Absolwenci


mgr Dominika Grzybacz

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 31.10.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej „Pieśni na głos i fortepian Ludomira Różyckiego. Zagadnienia interpretacyjno-wykonawcze z perspektywy pianisty-kameralisty”
  • Promotor: dr hab. Bartłomiej Kominek, prof. AMKP
  • Promotor pomocniczy: dr Maciej Negrey

mgr Danela Rowińska

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 30.09.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Przestrzeń jako spoiwo muzyki i ruchu w choreografii muzyki w metodzie Rytmiki Emile-Jaques-Dalcroze’a”
  • Promotor: dr hab. Magdalena Stępień, prof. UMFC

mgr Viacheslav Kyrylov

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 30.09.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Różnica jako estetyczna strategia kompozytorska w utworze Dream Passage na zespół 17 instrumentów”
  • Promotor: prof. dr hab. Wojciech Widłak
  • Promotor pomocniczy: dr Iwona Sowińska-Zając

mgr Anna Dańda

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 30.09.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Solowe ruchowe interpretacje muzyki (Wariacja Sacherowska i Recitativo e arioso Witolda Lutosławskiego oraz Trio fortepianowe Andrzeja Panufnika) w rytmice Emile’a-Dalcroze’a”
  • Promotor: dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz, prof. AMKP
  • Promotor pomocniczy: dr Julia Kosk-Wojciechowska

mgr Jadwiga Basista-Janda

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 30.09.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Teatr ruchu i przestrzeni w interpretacjach ruchowych dzieł Karla Jenkinsa w kontekście zróżnicowanych kompetencji muzycznych”
  • Promotor: prof. dr hab. Jacek Ścibor

mgr Piotr Kalina

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 30.09.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Studium analityczno-interpretacyjne dwóch muzycznych opracowań Hymnów Jana Kasprowicza – Dies Irae Stanisława Rzepieli oraz Trzech fragmentów z poematów Jana Kasprowicza op. 5 Karola Szymanowskiego z perspektywy wykonawcy”
  • Promotor: prof. dr hab. Katarzyna Suska-Zagórska
  • Promotor pomocniczy: dr Dominika Micał

mgr Marcin Pater

  • Data ukończenia Kształcenia w Szkole Doktorskiej: 29.09.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Zastosowanie podziałów rytmicznych w metrach regularnych i nieregularnych w autorskim dziele artystycznym „Between” na podstawie strukturalnej analizy twórczości wybranych artystów współczesnej muzyki improwizowanej”.
  • Promotor: dr hab. Łukasz Żyta

mgr Marcin Mączyński

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 29.09.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „„Między awangardą a kontemplacją – styl kompozytorski Zbigniewa Bujarskiego w wybranych utworach wiolonczelowych twórcy”
  • Promotor: prof. dr hab. Zdzisław Łapiński

mgr Tomasz Arnold

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 29.09.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Technika Leigh Howarda Stevensa a technika klasyczna we współczesnej grze na marimbie – analiza porównawcza i metodyka w praktyce wykonawczej”
  • Promotor: prof. dr hab. Tomasz Sobaniec

mgr Michał Czachowski

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 26.09.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Zastosowanie technik muzyki karnatyckiej we współczesnej muzyce flamenco. Nowe wartości brzmieniowo – wyrazowe”
  • Promotor: prof. dr hab. Maria Pomianowska

mgr Stanisław Duda

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 26.09.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Liryka wokalna Mieczysława Weinberga. Relacje słowo – dźwięk i ich rola w kształtowaniu ekspresji”
  • Promotor: prof. dr hab. Jacek Ozimkowski

mgr Damian Kułakowski

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 22.09.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Między kameralistyką instrumentalną a liryką wokalną. Pieść z towarzyszeniem altówki i fortepianu w latach 1893-1927. Studium interpretacyjno-wykonawcze”
  • Promotor: dr hab. Anna Armatys-Borelli, prof. AMKP
  • Promotor pomocniczy: dr Ilona Iwańska

mgr Vincent Kozlovsky

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 30.06.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Wybrane aspekty interpretacyjne dyrygowania najnowszą muzyka symfoniczną na podstawie koncertu inauguracyjnego 64. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”
  • Promotor: prof. dr hab. Paweł Przytocki

mgr Aleksandra Steczkowska

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 25.07.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Praktyka i język muzyczny Ericha Wolfganga Korngolda w twórczości na skrzypce i fortepian. Studium ekspresji i nostalgii w instrumentalnym dialogu”
  • Promotor: prof. dr hab. Piotr Tarcholik

mgr Mateusz Kasprzak-Łabudziński

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 30.06.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Środki interpretacyjno-wykonawcze w wybranych kompozycjach na skrzypce i orkiestrę smyczkową Zbigniewa Bujarskiego, Wojciecha Widłaka i Macieja Jabłońskiego”
  • Promotor: prof. dr hab. Piotr Tarcholik

mgr Zuzanna Daniec

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 31.05.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Destrukcja i transgresja. Interpretacja muzyki XX wieku w świetle filozofii plastyczności”
  • Promotorzy: dr hab. Agnieszka Draus, prof. AMKP, dr Iwona Sowińska-Fruhtrunk

