fot. arch. pryw.

 

fot. Joanna Bąk

Sandra Stępek i dr Dominika Peszko


Sandra Stępek, studentka pierwszego roku studiów pierwszego stopnia, z klasy śpiewu prof. dr hab. Marii Seremet-Dziewięckiej wraz z pianistką dr Dominiką Peszko, zdobyła III nagrodę w Międzynarodowym Konkursie ArtSong Opus 2023.

BIOGRAMY

Sandra Stępek – z muzyką związana była od 8 roku życia –zaczynając naukę w Szkole Muzycznej I stopnia im. ks. prof. J. Tischnera w Domosławicach w klasie skrzypiec mgr Katarzyny Sałapy, którą ukończyła z wyróżnieniem w 2018 r. W 2021 roku ukończyła z wyróżnieniem I stopień Szkoły Muzycznej w Domosławicach w klasie śpiewu solowego mgr Stanisława Dudy . Absolwentka liceum ogólnokształcącego o profilu matematyczno-geograficznym. Czterokrotnie otrzymała stypendium Prezesa Rady Ministrów za najwyższą średnią ocen. Kilka lat grała w Wielkiej Orkiestrze Symfonicznej w Domosławicach . Brała także udział w licznych koncertach w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego oraz w Centrum Paderewskiego w Kąśnej Dolnej. W 2020 roku uczestniczyła w nagrywaniu musicalu „Muzyczne espresso, czyli Odyseja marzeń” – grając jedną z głównych ról. Szczególnym osiągnięciem było zaśpiewanie duetu z opery „Lakme” Leo Delibes – „Duo des Fleurs” w Filharmonii Krakowskiej na koncercie „Dzieci Dzieciom”. Laureatka wielu konkursów, w czerwcu 2020r. uzyskała 3 miejsce w Ogólnopolskim Konkursie „Solista” w kategorii wokaliści w Kąśnej Dolnej. Jest również Laureatką Tarnowskiego Wojewódzkiego Konkursu Wokalnego. W kwietniu 2023r. uzyskała 3 miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym imienia Zygmunta Noskowskiego w Bochni. Uzyskała 3 miejsce w Międzynarodowym Konkursie ArtSong Opus 2023. Obecnie 19-letnia studentka wydziału wokalno-aktorskiego w Akademii Muzycznej im.Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie pani profesor Marii Seremet Dziewięckiej.

 

Dr Dominika Peszko – solistka, kameralistka, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Andrzeja Pikula. Swoje umiejętności doskonaliła pod kierunkiem Kevina Kennera, Paula Badura-Skoda i Borisa Bermana. W latach 2015-2018 była beneficjentką Programu Kształcenia Młodych Talentów-Akademii Operowej Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Warszawie, gdzie zdobywała wiedzę i doświadczenie konieczne do pracy jako korepetytor-coach wokalny, m.in. pod kierunkiem Helmuta Deutscha, Izabelli Kłosińskiej, Anny Marchwińskiej, Jerzego Marchwińskiego, Olgi Pasiecznik, Eytana Pessena, Matthiasa Rexrotha i innych. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2011), Stypendium Twórczego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2019). Laureatka Nagrody Województwa Małopolskiego Ars Quaerendi (wraz z Mistrzem – Małgorzatą Walewską).

Jako solistka koncertowała m.in. z Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Lubelskiej, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Opolskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Podkarpackiej, i in. W swoim dorobku ma liczne prawykonania muzyki nowej, eksperymentalnej, nierzadko z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych. Jest członkinią Stowarzyszenia Artystycznego „Muzyka Centrum” zrzeszającego wykonawców muzyki współczesnej.

Dokonała nagrania pieśni Emanuela Kani dla wytwórni DUX wraz z bas-barytonem Dawidem Biwo oraz kompletu dzieł Kazimierza Lubomirskiego (kompozycji fortepianowych i pieśni) dla Wydawnictwa Agencji Artystycznej Kameny.

Od 2013 r. pracuje jako pianistka na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.