Pokaż więcej opcji Schowaj więcej opcji

mLegitymacja


mLegitymacja jest usługą oferowaną w ramach bezpłatnej rządowej aplikacji mobilnej mObywatel, dostarczanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. Dostępna jest dla studentów posiadających numer PESEL. mLegitymacja studencka działa jak tradycyjny dokument, potwierdza status studenta oraz możliwość korzystania z ulg i zwolnień.

Do prawidłowego funkcjonowania aplikacji niezbędne jest wcześniejsze zainstalowanie na swoim urządzeniu aplikacji mObywatel.

Więcej informacji na stronie info.mobywatel.gov.pl.

 

mLegitymacje

Od roku akademickiego 2025/26 uczelnia będzie wydawać wszystkim studentom posiadającym numer PESEL mLegitymacje studenckie w postaci dokumentu mobilnego obsługiwanego przy użyciu usługi udostępnianej w aplikacji mObywatel.

 

Elektroniczna legitymacja studencka w postaci karty

Elektroniczna legitymacja studencka w postaci karty (ELS) będzie wydawana tylko:

Odbiór kart odbywa się w dziekanatach po dostarczeniu potwierdzenia opłaty 22 zł (duplikat ELS 33 zł) na konto Uczelni, tj. PLN: 41 1240 2294 1111 0000 3708 8240.

Zasady działania kart wydanych przed 1 października 2025 pozostają w mocy.

 

Aktywacja i ważność mLegitymacji

Ważność mLegitymacji potwierdza się co semestr przez aktualizację danych w systemie oraz wydanie nowego kodu aktywacyjnego. Aktywacji należy dokonać przed upływem daty jego wygaśnięcia (30 dni); po jej przekroczeniu konieczne jest uzyskanie kolejnego kodu, na wniosek studenta, w szczególności w przypadku nieprawidłowego działania lub utraty urządzenia mobilnego, na którym mLegitymacja była przechowywana.

 

Składanie wniosków

Składanie wniosków odbywać się będzie oficjalną drogą mailową. Treść wiadomości powinna zawierać informacje:

  1. Dane: Imię i nazwisko, numer albumu, kierunek i stopień studiów
  2. Wpisanie wybranej opcji wydania:
    – Elektronicznej Legitymacji Studenta (plastikowa karta ELS),
    – Duplikatu ELS
    – kodu QR do mLegitymacji do aplikacji mobilnej (jeśli jest to kolejny kod z uwagi np. na wymianę urządzenia mobilnego, zmiany danych osobowych, nieprawidłowego działania, przekroczenia daty wygaśnięcia, inne – należy wskazać przyczynę)

 

Kontakt

Zapraszamy do kontaktu:

Kamila Korzeniowska
kamila.korzeniowska@amuz.krakow.pl