12.02.2021

ZARZĄDZENIE Nr 7/2021
REKTORA AKADEMII MUZYCZNEJ
im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
z dnia 12 lutego 2021 r.

w sprawie funkcjonowania Akademii Muzycznej
im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
oraz realizacji zadań dydaktycznych, artystycznych i naukowych
w okresie semestru letniego w roku akademickim 2020/2021

Działając na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2020 r., poz. 85, z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

§ 1

Od początku semestru letniego roku akademickiego 2020/2021, tj. od 15 lutego 2021 r.:

1. Wznawia się realizację przedmiotów: Orkiestra symfoniczna, Orkiestra kameralna, Orkiestra dęta, Orkiestra barokowa, Big band na kierunku studiów Instrumentalistyka.
2. Prowadzący przedmioty, o których mowa w ust. 1, zobowiązani są dostosować program repertuarowy odpowiednio do ograniczeń wynikających z obowiązujących zasad bezpieczeństwa sanitarnego, z uwzględnieniem zaliczania obu semestrów roku akademickiego 2020/2021, zgodnie z Komunikatem Rektora Nr 5/2020 z dnia 27 listopada 2020 r.
3. Właściwy dziekan jest zobowiązany do określenia szczegółowych zasad i form zaliczenia przedmiotów, o których mowa w ust. 1.
4. Dopuszcza się prowadzenie zajęć w formie stacjonarnej z przedmiotu Zespoły wokalne na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej przy ograniczeniu liczby do 18 studentów równocześnie uczestniczących w zajęciach, pod warunkiem zachowania ścisłych rygorów sanitarnych, w tym: bezpiecznej odległości pomiędzy uczestnikami, higieny rąk, przerw w zajęciach, wietrzenia sal, itp. Decyzję w tym zakresie podejmuje dziekan wydziału, określając szczegółowe zasady prowadzenia zajęć, w tym liczbę uczestników, z uwzględnieniem ich bezpieczeństwa zdrowotnego.
5. Zajęcia praktyczne grupowe realizowane na Wydziale Wokalno-Aktorskim, wymagające prowadzenia stacjonarnego, mogą odbywać się w tej formie wyłącznie w zakresie niezbędnym do przygotowania i realizacji występu artystycznego przewidzianego programem studiów:
a) z przedmiotów Zespoły operowe i Reżyseria operowa – przy liczbie równoczesnych uczestników nie większej niż 8,
b) z przedmiotu Zespoły wokalne oraz pozostałych przedmiotów aktorskich – przy liczbie równoczesnych uczestników nie większej niż 6,
– pod warunkiem zachowania ścisłych rygorów sanitarnych. Odpowiednią decyzję podejmuje dziekan wydziału.
6. W przypadku zajęć, o których mowa w ust. 4 i 5, w okresie bezpośrednio poprzedzającym występ artystyczny dziekan, w drodze wyjątku, może dopuścić większą liczbę uczestników, w ramach prób niezbędnych do przygotowania i realizacji tego występu.
7. Zajęcia z przedmiotu Zespół kameralny na kierunku studiów Instrumentalistyka mogą być realizowane zgodnie z programem studiów, pod warunkiem zachowania ścisłych rygorów sanitarnych. Rekomenduje się składy do czterech członków zespołu.
8. Właściwy dziekan jest zobowiązany do wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za zachowanie rygorów sanitarnych (przegrody lub odległości pomiędzy uczestnikami/grupami uczestników zajęć, zasłanianie ust i nosa, higiena rąk, przerwy w zajęciach, wietrzenie sal) na zajęciach z przedmiotów, o których mowa w ust. 1, 4 i 5.
9. Prowadzący przedmioty, o których mowa w niniejszym paragrafie, są zobowiązani do poinformowania uczestników zajęć na pierwszych zajęciach semestru letniego o konieczności rygorystycznego przestrzegania zasad bezpieczeństwa sanitarnego i obowiązkach wynikających z § 5 niniejszego zarządzenia.

§ 2

Od 1 marca 2021 r. wznawia się zajęcia z Wychowania fizycznego na basenie KSOS przy ul. F. Nullo 23 dla osób, które zadeklarowały tę formę realizacji przedmiotu.

