⬇ KONKURS ⬇

⬇ FESTIWAL ⬇

Uczestnicy


KATEGORIA I

 1.  Julia Czajka ur. 2003 & Zuzanna Gawrońska ur. 2003

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata B-dur  KV 358, (I)
Ignacy Jan Paderewski (1860-1941) – Album Tatrzańskie op.11
Claude Debussy (1862-1918)  – Petite Suite

 

2. Malwina Pakuła ur. 2002 & Miłosz Koślak ur. 2002

Jan Sebastian Bach (1685-1750) – Schafe kӧnnen sicher weiden BWV 208
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata D-dur, KV 381 cz. 1
Johannes Brahms (1833-1897) – Tańce węgierskie
nr 11 Poco Andante
nr 13 Andantino Grazioso
nr 16 Con motonr 17 Andantino

Roman Maciejewski (1910-1998)– Negro spirituals ”Listen to the lamb”

 

3. Magdalena Trojanowska (ur. 2003) & Wiktoria Latos (ur. 2003)

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata D-dur, KV 381 (I)
Roman Maciejewski (1910-1998) – Negro Spirituals
– Sometimes i feel like a motherless child
– I want to be ready

Dymitr Szostakowicz (1906-1975) – Concertino a-moll op.94
Ernesto Lecuona (1895-1963)– Andalucia Suite – Malaguena

 

4. Ulker Elisade ur. 2003 & Ryua Aydin ur. 2003

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata KV 357 in G major
1. Allegro
2. Andante

Roman Maciejewski (1910-1998) – Kołysanka (Lullaby) for two pianos
Romuald Twardowski (1930-2024) – Improvvisazione e Toccata

A. Dvořák Slavonic Dances Op. 46 No. 2
A. Dvořák – Slavonic Dances Op. 72 No. 7

 

5. Roksolana Patsiuta ur. 2004 & Nazarii Stasyshyn ur. 2004

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata C-dur na 4 ręce, KV 521
Roman Maciejewski (1910-1998) – Kołysanka na dwa fortepiany
Myrosław Skoryk (1938-2020) – Trzy tańce ekstrawaganckie

 

6. Tomasz Szczepankiewicz ur. 2002 & Adrian Sarkowicz ur. 2002

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata F-dur na 4 ręce, KV 497 cz. 1
Witold Lutosławski  (1899-1963) – Zasłyszana melodyjka
Camile Saint-Saens (1835-1921) – Danse Macabre op. 40
Witold Lutosławski  (1899-1963) – Wariacje na temat Paganiniego

 

KATEGORIA II

1. Nao Kanemura ur. 2000 & Yoshiaki Sato ur. 2000

I ETAP

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata for 4 hands D major, KV381 1st movement
Camille Saint Saëns (1835-1921) – Variations on a Theme by Beethoven Op.35

II ETAP

Władysława Markiewiczówna (1900-1982)- Suita per due pianoforti
Johann Nepomuk Hummel (1778- 1837)- Grande Sonate for 4 hands A-flat Major Op.92 1st movement
Max Reger (1873-1916)- Variations and Fugue on a Theme by Mozart Op.132a

FINAŁ

Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) – Concerto in E major, MWV O 5
1. Allegro vivace
2. Adagio non troppo
3. Allegro

  

2. Nana Shibata ur. 1997 & Masahiro Sato ur. 1998

I ETAP

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata for Piano Four-Hands in C major K.521 1 movement
Max Reger (1873-1916) – 6 Walzer Op.22 No.1・No.6
Ravel (1875-1937) – La valse

II ETAP

Ignacy Jan Paderewski (1860-1941) – Album tatrzańskie Op.12 No.2・No.3・No.5
Franz Schubert (1797-1828) – Rondo D951
Sergiej Rachmaninow (1873-1943) –  Suite No.1 Op.5

FINAŁ

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Concerto No. 10 in E-flat major K. 365
1. Allegro
2. Andante
3. Rondo. Allegro

 

3. Kanon Yokoyama ur. 1998 & Kotone Yokoyama ur. 1998

I ETAP

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonate for four hands  D-Dur KV381  Allegro
Dan Dediu (*1967) – Idile si Guerrille op. 76 1 dylle für Dulcinee 2 Guerrilla 1 3 Idylle für Beatrice
Mia Brentano (*1955) Hidden Sea (20 songs for 2 pianos) ・Slapstick ・A Storm Is Coming

