⬇ KONKURS ⬇

⬇ FESTIWAL ⬇

Program konkursu


2. MIĘDZYNARODOWY KONKURS DUETÓW FORTEPIANOWYCH „DUETTISSIMO”

Koncert inauguracyjny
BILETY DOSTĘPNE NA MIEJSCU PRZED KONCERTEM

Przesłuchania
PRZESŁUCHANIA KONKURSOWE SĄ OTWARTE DLA PUBLICZNOŚCI

Koncert finałowy
BILETY DOSTĘPNE W FILHARMONII KRAKOWSKIEJ/WWW

Koncert laureatów
BILETY DOSTĘPNE W FILHARMONII KRAKOWSKIEJ/WWW


WYNIKI 2. MIĘDZYNARODOWEGO KONKURS DUETÓW FORTEPIANOWYCH „DUETTISSIMO”

WYNIKI I KATEGORII:
I NAGRODA – TOMASZ SZCZEPANKIEWICZ, ADRIAN SARKOWICZ
II NAGRODA – MALWINA PAKUŁA, MIŁOSZ KOŚLAK
III NAGRODA – ULKAR ALIZADE, RUYA AYDIN

NAGRODA SPECJALNA ZA NAJLEPSZE WYKONANIE SONATY MOZARTA – TOMASZ SZCZEPANKIEWICZ, ADRIAN SARKOWICZ
NAGRODA SPECJALNA ZA NAJLEPSZE WYKONANIE UTWORU KOMPOZYTORA POLSKIEGO – MAGDALENA TROJANOWSKA , WIKTORIA LATOS

WYNIKI II KATEGORII:
I NAGRODA – NAO KANEMURA, JOSHIAKI SATO
II NAGRODA – NANA SHIBATA, MASAHIRO SATO
III NAGRODA – AGNIESZKA ZAHACZEWSKA-KSIĄŻEK, KRZYSZTOF KSIĄŻEK
WYRÓŻNIENIE- KOTONE YOKOYAMA, KANON YOKOYAMA
NAGRODA SPECJALNA ZA NAJLEPSZE WYKONANIE SONATY MOZARTA – ALEKSANDRA PAZDYGA-CHOJNACKA, MICHAŁ CHOJNACKI
NAGRODA SPECJALNA ZA NAJLEPSZE WYKONANIE UTWORU KOMPOZYTORA POLSKIEGO – AGNIESZKA ZAHACZEWSKA-KSIĄŻEK, KRZYSZTOF KSIĄŻEK


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.


7 kwietnia 2024, 18:00
Sala Balowa Hotelu Saskiego
ul. Sławkowska 3

KONCERT INAUGURUJĄCY 2. MIĘDZYNARODOWY KONKURS DUETÓW FORTEPIANOWYCH
(w przerwie koncertu losowanie kolejności występów konkursowych)

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) Sonata D-dur na 2 fortepiany KV 448
1. Allegro con spirito
2. Andante
3. Allegro molto

Franz Schubert (1797-1828) Fantazja f-moll D. 940
Kate Moore (*1979) Thorns na dwa fortepiany

Scholtes/Janssens Piano Duo fortepiany


Bilety w cenie 60 zł dostępne na miejscu na godzinę przed koncertem. Liczba miejsc ograniczona.

 

Poniedziałek 8 kwietnia 2024
Sala Koncertowa AMKP
ul. św. Tomasza 43

16:00 Przesłuchania konkursowe – kategoria I

ok. 20:30 Ogłoszenie wyników I kategorii

 

Wtorek 9 kwietnia 2024
Sala Koncertowa AMKP

ul. św. Tomasza 43

10:00 Przesłuchania konkursowe – kategoria II (1. etap)

ok. 20:30 Ogłoszenie wyników 1. etapu kategorii II

 

Środa 10 kwietnia 2024
Sala Koncertowa AMKP

ul. św. Tomasza 43

10:00 Przesłuchania konkursowe – kategoria II (2. etap)

ok. 20:30 Ogłoszenie wyników 2. etapu kategorii II

 

Sobota 13 kwietnia 2024
Sala Koncertowa Filharmonii Krakowskiej

Zwierzyniecka 1

18:00 KONCERT FINAŁOWY

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Krakowskiej
Finaliści Konkursu
Maciej Tomasiewicz
dyrygent

ok. 22:30 Ogłoszenie wyników


Bilety dostępne w kasie i na stronie Filharmonii Krakowskiej.

