Pokaż więcej opcji Schowaj więcej opcji

Aktualności


4.11.2025

Newsletter NAWA – listopad 2025

Zachęcamy do zapoznania się z newsletterem Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej – prowadzonymi naborami konkursowymi, ofertą szkoleń/webinarów itp.

Newsletter_MSCA-NAWA_11_2025


30.10.2025

Zaproszenie na webinary i szkolenia w ramach projektu
„Akademia Bez Przemocy – Przeciwdziałanie Mobbingowi i Dyskryminacji wśród Studentów i Doktorantów”

Fundacja Discover Your Mind zaprasza na bezpłatne webinary i szkolenia współfinansowane ze środków otrzymanych Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach konkursu „Organizowanie i animowanie działań na rzecz środowiska akademickiego”. W ramach projektu prowadzone jest również badanie ankietowe na temat rozwiązań antyprzemocowych odnoszących się do studentów i doktorantów. Więcej informacji na stronie internetowej Fundacji oraz poniżej:

PAŹDZIERNIK – webinary (nie obowiązują zapisy)

  1. Webinar pt. Przemoc w środowisku akademickim okiem Rzeczników Akademickich
  • Termin: 30 października godz. 18:00
  • Goście: dr hab. Ilona Świątek-Barylska, prof. UŁ, (Dyrektor Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych UŁ), dr Krzysztof Kędziora (Rzecznik Praw Akademickich UŁ), mgr Marta Nowacka (Koordynatorka ds. przeciwdziałania dyskryminacji, mobbingowi i innym zachowaniom niepożądanym UŁ), mgr Aleksandra Drążczyk
  1. Webinar pt. Współpraca z perspektywy promotora – jak unikać konfliktów?
  • Termin: 31 października godz. 13:00
  • Goście: prof. dr hab. Maciej Serowaniec, pr. dr hab. Piotr Rączka, prof. UMK

Webinary są ogólnodostępne dla zainteresowanych i nie obowiązują zapisy.
Transmisja będzie prowadzona w mediach społecznościowych Fundacji – LINK.

 

LISTOPAD (szkolenia – obowiązują zapisy)

  • Szkolenie pt. Środki ochrony prawnej przed przemocą – odpowiedzialność cywilna i karna– 3 listopada 2025 r. godz. 10:00 (prowadząca: pr. dr Barbara Pietrzyk-Tobiasz)
  • Szkolenie pt. Alternatywne metody rozwiązywania sporów – czym są mediacje akademickie?– 24 listopada 2025 r. godz. 10:00 (prowadzący: mgr Paweł Adamiec)
  • Szkolenie pt. Odpowiedzialność dyscyplinarna – dolegliwa sankcja czy nieskuteczna procedura? – 27 listopada 2025 r. godz. 17:00 (prowadzący: dr hab. Michał Leciak, prof. UMK)
  • Szkolenie w języku angielskim pt. Violence and discrimination among foreign students and doctoral candidates: legal remedies – 28 listopada 2025 r. godz. 12:00 (prowadzący: dr Bartosz Chludziński)

Szkolenia w j. polskim – LINK do formularza zapisów
Szkolenie w j. angielskim – LINK  do zapisów

Zespół projektowy: r.pr. dr Barbara Pietrzyk-Tobiasz, dr inż. Cezary Odrzygóźdź, r.pr. Wojciech Kiełbasiński, dr n. med. i n. o zdr. Joanna Smolarczyk


21.10.2025

Inauguracja roku kształcenia
w Szkole Doktorskiej AMKP
fot. Agata Siwczyńska-Sowa

W sobotę 18 października br., w Sali Senatu im. prof. Mieczysława Tomaszewskiego, miała miejsce inauguracja roku kształcenia 2025/2026 w Szkole Doktorskiej AMKP – siódmego roku działalności w strukturze AMKP.

W uroczystości uczestniczyli: JM Rektor Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie prof. dr hab. Mariusz Sielski, Prorektor ds. kształcenia i współpracy międzynarodowej dr hab. Piotr Różański, wykładowcy, Samorząd doktorantów, doktoranci i zaproszeni goście. Życząc społeczności doktoranckiej pomyślnego roku akademickiego, JM Rektor wyraził nadzieję na zaangażowanie doktorantów w budowanie potencjału naukowego i artystycznego Uczelni zarówno w czasie nauki, jak też w przyszłości. Dr hab. Piotr Różański zwrócił uwagę na znaczenie aktywności międzynarodowej doktorantów, która dzięki coraz bardziej intensywnej współpracy z biurem Erasmus+ zyskuje jak najlepszą jakość.