II ETAP

Stanisław Moniuszko (1819-1872) – Kontredanse
Johann Wilhelm Wilms (1772-1847) – Sonata C-Dur op.31 na 4 ręce
7.  Allegro brillante
8. Andante
9. Allegro molto

Maurice Ravel (1875-1937) – Introduction et Allegro

FINAŁ

Max Bruch (1838-1920) – Koncert as moll Op. 88a na dwa fortepiany
1. Andante Sostenuto
2. Andante Con Moto – Allegro Molto Vivace
3. Adagio Ma Non Troppo
4. Andante – Allegro

 

4. Fiona Alaimo ur. 1998 & Chiara Alaimo ur. 1998

I ETAP

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata D-dur KV 448, (I)
Franz Liszt (1811-1886) – Hungarian Rhapsody n°2 (arranged for piano 4 hands by Kleinmichel & Bendel)

II ETAP

Felix Mendelssohn (1809-1847) – Andante & Allegro Brilliante Op. 92
Roman Maciejewski  (1910-1998)- Oberek na dwa fortepiany
Igor Strawiński (1882-1971)- Pietruszka – Three excerpts from the ballet

FINAŁ

Francis Poulenc  (1899-1963)- Concerto for two pianos in d minor
1. Allegro ma non troppo
2. Larghetto
3. Allegro molto

 

5. Aleksandra Pazdyga Chojnacka ur. 1995 & Michał Chojnacki ur. 1993

I ETAP

Maurice Ravel(1875-1937)  – Introduction et Allegro
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756-1791)  – Sonata G-dur na cztery ręce KV 357/497a
1. Allegro
2. Andante

II ETAP

Zygmunt Noskowski (1846-1909) – Fantazja góralska op. 17
Józef Świder (1930-2014) – Allegro e moderato
Siergiej Rachmaninow (1873-1943)- Suita g-moll op. 5 nr 1

FINAŁ

Francis Poulenc  (1899-1963) – Koncert d-moll FP 61
1. Allegro ma non troppo
2. Larghetto
3. Allegro molto

 

6. Agnieszka Zahaczewska-Książek ur. 1991 & Krzysztof Książek ur. 1992

I ETAP

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata C-dur, KV 521 (I)
Igor Strawiński (1882-1971)– Święto wiosny, część II

II ETAP

Karol Szymanowski(1882-1937) – Harnasie op. 55, Obraz I
Franz Schubert (1797-1828) – Fantazja f-moll D. 940
J. Zarębski (1831-1885) – Deux morceaux en forme de mazurka op. 5

FINAŁ

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Koncert Es-dur na dwa fortepiany, KV 365
4. Allegro
5. Andante
6. Allegro

 

7. Anna Urzędowska ur. 2006 & Martyna Walusiak-Cybulska ur. 2005

I ETAP

Astor Piazzolla (1921-1992)– Libertango
Camille Saint-Saens (1835-1921) – Danse Macabre
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata D-dur KV 448
1. Allegro con spirito

Witold Lutosławski  (1913-1994) – Wariacje na temat Paganiniego

II ETAP

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata B-dur KV 358
Antonin Dvorak (1841-1904) – Taniec słowiański e-moll op. 72 nr 2
Roman Maciejewski  (1910-1998) – Negro spirituals for 2 pianos
1. Listen to the lambs
2. Deep River
3. Sometimes I feel like a motherless child
4. I want to be ready

Ernesto Lecuona – Malaguenia

FINAŁ

Francis Poulenc (1899-1963) – Koncert d-moll FP 61
1. Allegro ma non troppo
2. Larghetto
3. Allegro molto

 

8. CONTRA PIANO DUO
Weronika Gardziel ur. 2000 & Le Quang Sinh ur. 2000

I ETAP

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)  – Sonata in C major K.521, 1st movement
Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) – Adante & Allegro Brilliante op.92 2.