§ 3

1. Zawiesza się do odwołania organizację w formie stacjonarnej warsztatów, itp. dodatkowych zajęć dydaktycznych z udziałem wykładowców i specjalistów zewnętrznych do końca roku akademickiego 2020/2021.
2. Rekomenduje się rezygnację z organizacji wydarzeń artystycznych i naukowych: konferencji, sesji, koncertów z udziałem osób spoza uczelni do końca roku akademickiego 2020/2021. W szczególnych przypadkach przeprowadzenie tego rodzaju wydarzenia w formule online może odbyć się jedynie za zgodą prorektora ds. artystycznych i naukowych, z uwzględnieniem celowości realizacji projektu w warunkach ograniczeń wynikających ze stanu epidemii.
3. Od 1 marca 2021 r. dopuszcza się organizację ograniczonej liczby występów artystycznych studentów i pedagogów z udziałem publiczności złożonej wyłącznie z członków społeczności Akademii, odpowiednio – w Sali Koncertowej i Sali Kameralnej Akademii w liczbie do 15 osób, a w Auli Florianka – w liczbie do 20 osób, każdorazowo za zgodą prorektora ds. artystycznych i naukowych.

§ 4

W Zarządzeniu Nr 26/2020 Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie z dnia 17 września 2020 r. uchyla się:
1) ust. 4 w § 5 „Organizacja zajęć dydaktycznych” w części dotyczącej prowadzenia w trybie zdalnym zajęć dydaktycznych w dniach 15-20 lutego 2021 r.,
2) ust. 1 w § 9 wobec wprowadzenia obowiązku świadczenia pracy przez pracowników administracji bezpośrednio w uczelni na mocy Komunikatu Nr 2/2021 Kanclerza Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie z dnia 9 lutego 2021 r.

§ 5

1. Uczestnik zajęć grupowych, u którego wystąpiły jakiekolwiek objawy przeziębienia, grypy itp., mogące wskazywać na chorobę COVID-19, jest zobowiązany do: natychmiastowego zaprzestania uczestniczenia w zajęciach, odizolowania się, zgłoszenia tego osobie prowadzącej zajęcia oraz do postępowania zgodnego z Komunikatem Nr 2/2020 Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie z dnia 17 października 2020 r. i ogólnie obowiązującymi zasadami sanitarnymi.
2. Przypomina się wszystkim członkom społeczności Akademii o obowiązku rygorystycznego przestrzegania zasad bezpieczeństwa sanitarnego, w trosce o zachowanie ciągłości funkcjonowania Akademii i umożliwienie wypełniania jej głównych zadań statutowych, ze szczególnym uwzględnieniem dydaktyki.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 15 lutego 2021 r.

§ 7

Treść zarządzenia publikowana jest w Biuletynie Informacji Publicznej Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w zakładce Zarządzenia/2021.

Rektor
prof. dr hab. Wojciech Widłak


Szczepienia nauczycieli akademickich

Szanowni Państwo – Nauczyciele Akademiccy, prowadzący zajęcia w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie!

W dniu dzisiejszym, dosłownie przed chwilą, Ministerstwo Edukacji i  Nauki opublikowało oczekiwany przez społeczność akademicką KOMUNIKAT informujący, że od poniedziałku, 15 lutego br. od godz. 8:00 rusza możliwość rejestracji na szczepienia nauczycieli akademickich oraz innych osób prowadzących zajęcia na uczelniach.

W związku z powyższym uprzejmie proszę o zapoznanie się z treścią komunikatu oraz bieżące sprawdzanie służbowej poczty elektronicznej, za pośrednictwem której będziemy Państwu przekazywać informacje dotyczące rejestracji na szczepienia.

Łączę wyrazy szacunku, Wasz

prof. dr hab. Wojciech Widłak
Rektor Akademii Muzycznej
im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie


20.01.2021

W związku z zapytaniami o szczepienie pracowników Akademii Muzycznej  im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie przeciw COVID-19 przekazujemy następujące informacje.

Zgodnie z informacją podaną na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki nauczyciele akademiccy zatrudnieni w uczelniach innych niż medyczne będą mogli skorzystać ze szczepień w etapie I, do którego rejestracja rozpoczęła się 15 stycznia 2021 r. Wcześniejsze prawo do rejestracji na szczepienie otrzymali seniorzy powyżej 80 roku życia (80+), od 22 stycznia, do rejestracji na szczepienia dopuszczone będą osoby powyżej 70 roku życia (70+).