O planach Samorządu Doktorantów poinformowała przewodnicząca Samorządu mgr Anna Rusin. Doktorantki I roku złożyły wobec JM Rektora uroczyste ślubowanie doktoranckie. Dyrektor Szkoły Doktorskiej, prof. dr hab. Marek Stefański poinformował o najważniejszych wydarzeniach z działalności Szkoły w minionym roku akademickim, statystyce Szkoły oraz o zamierzeniach na rozpoczęty rok akademicki.


21.10.2025

Szkoła Doktorska AMKP
na III Zjeździe Porozumienia Doktorantów Krakowskich
Uczestnicy III Zjazdu Porozumienia Doktorantów Krakowskich, fot. Aleksandra Błotnicka

III Zjazd Porozumienia Doktorantów Krakowskich odbył się 2 października 2025 roku w Instytucie Katalizy i Fizykochemii Powierzchni PAN w Krakowie. Spotkanie, obejmujące część otwartą i zamkniętą obrad, poświęcone było bieżącym sprawom środowiska doktoranckiego oraz przygotowaniom do ważnych wydarzeń takich IV Zjazd Sprawozdawczo-Wyborczy czy I Interdyscyplinarna Konferencja Doktorantów Krakowskich.

Samorząd Doktorantów Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie reprezentowała Zastępczyni Przewodniczącej – mgr Maria Gmyrek.

Zjazd przebiegł w atmosferze współpracy i wymiany doświadczeń między przedstawicielami krakowskich uczelni i instytutów naukowych.

Aktywny udział w tego typu wydarzeniach pozwala naszej Szkole Doktorskiej umacniać współpracę międzyuczelnianą, rozwijać sieć kontaktów oraz wzmacniać głos doktorantów Akademii Muzycznej w środowisku akademickim Krakowa.


2.10.2025

Regulamin Szkoły Doktorskiej

Informujemy, że od 1 października br. obowiązuje zaktualizowany regulamin Szkoły Doktorskiej. Pełna treść regulaminu dostępna w Uchwale Nr 9/2025 Senatu AMKP z dnia 20 marca 2025 r.


Rekrutacja do Szkoły Doktorskiej na rok akademicki 2025/2026

Szczegółowe informacji i aktualności dotyczące rekrutacji dostępne w zakładce Szkoła Doktorska/Kandydaci.


9.07.2025

Sprawozdanie doktoranta za rok akademicki

Zgodnie z komunikatem nr 1/SD/2025 Dyrektora Szkoły Doktorskiej AMKP z dnia 9 lipca 2025 r., wyznacza się termin złożenia sprawozdania z działalności artystyczno-naukowej doktoranta za rok akademicki 2024/2025 do dnia 12 września 2025 r. Sprawozdanie ma zostać sporządzone według wzoru znajdującego się na stronie internetowej Szkoły Doktorskiej AMKP w zakładce Doktoranci/Formularze.


13.06.2025

Informacje o osiągnięciach artystycznych i naukowych

Ze względu na spoczywający na doktorantach obowiązek ewaluacyjny, informujemy o konieczności przesyłania do dr Iwony Sowińskiej-Zając (iwona.sowinska.zajac@amuz.krakow.pl) i jednocześnie do mgr Marzeny Dudziuk-Koluch (marzena.dudziuk.koluch@amuz.krakow.pl), z kopią do Dyrektora Szkoły Doktorskiej, osiągnięć artystycznych doktorantów, obejmujących okres studiów w Szkole Doktorskiej i jednocześnie okres obecnej ewaluacji, czyli od 1 stycznia 2022 roku do 31 grudnia 2025 roku.

Sprawozdanie za lata 2022-2024 należy złożyć do dnia 30 września 2025 r., a za rok 2025 do dnia 31 grudnia 2025 r. Prosimy o przesłanie osiągnięć w pliku edytowalnym.


Centrum Rozwoju Kariery

Przypominamy, że informacje o zewnętrznych konferencjach, konkursach, przesłuchaniach, kursach itp. są regularnie publikowane w zakładce Centrum Rozwoju Kariery. Zachęcamy do regularnego sprawdzania możliwości, a w szczególności do udziału w konferencjach. W celu uzyskania dodatkowych informacji można się także umawiać na spotkania indywidualne z Magdaleną Cymer-Frączek (crk@amuz.krakow.pl).

Osoby zainteresowane udziałem w konferencjach mogą kontaktować się z sprawie możliwości finansowania z dr Karoliną Jarosz z Biura Erasmus+ AMKP.


Zasady korzystania z sal do ćwiczeń dla studentów i doktorantów

Instrukcja korzystania z sal obowiązująca od 30 października 2022


Ogłoszenia archiwalne