II ETAP

Franz Schubert (1797-1828) – Fantasie in F minor, D.940
Sergei Rachmaninov (1873-1943)- Suite No.1 Op.5 for 2 pianos, no.1: Barcarolle
Ignacy Feliks Dobrzyński (1807-1867) Rondo alla polacca op. 63.

FINAŁ

Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) – Concerto in E major, MWV O 5
1. Allegro vivace
2. Adagio non troppo
3. Allegro

 

9. Soojung Kim ur. 1987 & Minkyung Kim ur. 1991

I ETAP

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata for Two Pianos in D-Major, KV 448
1. Allegro con spirito

Felix Mendelssohn bartholdy (1809-1847) – Andante con Variationi in B flat-Major for Piano Four Hands, op. 83a

II ETAP

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata for Piano Four-Hands in F-Major, KV 497
1. Adagio – Allegro di molto
2. Andante
3. Allegro

Max.Reger (1873-1916) – 6 Burlesken for Piano Four-Hands, op. 58
1. Äusserst lebhaft
2. Sehr schnell und eigensinnig
3. Äusserst lebhaft, mit Humor
4. Schnell und grotesk
5. Äusserst schnell und flüchtig
6. So lebhaft und übermütig als nur möglich

Henryk Mikolaj Górecki (1933-2010)- Toccata for Two Pianos op. 2

FINAŁ

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Concerto in E flat-Major KV365
1. Allegro
2. Andante
3. Allegro

 

10. Eryk Koszela ur. 2006 & Yehuda Prokopowicz ur. 2005

I ETAP

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata in G major for 4 hands, KV 357
1. Allegro

Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)- Andante & Allegro Brillant, Op. 92
Dymitr Shostakovich (1906-1975) – Concertino in A minor for 2 pianos, Op. 94

II ETAP

Franz Schubert (1797-1828) – Fantasy in F minor for 4 hands, D. 940
Siergiej Rachmaninov (1873-1943)- Suite No. 1 Op. 5 “Fantaisie-Tableaux· for 2 pianos
Hanna Kulenty (1961) – Van …

III ETAP

Francis Poulenc (1899-1963)- Concerto for Two Pianos in D minor, FP 61
1. Allegro ma non troppo
2. Larghetto
3.Allegro molto

 

11. Beniuk Khrystyna ur. 2002 & Dvorovyi Vitalii ur. 1999

I ETAP

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata F-dur for four hands, KV 497
Maurice Ravel (1875-1937) – La valse

II ETAP

Aleksander Tansman (1897-1986) – Le train de nuit
Johannes Brahms (1833-1897) – Variations on a Theme by Robert Schumann op. 23
Yewhen Stankovych (*1942) – Ancient mountain dances of Verkhovyna

FINAŁ

Francis Poulenc (1899-1963) – Concerto for Two Pianos in D minor, FP 61
1. Allegro ma non troppo
2. Larghetto
3. Allegro molto

 

12. Klara Jachimczak ur. 2000 & Bartosz Wiśniewski ur. 2000

I ETAP

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata C-dur, KV 521 (I)
Franz Schubert (1797-1828) – Rondo A-dur, D.951
Ernesto Lecuona (1895-1963) – Malaguena

II ETAP

Hanna Kulenty (1961)– Van…
Claude Debussy (1862-1918)  – En blanc et noir
1. Avec emportement
2. Lent – sombre
3. Scherzando

Bedrich Smetana (1824- 1884) – Vltava

FINAŁ

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Concerto in E flat-Major KV365
1. Allegro
2. Andante
3. Allegro

 

13. Susanna De Secondi ur. 1996 & Elias Opferkuch ur. 1996

I ETAP

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata C-Major KV 521
1.Allegro

Johannes Brahms (1833-1897) – Variations on a Theme by Haydn op. 56b

II ETAP

Franz Schubert (1797-1828) – Divertissement sur des motifs originaux français, D.823 – II. Andantino varié. Andantino
Maurycy Moszkowski (1854-1925) – 3 New Spanish Dances op. 65
1. Allegro ma non troppo
2. Andante con moto

Sergei Rachmaninow (1873-1943) – Suite no. 2 op. 17

FINAŁ

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Concerto No. 10 in E-flat major K. 365
1. Allegro
2. Andante
3. Allegro

 