W dniu 8 stycznia br. Prezydium Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich wystąpiło do Ministra Zdrowia o włączenie do pierwszej grupy Narodowego Programu Szczepień wszystkich pracowników uczelni oraz doktorantów wykonujących obowiązki dydaktyczne i uczestniczących w badaniach.
Oczekujemy na odpowiedź od Ministra Zdrowia w powyższej sprawie.

Z uwagi na fakt, że etap I jest przeprowadzany w ramach tzw. etapu szczepień populacyjnych (powszechne szczepienia Polaków), nie ma możliwości przyjmowania zgłoszeń za pośrednictwem Akademii, która jako pracodawca nie pełni żadnej roli w Narodowym Programie Szczepień. Każda osoba zainteresowana szczepieniem musi dokonać indywidualnie swego zgłoszenia zgodnie z poniższą instrukcją zawartą w Narodowym Programie Szczepień:

  1. Rejestracja – online: przez infolinię, u lekarza POZ lub poprzez Internetowe Konto Pacjenta.
  2. Zgłoszenie do punktu szczepień – kwalifikacja przez lekarza.
  3. Wykonanie szczepienia oraz obserwacja pacjenta po szczepieniu.
  4. Powtórzenie procesu po upływie 21 dni – bez konieczności ponownej rejestracji.

Szczepienia będą realizowane w:

  • przychodniach (POZ),
  • szpitalach,
  • szpitalach rezerwowych,
  • u lekarzy samodzielnie prowadzących praktykę.

Na stronie: https://szczepimysie.pacjent.gov.pl/ dostępna jest rejestracja dla wszystkich osób od 18 do 69 roku życia.
Lista punktów szczepień jest dostępna pod linkiem: https://www.gov.pl/web/szczepimysie/punkty-szczepien.

Ponadto rekomendujemy uważne śledzenie wszelkich informacji w tym zakresie na stronie oficjalnego serwisu Rzeczypospolitej Polskiej www.gov.pl oraz o zapoznanie się z założeniami Narodowego Programu Szczepień NarodowyProgramSzczepień.pdf

Władze Uczelni


29.12.2020

Szczegółowe informacje na temat szczepień przeciwko COVID-19 znajdziecie TUTAJ


27.11.2020

KOMUNIKAT Nr 5/2020
REKTORA AKADEMII MUZYCZNEJ W KRAKOWIE
z dnia 27 listopada 2020 r.

w sprawie okresowych zmian w trybie prowadzenia zajęć dydaktycznych

W związku z sytuacją epidemiczną w Polsce, w trosce o bezpieczeństwo pracowników, studentów i doktorantów polecam, co następuje:

  1. Realizacja przedmiotów: Orkiestra symfoniczna, Orkiestra kameralna, Orkiestra dęta, Orkiestra barokowa, Big band na kierunku studiów Instrumentalistykaw semestrze zimowym zostaje przeniesiona na semestr letni 2020/2021, zasady i formę zaliczenia ustala właściwy dziekan;
  2. Zajęcia z przedmiotu Zespół kameralnyna kierunku studiów Instrumentalistyka mogą być prowadzone w dotychczasowej formie (do dwóch studentów równocześnie uczestniczących w zajęciach) lub – za zgodą Dziekana Wydziału Instrumentalnego – przy równoczesnym udziale do czterech studentów;
  3. Pozostałe zajęcia zespołowe praktyczne na kierunkach Instrumentalistyka, Wokalistyka nadal mogą odbywać się w kontakcie bezpośrednim jedynie przy zachowaniu liczby
    do dwóch studentów równocześnie uczestniczących w zajęciach;
  4. Zajęcia Wychowanie fizyczneprowadzone na basenie KSOS, ul. F. Nullo 23 dla osób, które zadeklarowały tę formę realizacji przedmiotu zostaną uruchomione w grudniu 2020 r.,
  5. Wszystkie wydarzenia artystyczne i naukowe, w tym koncerty, sesje naukowe, wykłady, prezentacje w Akademii mogą odbywać się wyłącznie bez udziału publiczności i w trybie online;
  6. Inne zasady prowadzenia kształcenia określone w Zarządzeniu Nr 26/2020 oraz Komunikacie Nr 2/2020 nie ulegają zmianie;
  7. Z dniem 29 listopada 2020 r. Komunikat Nr 4/2020 z dnia 6 listopada 2020 r. traci moc.