mgr Anna Wielgus-Nowak

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 5.02.2025
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Problematyka wykonawczo-interpretacyjna w utworach na duet fortepianowy Aleksandra Tansmana”
  • Promotorzy: dr hab. Bartłomiej Kominek, prof. AMKP, dr Ewa Czachorowska-Zygor

dr Paweł Czarakcziew

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 20.12.2024
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Idiom wiolonczelowy w jazzie na przykładzie twórczości i działalności artystycznej Fredericka Katza”
  • Promotor: prof. dr hab. Zdzisław Łapiński

dr Waldemar Cieślok

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 19.12.2024
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Modulacja przez tangentakordy Jana Jarmusiewicza. Od genezy do rezonansu”
  • Promotor: dr hab. Renata Borowiecka, prof. AMKP

dr Kinga Jendrysik

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 2.12.2024
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Metody nauczania i ich skuteczność w kontekście rozwoju kompetencji wokalnych uczniów w klasie pierwszej szkoły podstawowej”
  • Promotor: dr hab. Anna Waluga, prof. AMKP

dr Dmytro Holovenko

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 2.10.2023
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Roland Dyens i jego twórczość na gitarę solo”
  • Promotor: prof. dr hab. Andrzej Białko

dr Mateusz Pałka

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 24.09.2024
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Rola i możliwości wykonawcze pianisty w muzyce jazzowej. Dobór środków pianistycznych w relacji do zmiennej obsady instrumentalnej na podstawie autorskiej kompozycji Piano Dialogues”
  • Promotor: prof. dr hab. Dominik Wania

dr Katarzyna Pietrzko

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 16.09.2024
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Sergiusz Prokofiew jako inspiracja dla współczesnego pianisty jazzowego”
  • Promotor: prof. dr hab. Dominik Wania

mgr Paweł Riess

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 30.09.2024
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Język muzyczny w twórczości kameralnej Jerzego Fitelberga na podstawie Kwartetu smyczkowego nr 7 oraz Kwartetu smyczkowego nr 5”
  • Promotor: prof. dr hab. Bogusława Hubisz-Sielska

dr Paweł Siek

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 30.09.2024
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Fazy Jakuba – oratorium na solistów, dwie orchestry i przetworzenia elektroniczne, Wyobrażenia wolności w przestrzeni generatywnej”
  • Promotorzy: prof. dr hab. Wojciech Widłak, dr Marcin Pączkowski

dr Radosław Wieczorek

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 30.09.2024
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Oblicza sonorystyki w muzyce na gitarę solo z przełomu XX i XXI wieku. Pisati – Vasks – Malinowski – Berio”
  • Promotor: prof. dr hab. Michał Nagy

dr Dominik Puk

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 30.08.2023
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Gest muzyczny – między teorią a doświadczeniem”
  • Promotorzy: prof. dr hab. Lidia Zielińska, dr hab. Krzysztof Moraczewski, prof. UAM

dr Natalia Jarząbek

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 26.09.2023
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Oddech permanentny jako środek wyrazu w utworach fletowych XX i XXI wieku”
  • Promotor: prof. dr hab. Barbara Świątek-Żelazna, dr h.c. AMKP

dr Justyna Woszczak

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 30.11.2023
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Nabywanie kompetencji zawodowych muzyka w procesie zintegrowanego kształcenia muzyczno-językowego”
  • Promotor: prof. dr hab. Michał Nagy

dr Paweł Malinowski

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 30.10.2023
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Realizacja koncepcji teatru instrumentalistów w kompozycji through the youth of these things”
  • Promotorzy: prof. dr hab. Wojciech Widłak, dr hab. Piotr Peszat

dr Adrian Nowak

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 2.10.2023
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Muzyka kameralna na harfę, flet i trio smyczkowe inspirowana historią Quintette Instrumental de Paris. Utwory zapomniane”
  • Promotorzy: dr hab. Irena Czubek-Davidson, dr Krzysztof Cyran

dr Piotr Jaworski

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 28.02.2023
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Problematyka przeniesienia na fortepian brzmienia orkiestry, głosu operowego oraz melodii języka w wybranych transkrypcjach Franciszka Liszta”
  • Promotor: dr hab. Piotr Machnik

dr Magda Niedbała-Solarz

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 4.04.2023
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Patriotyzm w polskiej pieśni XIX i pierwszej połowie XX wieku na wybranych przykładach”
  • Promotor: prof. dr hab. Agnieszka Monasterska

dr Aleksandra Dąbek

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 1.02.2023
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Twórczość fortepianowa Franciszka Mireckiego”
  • Promotor: prof. dr hab. Marek Szlezer

dr Krzysztof Książek

  • Data ukończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej: 7.03.2022
  • Tytuł rozprawy doktorskiej: „Problematyka wykonawcza gry na instrumencie historycznym z perspektywy instrumentalisty współczesnego na podstawie wybranych dzieł Fryderyka Chopina wykonywanych na replice (2018) fortepianu Fryderyka Buchholtza (ca. 1825)”
  • Promotorzy: dr hab. Monika Gardoń-Preinl, prof. AMKP, dr Iwona Sowińska-Fruhtrunk