 

Niedziela 14 kwietnia 2024
Sala Koncertowa Filharmonii Krakowskiej

Zwierzyniecka 1

18:00 KONCERT LAUREATÓW

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Krakowskiej
Laureaci Konkursu
Maciej Tomasiewicz
dyrygent


Bilety dostępne w kasie i na stronie Filharmonii Krakowskiej.

 

Orkiestra Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie rozpoczęła swą działalność w lutym 1945 roku, jako pierwsza polska orkiestra symfoniczna po zakończeniu II wojny światowej. Mimo oczywistych trudności panujących w powojennej Polsce orkiestra krakowskiej Filharmonii od samego początku prezentowała wysoki poziom artystyczny oraz doskonałe umiejętności interpretacyjne rozwijane w latach następnych przez wielu znakomitych dyrygentów, z którymi miała okazję pracować. Pierwszym powojennym dyrektorem, a zarazem dyrygentem pamiętnego koncertu w lutym 1945 r. był Zygmunt Latoszewski. Później, na przestrzeni 73 lat, na czele zespołu stali inni wybitni mistrzowie batuty: Walerian Bierdiajew, Witold Krzemieński, Bohdan Wodiczko, Stanisław Skrowaczewski, Witold Rowicki, Andrzej Markowski, Henryk Czyż, Jerzy Katlewicz, Tadeusz Strugała, Gilbert Levine (USA), Roland Bader (Niemcy),  Marek Pijarowski, Vladimir Ponkin (Rosja), Tomasz Bugaj, Jan Krenz, Paweł Przytocki i Michał Dworzyński.

Dyrektorem Artystycznym Filharmonii był w latach 1988-90 Krzysztof Penderecki, który od 1993 piastował stanowisko honorowego Dyrektora Artystycznego.

Orkiestra FK wielokrotnie miała okazję towarzyszyć znakomitym solistom, wśród nich byli m.in. Yehudi Menuhin, Artur Rubinstein, Igor i Dawid Ojstrach, Światosław Richter, Arturo Benedetti Michelangeli, Lew Oborin, Bella Dawidowicz, Maurizio Polini, Mścisław Rostropowicz, Nigel Kennedy, Kevin Kenner, Vadim Brodski, Emanuel Ax, Yo-Yo Ma, Garrick Ohlsson, Gidon Kremer oraz koncertować pod batutą takich sław jak chociażby Hermann Abendroth, Roberto Benzi, Paweł Klecki, Rafael Kubelik, Kiriłł Kondraszyn, Carlo Zecchi, Antal Dorati, Giuseppe Sinopoli, Helmuth Rilling, Christopher Hogwood, Jerzy Semkow, Kazimierz Kord, Gabriel Chmura, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Jacek Kaspszyk czy Marek Pijarowski.

Zespół FK koncertował w ponad 30 krajach, w tym w większości europejskich, w niektórych wielokrotnie, grywał w znamienitych salach koncertowych na całym świecie np. Konzerthaus i Musikverein w Wiedniu, Gewandhaus w Lipsku czy Carnegie Hall w Nowym Jorku. Duże sukcesy Orkiestra odnosiła także występując na wielu ważnych festiwalach, takich jak Festival di Musica Contemporana we Włoszech (1961, 1964), Maggio Musicale Fiorentino we Włoszech (1972,1973), Festiwal Flandryjski w Belgii (1972, 1974, 1986, 1994), Festiwal Ateński (1974, 1987), Festival Estival de Paris (1983, 1986, 1989) i Festival de musique de La Chaise Dieu we Francji (1986, 1989, 2000), Festival Europäischer Musik w Niemczech (1985, 1986, 1990), Ravello Festival we Włoszech (1999, 2003), Wexford Festival Opera w Irlandii (2004, 2005) oraz kilkakrotnie na Warszawskiej Jesieni i Wratislavia Cantans.

W dorobku krakowskiej orkiestry filharmonicznej znajdują się liczne prawykonania utworów kompozytorów XX wieku m.in. Artura Malawskiego, Grażyny Bacewicz, Witolda Lutosławskiego, Tadeusza Machla, Krystyny Moszumańskiej-Nazar, Juliusza Łuciuka, Adama Walacińskiego, Bogusława Schaeffera, Henryka Mikołaja Góreckiego, Krzysztofa Pendereckiego, Zbigniewa Bujarskiego, Marka Stachowskiego, Krzysztofa Meyera, Wojciecha Widłaka, Marcela Chyrzyńskiego oraz nagrania fonograficzne, które dwukrotnie zwieńczone zostały najważniejszymi wyróżnieniami: Pasja Krzysztofa Pendereckiego pod dyrekcją Henryka Czyża w 1967 otrzymała „Grand Prix du Disque”, Polonica Franciszka Liszta pod dyrekcją Tadeusza Strugały nagrodzone zostały w 1988 „Grand Prix International du Disque”.