Przypominam o obowiązku niezwłocznego zgłaszania zachorowania lub kontaktu bezpośredniego z osobą chorą na COVID-19 zgodnie z obowiązkiem określonym  w Komunikacie Rektora Nr 3/2020 z dnia 26 października 2020 r.

Rektor
prof. dr hab. Wojciech Widłak


9.11.2020

Wojewoda Małopolski – Apel do uczelni


6.11.2020

KOMUNIKAT Nr 4/2020
REKTORA AKADEMII MUZYCZNEJ W KRAKOWIE
z dnia 6 listopada 2020 r.

w sprawie okresowych zmian w trybie prowadzenia zajęć dydaktycznych
oraz obowiązków wynikających z trwającej epidemii COVID-19

W związku z rosnącą w skali całego kraju liczbą zachorowań na COVID-19, mając na celu zapewnienie bezpieczeństwa pracowników, studentów i doktorantów polecam, co następuje:

1) wszystkie wydarzenia artystyczne i naukowe, w tym koncerty, sesje naukowe, wykłady, prezentacje mogą odbywać się wyłącznie bez udziału publiczności i w trybie online;

2) od 9 listopada do 29 listopada 2020 r. ogranicza się możliwość prowadzenia w kontakcie bezpośrednim zajęć zespołowych praktycznych na kierunkach Instrumentalistyka, Wokalistyka do dwóch studentów równocześnie uczestniczących w zajęciach.

Inne zasady prowadzenia kształcenia określone w Zarządzeniu Nr 26/2020 oraz Komunikacie Nr 2/2020 nie ulegają zmianie.

Jednocześnie ponownie przypominam o obowiązku niezwłocznego zgłaszania zachorowani lub kontaktu bezpośredniego z osobą chorą na COVID-19 zgodnie z obowiązkiem określonym w Komunikacie Rektora Nr 3/2020 z dnia 26 października 2020 r.

Rektor
prof. dr hab. Wojciech Widłak


26.10.2020

KOMUNIKAT Nr 3/2020
REKTORA AKADEMII MUZYCZNEJ W KRAKOWIE
z dnia 26 października 2020 r.

w sprawie okresowych zmian w trybie prowadzenia zajęć dydaktycznych
oraz obowiązków wynikających z trwającej epidemii COVID-19

W związku z wydłużającą się procedurą zgłaszania potwierdzonych przypadków zachorowań i kontaktów z osobami chorymi na COVID-19 oraz z rosnącą liczbą zachorowań, mając na celu wyeliminowanie możliwych opóźnień i wynikających stąd zagrożeń dla zdrowia pracowników, studentów i doktorantów:

1) nakazuję zdalny tryb prowadzenia zajęć niebędących zajęciami indywidualnymi, odbywających się dotychczas w kontakcie bezpośrednim, na kierunkach studiów InstrumentalistykaWokalistyka – na okres do 7 listopada 2020 r.;

2) przypominam o:
– bezwzględnym obowiązku natychmiastowego zgłaszania bezpośredniemu przełożonemu zachorowania bądź kontaktu z osobą chorą na COVID-19;
– konieczności poddania się samoizolacji w ww. sytuacji.

Jednocześnie apeluję do wszystkich członków społeczności akademickiej o ścisłe zachowywanie podstawowych zasad bezpieczeństwa obowiązujących w Akademii. Stacje sanitarno-epidemiologiczne są obciążone i często reagują z dużym opóźnieniem, nie należy więc czekać na ich decyzje. W razie zachorowania, podejrzenia zachorowania lub kontaktu z osobą chorą konieczna jest natychmiastowa izolacja i poinformowanie wszystkich osób z grupy bezpośredniego kontaktu. Brak takiej reakcji skutkuje kontaktem kolejnych osób z wirusem i niekontrolowanym rozprzestrzenianiem się COVID-19 w Akademii.

Przypominam, że zgłoszenie kwarantanny nie oznacza zawieszenia wykonywania pracy, ale daje możliwość zmiany jej trybu na zdalny lub ograniczenia jej do czynności, które zdalnie można wykonywać. Pracownik jest wówczas zobowiązany uzgodnić z bezpośrednim przełożonym sposób świadczenia pracy na odległość w trakcie trwania kwarantanny. Student/doktorant w porozumieniu z pedagogiem odbywa w tym czasie zajęcia zdalnie.

