wyznaczenie promotora lub promotorów albo promotora i promotora pomocniczego.

Rozprawa doktorska powstaje pod opieką promotora, co najmniej od 2 miesięcy do 2 lat (nie krócej niż 2 miesiące, nie dłużej niż 2 lata – w uzasadnionych przypadkach okres 2 lat może ulec wydłużeniu).

3. Złożenie wniosku do Rady do Spraw Dyscypliny – Sztuki Muzyczne o wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora wraz z wymaganymi załącznikami: w tym z dziełem artystycznym oraz opisem artystycznej rozprawy w języku polskim i angielskim (m.in. wokaliści, instrumentaliści, dyrygenci, kompozytorzy) lub rozprawy doktorskiej w formie pisemnej ze streszczeniem w języku angielskim (m.in. teoretycy muzyki).