
mLegitymacja
mLegitymacja jest usługą oferowaną w ramach bezpłatnej rządowej aplikacji mobilnej mObywatel, dostarczanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. Dostępna jest dla studentów posiadających numer PESEL. mLegitymacja studencka działa jak tradycyjny dokument, potwierdza status studenta oraz możliwość korzystania z ulg i zwolnień.
Do prawidłowego funkcjonowania aplikacji niezbędne jest wcześniejsze zainstalowanie na swoim urządzeniu aplikacji mObywatel.
Więcej informacji na stronie info.mobywatel.gov.pl.
mLegitymacje
Od roku akademickiego 2025/26 uczelnia będzie wydawać wszystkim studentom posiadającym numer PESEL mLegitymacje studenckie w postaci dokumentu mobilnego obsługiwanego przy użyciu usługi udostępnianej w aplikacji mObywatel.
Elektroniczna legitymacja studencka w postaci karty
Elektroniczna legitymacja studencka w postaci karty (ELS) będzie wydawana tylko:
- na wniosek studenta;
- oraz studentom nieposiadającym numeru PESEL.
Odbiór kart odbywa się w dziekanatach po dostarczeniu potwierdzenia opłaty 22 zł (duplikat ELS 33 zł) na konto Uczelni, tj. PLN: 41 1240 2294 1111 0000 3708 8240.
Zasady działania kart wydanych przed 1 października 2025 pozostają w mocy.
Aktywacja i ważność mLegitymacji
Ważność mLegitymacji potwierdza się co semestr przez aktualizację danych w systemie oraz wydanie nowego kodu aktywacyjnego. Aktywacji należy dokonać przed upływem daty jego wygaśnięcia (30 dni); po jej przekroczeniu konieczne jest uzyskanie kolejnego kodu, na wniosek studenta, w szczególności w przypadku nieprawidłowego działania lub utraty urządzenia mobilnego, na którym mLegitymacja była przechowywana.
Składanie wniosków
Składanie wniosków odbywać się będzie oficjalną drogą mailową. Treść wiadomości powinna zawierać informacje:
- Dane: Imię i nazwisko, numer albumu, kierunek i stopień studiów
- Wpisanie wybranej opcji wydania:
– Elektronicznej Legitymacji Studenta (plastikowa karta ELS),
– Duplikatu ELS
– kodu QR do mLegitymacji do aplikacji mobilnej (jeśli jest to kolejny kod z uwagi np. na wymianę urządzenia mobilnego, zmiany danych osobowych, nieprawidłowego działania, przekroczenia daty wygaśnięcia, inne – należy wskazać przyczynę)
Kontakt
Zapraszamy do kontaktu:
Kamila Korzeniowska
kamila.korzeniowska@amuz.krakow.pl