Kształcenie indywidualne i ćwiczenie w salach dydaktycznych oraz świadczenie pracy na terenie Akademii może być bezpiecznie realizowane tylko w przypadku zachowania postawy rozsądku i odpowiedzialności; jej brak wymusi dalsze ograniczanie funkcjonowania Uczelni, a w konsekwencji może doprowadzić do całkowitego zamknięcia Akademii. Ze wszystkich sił starajmy się tego uniknąć.

Rektor
prof. dr hab. Wojciech Widłak


21.10.2020

Szanowni Państwo – Pracownicy, Studenci i Doktoranci,

dzięki naszym, wspólnym dotychczasowym działaniom udaje się utrzymać ciągłość funkcjonowania Akademii, a w szczególności procesu kształcenia.

Dziś cała Polska została objęta tzw. czerwoną strefą. Stale monitorujemy sytuację. Utrzymujemy kształcenie indywidualne w kontakcie bezpośrednim, podczas gdy pozostałe zajęcia odbywają się zdalnie. Zostały zorganizowane dyżury pracowników administracji przy jednoczesnym przeniesieniu części obowiązków do sfery on-line. Władze Uczelni mają jasno określony priorytet, którym jest kontynuacja kształcenia indywidualnego w kontakcie bezpośrednim oraz utrzymanie dostępu do instrumentarium i ćwiczenia w salach dydaktycznych.

Apeluję o dalsze rygorystyczne przestrzeganie zasad i dbanie o siebie WZAJEMNIE. Pomoże nam to zabezpieczyć się przed niekontrolowanym rozprzestrzenianiem się groźnej choroby.

Przypominam o obowiązku natychmiastowego zgłaszania zachorowania:
– w przypadku nauczycieli akademickich – kierownikowi katedry, który informuje dziekana i Dział Osobowy;
– w przypadku pozostałych pracowników – kierownikowi właściwego działu, który informuje Kanclerza i Dział Osobowy;
– w przypadku studentów i doktorantów – właściwemu dziekanowi lub odpowiednio Dyrektorowi szkoły doktorskiej.
– Kanclerz, Dziekani, Dyrektor szkoły doktorskiej w porozumieniu z Działem Osobowym przekazują zgłoszone przypadki do rektoratu.

Dbajmy o sanitarne rygory, zachowujmy czujność i odpowiedzialność. Pamiętajmy, że ukryte, bądź niezidentyfikowane przypadki zachorowań mogą spowodować powstanie ognisk zakaźnych na terenie Uczelni i doprowadzić do zamknięcia Akademii.

Wszystkim Państwu życzymy zdrowia i dobrej kondycji, a także nadziei na powrót do normalności.

Rektor wraz z Prorektorami

https://www.gov.pl/web/koronawirus/cala-polska-w-czerwonej-strefie-kolejne-zasady-bezpieczenstwa-oraz-solidarnosciowy-korpus-wsparcia-seniorow

Komunikat nr 2/2020 Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie

Zarządzenie Nr 26/2020 z dnia 17 września 2020 r.


17.10.2020

KOMUNIKAT Nr 2/2020
REKTORA AKADEMII MUZYCZNEJ W KRAKOWIE
z dnia 17 października 2020 r.

w sprawie dodatkowych zasad bezpieczeństwa
obowiązujących w Akademii Muzycznej w Krakowie
od dnia 17 października 2020 r.
w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

W związku z narastającym zagrożeniem epidemicznym informuję o następujących dodatkowych zasadach bezpieczeństwa obowiązujących od dnia 17 października 2020 r. w Akademii Muzycznej w Krakowie, dotyczących uregulowań wynikających z Zarządzenia Nr 26/2020 Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie z dnia 17 września 2020 r. w sprawie funkcjonowania Akademii Muzycznej w Krakowie od dnia 1 października 2020 r. w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19:

1. w zakresie organizacji wydarzeń artystycznych i naukowych:

Do odwołania ogranicza się udział publiczności w wydarzeniach artystycznych i naukowych, o których mowa w §2 Zarządzenia Nr 26/2020, do pracowników oraz studentów i doktorantów Akademii Muzycznej w Krakowie.