Od wielu dziesięcioleci zespół prowadzi bogatą, regularną działalność koncertową, włącza się także w działalność edukacyjną Filharmonii, prezentując najwybitniejsze dzieła młodym słuchaczom. Orkiestra realizuje ok. 50 programów w każdym sezonie artystycznym na koncertach symfonicznych, a także razem z chórem mieszanym i chórem chłopięcym podczas koncertów oratoryjnych. W jej szerokim repertuarze znajdują się utwory z różnych epok – od Bacha aż do Pendereckiego.

 

MACIEJ TOMASIEWICZ – absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie ukończył studia w specjalnościach: kompozycja i teoria muzyki oraz dyrygentura symfoniczno-operowa (stopień doktora sztuk muzycznych) w klasie dr hab. S. Bywalca. Uczestniczył w  Mistrzowskich Kursach Dyrygenckich prowadzonych przez M. Dittricha, G. Chmurę, J. Kaspszyka czy L. Livingstona. Był związany z Orkiestrą Kameralną Miasta Jaworzna Archetti jako skrzypek oraz dyrygent w latach 2014-2021.Prowadził z sukcesami Polską Młodzieżową Orkiestrę Symfoniczną w Bytomiu oraz Młodzieżową Orkiestrę Symfoniczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Był dwukrotnym beneficjentem programu Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca: Dyrygent-rezydent.

Dotychczas asystował dyrygentom tej miary, co: G. Chmura, M. Halls, M. Jurowski, J. Kaspszyk, M. Klauza, Ch. König, A. Liebreich, J. Maksymiuk, L. Morlot, T. Kozłowski, A. Wit. Współpracował jako asystent dyrygenta z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach oraz Teatrem Wielkim w Łodzi. Prowadził koncerty m.in. z Filharmonią Narodową, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, NFM Filharmonią Wrocławską, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej, Orkiestrą Polskiego Radia, Filharmonią Gorzowską, Kaliską, Sudecką, Śląską, Świętokrzyską, Zielonogórską, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Muzyki Nowej. Współpracuje na stałe z Operą Śląską, w której poprowadził m.in. premiery baletowe: Szeherezada/Medea z muzyką M. Rimskiego-Korsakowa i S. Barbera, Sól Ziemi Czarnej z muzyką polskich kompozytorów, Sekret Requiem (w reżyserii M. Znanieckiego), a także wznowienie Toski G. Pucciniego, Dziadka do Orzechów P. Czajkowskiego, Barona Cygańskiego J. Straussa Napoju miłosnego G. Donizettiego czy Strasznego dworu S. Moniuszki. W OiFP w Białymstoku poprowadził m. in. spektakle Carmen G. Bizeta oraz Turandot G. Pucciniego. W sezonie 2016-2017 współpracował jako asystent dyrygenta z Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus. W latach 2019-2022 pełnił rolę asystenta dyrygenta – dyrektora artystycznego A. Boreyki w Filharmonii Narodowej. W 2021 roku otrzymał odznakę „Zasłużony dla Kultury Polskiej”. W latach 2020-2022 pełnił rolę kierownika artystycznego Śląskiej Orkiestry Kameralnej. Od sezonu artystycznego 2022/2023 pełni rolę zastępcy Kierownika Muzycznego w Operze Śląskiej. Występował na takich festiwalach, jak: Warszawska Jesień, Saarema Opera Festival, Brand New Music, Szalone Dni Muzyki.

W swoim bogatym i wszechstronnym repertuarze wiodącą linię wyznacza muzyka polska. Jak dotąd nagrał m.in. utwory: R. Bukowskiego, H. M. Góreckiego, E. Knapika, K. Lipińskiego, P. Mossa, S. B. Poradowskiego. Szczególne miejsce w jego repertuarze znajdują kompozycje B. Szabelskiego, wśród których Etiuda, Magnificat, Sinfonietta, II Symfonia Podlaska zostały przez niego na nowo edytowane, wykonane i nagrane.