Orkiestra Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie rozpoczęła swą działalność w lutym 1945 roku, jako pierwsza polska orkiestra symfoniczna po zakończeniu II wojny światowej. Mimo oczywistych trudności panujących w powojennej Polsce orkiestra krakowskiej Filharmonii od samego początku prezentowała wysoki poziom artystyczny oraz doskonałe umiejętności interpretacyjne rozwijane w latach następnych przez wielu znakomitych dyrygentów, z którymi miała okazję pracować. Pierwszym powojennym dyrektorem, a zarazem dyrygentem pamiętnego koncertu w lutym 1945 r. był Zygmunt Latoszewski. Później, na przestrzeni 73 lat, na czele zespołu stali inni wybitni mistrzowie batuty: Walerian Bierdiajew, Witold Krzemieński, Bohdan Wodiczko, Stanisław Skrowaczewski, Witold Rowicki, Andrzej Markowski, Henryk Czyż, Jerzy Katlewicz, Tadeusz Strugała, Gilbert Levine (USA), Roland Bader (Niemcy),  Marek Pijarowski, Vladimir Ponkin (Rosja), Tomasz Bugaj, Jan Krenz, Paweł Przytocki i Michał Dworzyński.

Dyrektorem Artystycznym Filharmonii był w latach 1988-90 Krzysztof Penderecki, który od 1993 piastował stanowisko honorowego Dyrektora Artystycznego.

Orkiestra FK wielokrotnie miała okazję towarzyszyć znakomitym solistom, wśród nich byli m.in. Yehudi Menuhin, Artur Rubinstein, Igor i Dawid Ojstrach, Światosław Richter, Arturo Benedetti Michelangeli, Lew Oborin, Bella Dawidowicz, Maurizio Polini, Mścisław Rostropowicz, Nigel Kennedy, Kevin Kenner, Vadim Brodski, Emanuel Ax, Yo-Yo Ma, Garrick Ohlsson, Gidon Kremer oraz koncertować pod batutą takich sław jak chociażby Hermann Abendroth, Roberto Benzi, Paweł Klecki, Rafael Kubelik, Kiriłł Kondraszyn, Carlo Zecchi, Antal Dorati, Giuseppe Sinopoli, Helmuth Rilling, Christopher Hogwood, Jerzy Semkow, Kazimierz Kord, Gabriel Chmura, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Jacek Kaspszyk czy Marek Pijarowski.

Zespół FK koncertował w ponad 30 krajach, w tym w większości europejskich, w niektórych wielokrotnie, grywał w znamienitych salach koncertowych na całym świecie np. Konzerthaus i Musikverein w Wiedniu, Gewandhaus w Lipsku czy Carnegie Hall w Nowym Jorku. Duże sukcesy Orkiestra odnosiła także występując na wielu ważnych festiwalach, takich jak Festival di Musica Contemporana we Włoszech (1961, 1964), Maggio Musicale Fiorentino we Włoszech (1972,1973), Festiwal Flandryjski w Belgii (1972, 1974, 1986, 1994), Festiwal Ateński (1974, 1987), Festival Estival de Paris (1983, 1986, 1989) i Festival de musique de La Chaise Dieu we Francji (1986, 1989, 2000), Festival Europäischer Musik w Niemczech (1985, 1986, 1990), Ravello Festival we Włoszech (1999, 2003), Wexford Festival Opera w Irlandii (2004, 2005) oraz kilkakrotnie na Warszawskiej Jesieni i Wratislavia Cantans.

W dorobku krakowskiej orkiestry filharmonicznej znajdują się liczne prawykonania utworów kompozytorów XX wieku m.in. Artura Malawskiego, Grażyny Bacewicz, Witolda Lutosławskiego, Tadeusza Machla, Krystyny Moszumańskiej-Nazar, Juliusza Łuciuka, Adama Walacińskiego, Bogusława Schaeffera, Henryka Mikołaja Góreckiego, Krzysztofa Pendereckiego, Zbigniewa Bujarskiego, Marka Stachowskiego, Krzysztofa Meyera, Wojciecha Widłaka, Marcela Chyrzyńskiego oraz nagrania fonograficzne, które dwukrotnie zwieńczone zostały najważniejszymi wyróżnieniami: Pasja Krzysztofa Pendereckiego pod dyrekcją Henryka Czyża w 1967 otrzymała „Grand Prix du Disque”, Polonica Franciszka Liszta pod dyrekcją Tadeusza Strugały nagrodzone zostały w 1988 „Grand Prix International du Disque”.

