Anna Boczar, Maciej Hałoń, Mirosław Płoski, Piotr Peszat


  • Dr Anna Boczar (Zakład Kameralistyki Fortepianowej),
  • dr hab. Maciej Hałoń (Katedra Perkusji i Muzyki Współczesnej),
  • dr hab. Mirosław Płoski (Zakład Kameralistyki Smyczkowej i Dętej),
  • oraz dr hab. Piotr Peszat (Katedra Kompozycji)

– zostali wyróżnieni stypendium twórczym Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rok 2024 w dziedzinie “Muzyka”. Serdecznie gratulujemy!


fot. Ivona Kowalska
Anna Boczar jest absolwentką krakowskiej Akademii Muzycznej, którą ukończyła z wyróżnieniem w 2001 roku, w klasie fortepianu prof. Stefana Wojtasa. W 2002 roku otrzymała stypendium Rządu Francuskiego i odbyła studia podyplomowe w Paryżu w La Schola Cantorum, kształcąc się pod kierunkiem prof. Eugena Indjica. Była rezydentką Cité Internationale Des Arts. Jest laureatką ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych i kameralnych m. in. IV nagrody na Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w Mariańskich Łaźniach. Od 2014 roku występuje wraz z Bartłomiejem Kominkiem w duecie fortepianowym Chopin Piano Duo. Koncertuje w Polsce i za granicą. W latach 2019-2023 odbyła studia doktoranckie w Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie w dyscyplinie: instrumentalistyka – specjalność: fortepian i w 2023 roku obroniła z wyróżnieniem pracę doktorską zdobywając stopień doktora sztuk muzycznych. Czytaj więcej

fot. Przemysław Kleczkowski

Maciej Hałoń – absolwent Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, w klasie perkusji prof. Jana Pilcha. Wykładowca w Katedrze Perkusji i Muzyki Współczesnej. Ukończył studia licencjackie i magisterskie z wyróżnieniem oraz studia doktoranckie w macierzystej Uczelni. Obok studiów w specjalności klasycznej realizował program specjalności jazzowych, w tym perkusję u dra hab. Łukasza Żyty i dra Wojciecha Fedkowicza. Na co dzień koncertuje z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, septetem IgnitionGrupą Taiko Drummers oraz Amadrums Trio – którego jest współzałożycielem. Związany jest z musicalowym Teatrem Variété. Na swoim koncie ma wiele nagrań. Od roku 2020 pełni zaszczytną rolę Dyrektora Artystycznego Międzynarodowego Festiwalu Perkusyjnego Źródła i Inspiracje, kontynuując ideę zapoczątkowaną przez swego Mentora – prof. Jana Pilcha. Jest pomysłodawcą i Dyrektorem Artystycznym cyklu koncertowego Horyzonty Perkusji, promującego utwory na duże składy perkusyjne. Jako nauczyciel akademicki prowadzi wykłady i warsztaty w szkołach i w uczelniach muzycznych. Czytaj więcej

Płoski Mirosław

Mirosław Płoski – w 1984 r. ukończył Akademię Muzyczną w Gdańsku, gdzie kształcił się pod kierunkiem Ryszarda Watorowskiego, wychowanka Edwina Golnika. Studia uzupełniał w Pradze (Akademie Můzických Umění) dzięki otrzymaniu stypendium Ministra Kultury i Sztuki, następnie w Salzburgu (Uniwersytet Mozarteum) i we Włoszech, m.in. u Josefa Mayra, Domenico Ceccarossiego i Elvio Modonesiego. Równolegle uczestniczył w licznych kursach doskonalenia instrumentalnego.

Był zaangażowany na stanowisku pierwszego waltornisty m.in. w Orkiestrze Państwowej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku (1983–87), Orkiestrze Symfonicznej Słoweńskiego Radia i Telewizji w Lublanie (do 1992 r.) oraz Orkiestrze Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie (1991–2011), gdzie przez kilkanaście lat pełnił funkcję kierownika grupy waltornistów. Od 1992 r. wykłada na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Krakowie. W 1998 r. uzyskał kwalifikacje I stopnia w dyscyplinie instrumentalistyki oraz stanowisko adiunkta, a w 2009 r. – stopień doktora habilitowanego sztuki. Czytaj więcej

fot. Dawid Ścigalski

Piotr Peszat – kompozytor i artysta dźwiękowy. Jego działalność artystyczna łączy elementy muzyki instrumentalnej, elektronicznej, multimediów i performansu. W latach 2013-15 studiował kompozycję w The Royal Academy of Music w Aarhus pod kierunkiem Simona Steena Andersena. W latach 2009-2014 studiował w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Krzysztofa Meyera, którą ukończył z wyróżnieniem otrzymując tytuł magistra sztuki. Po ukończeniu studiów doktoranckich pod kierunkiem Marka Chołoniewskiego w roku 2018 otrzymał stopień doktora sztuki.

Oprócz działań autonomicznych, tworzy muzykę do spektakli teatralnych i filmów. Pracuje jako asystent w Studio Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie. Czytaj więcej