Od wielu dziesięcioleci zespół prowadzi bogatą, regularną działalność koncertową, włącza się także w działalność edukacyjną Filharmonii, prezentując najwybitniejsze dzieła młodym słuchaczom. Orkiestra realizuje ok. 50 programów w każdym sezonie artystycznym na koncertach symfonicznych, a także razem z chórem mieszanym i chórem chłopięcym podczas koncertów oratoryjnych. W jej szerokim repertuarze znajdują się utwory z różnych epok – od Bacha aż do Pendereckiego.

 

MACIEJ TOMASIEWICZ – absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie ukończył studia w specjalnościach: kompozycja i teoria muzyki oraz dyrygentura symfoniczno-operowa (stopień doktora sztuk muzycznych) w klasie dr hab. S. Bywalca. Uczestniczył w  Mistrzowskich Kursach Dyrygenckich prowadzonych przez M. Dittricha, G. Chmurę, J. Kaspszyka czy L. Livingstona. Był związany z Orkiestrą Kameralną Miasta Jaworzna Archetti jako skrzypek oraz dyrygent w latach 2014-2021.Prowadził z sukcesami Polską Młodzieżową Orkiestrę Symfoniczną w Bytomiu oraz Młodzieżową Orkiestrę Symfoniczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Był dwukrotnym beneficjentem programu Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca: Dyrygent-rezydent.

Dotychczas asystował dyrygentom tej miary, co: G. Chmura, M. Halls, M. Jurowski, J. Kaspszyk, M. Klauza, Ch. König, A. Liebreich, J. Maksymiuk, L. Morlot, T. Kozłowski, A. Wit. Współpracował jako asystent dyrygenta z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach oraz Teatrem Wielkim w Łodzi. Prowadził koncerty m.in. z Filharmonią Narodową, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, NFM Filharmonią Wrocławską, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej, Orkiestrą Polskiego Radia, Filharmonią Gorzowską, Kaliską, Sudecką, Śląską, Świętokrzyską, Zielonogórską, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Muzyki Nowej. Współpracuje na stałe z Operą Śląską, w której poprowadził m.in. premiery baletowe: Szeherezada/Medea z muzyką M. Rimskiego-Korsakowa i S. Barbera, Sól Ziemi Czarnej z muzyką polskich kompozytorów, Sekret Requiem (w reżyserii M. Znanieckiego), a także wznowienie Toski G. Pucciniego, Dziadka do Orzechów P. Czajkowskiego, Barona Cygańskiego J. Straussa Napoju miłosnego G. Donizettiego czy Strasznego dworu S. Moniuszki. W OiFP w Białymstoku poprowadził m. in. spektakle Carmen G. Bizeta oraz Turandot G. Pucciniego. W sezonie 2016-2017 współpracował jako asystent dyrygenta z Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus. W latach 2019-2022 pełnił rolę asystenta dyrygenta – dyrektora artystycznego A. Boreyki w Filharmonii Narodowej. W 2021 roku otrzymał odznakę „Zasłużony dla Kultury Polskiej”. W latach 2020-2022 pełnił rolę kierownika artystycznego Śląskiej Orkiestry Kameralnej. Od sezonu artystycznego 2022/2023 pełni rolę zastępcy Kierownika Muzycznego w Operze Śląskiej. Występował na takich festiwalach, jak: Warszawska Jesień, Saarema Opera Festival, Brand New Music, Szalone Dni Muzyki.

W swoim bogatym i wszechstronnym repertuarze wiodącą linię wyznacza muzyka polska. Jak dotąd nagrał m.in. utwory: R. Bukowskiego, H. M. Góreckiego, E. Knapika, K. Lipińskiego, P. Mossa, S. B. Poradowskiego. Szczególne miejsce w jego repertuarze znajdują kompozycje B. Szabelskiego, wśród których Etiuda, Magnificat, Sinfonietta, II Symfonia Podlaska zostały przez niego na nowo edytowane, wykonane i nagrane.