2. w zakresie trybu i sposobu prowadzenia zajęć dydaktycznych:

1) zawiesza się do odwołania stacjonarne prowadzenie zajęć z przedmiotów:

Zespoły wokalne na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej i na kierunku Wokalistyka;

– Orkiestra symfoniczna, Orkiestra kameralna, Orkiestra dęta, Orkiestra barokowa, Big band na kierunku Instrumentalistyka;

przy jednoczesnym zaleceniu prowadzenia zajęć i realizacji części programu ww. przedmiotów w miarę możliwości w trybie zdalnym;

2) zajęcia indywidualne realizuje się w trybie zajęć bezpośrednich o ile jest to niezbędne dla realizacji programu kształcenia; w pozostałych przypadkach zaleca się w trybie zdalnym;

3) zajęcia grupowe oraz Wychowania fizycznego należy realizować w trybie zdalnym, z zastrzeżeniem punktu 4, zajęcia realizowane na basenie KSOS ul. F. Nullo 23 zostają zawieszone do odwołania;

4) w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się realizację bezpośrednich zajęć grupowych praktycznych (zespoły kameralne, operowe) pod warunkiem nieprzekraczania liczby 4 osób uczestniczących w zajęciach w jednym czasie, przy bezwzględnym zachowaniu zasad bezpieczeństwa sanitarnego, w tym dystansu między uczestnikami. Rekomenduje się dzielenie czasu zajęć między poszczególnych uczestników w celu odbywania zajęć na zasadzie konsultacji indywidualnych lub w duetach. Decyzję w sprawie podejmuje właściwy dziekan.

3. w zakresie uszczegółowienia postępowania w przypadku podejrzenia lub stwierdzenia zakażenia COVID-19 u studenta, doktoranta lub pracownika:

1) Każdy student lub doktorant, u którego stwierdzono pozytywny wynik testu na obecność COVID-19 lub skierowany do odbycia kwarantanny/izolacji w warunkach domowych zobowiązany jest do bezzwłocznego mailowego powiadomienia o tym właściwego dziekana, dyrektora szkoły doktorskiej, a także właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej.

2) Każdy nauczyciel akademicki u którego stwierdzono pozytywny wynik testu na obecność COVID-19 lub skierowany do odbycia kwarantanny/izolacji w warunkach domowych zobowiązany jest do bezzwłocznego powiadomienia o tym swojego bezpośredniego przełożonego, a także właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej. Bezpośredni przełożony nauczyciela akademickiego zobowiązany jest po uprzednim powiadomieniu właściwego dziekana przesłać mailowo do Działu Spraw Osobowych otrzymaną informację
wraz z poleceniem wykonywania pracy zdalnej, jeżeli praca na danym stanowisku może być wykonywana zdalnie. W przypadku braku możliwości wykonywania na danym stanowisku pracy zdalnej bezpośredni przełożony informuje o tym Dział Spraw Osobowych.

3) Każdy pracownik administracyjny i pracownik obsługi u którego stwierdzono pozytywny wynik testu na obecność COVID-19 lub skierowany do odbycia kwarantanny/izolacji w warunkach domowych zobowiązany jest do bezzwłocznego powiadomienia o tym swojego bezpośredniego przełożonego, a także właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej. Bezpośredni przełożony pracownika administracyjnego lub pracownika obsługi zobowiązany jest po uprzednim powiadomieniu kanclerza przesłać mailowo do Działu Spraw Osobowych otrzymaną informację wraz z poleceniem wykonywania pracy zdalnej, jeżeli praca na danym stanowisku może być wykonywana zdalnie. W przypadku braku możliwości wykonywania na danym stanowisku pracy zdalnej bezpośredni przełożony informuje o tym Dział Spraw Osobowych.

Rektor
prof. dr hab. Wojciech Widłak


13.10.2020

Szanowni Państwo,
Drodzy Pracownicy, Studenci i Doktoranci!

Kończymy pierwszy etap uruchamiania roku akademickiego w warunkach trwającej epidemii COVID-19. Dziękuję Wszystkim za dyscyplinę sanitarną (maseczki, higiena rąk, dystans, poruszanie się po Akademii). Wasze zachowanie to dowód poczucia odpowiedzialności i wzajemnej troski. To także dodatkowa ochrona przed rozprzestrzenianiem się wirusa.Szczególnie dziękuję osobom odpowiedzialnym za organizację dydaktyki – Dziekanom i Prodziekanom oraz wspomagającym ich Kierownikom Katedr. Pedagogom dziękuję za obowiązkowość i kreatywność. Pracownikom administracji – za dostosowywanie się do warunków i trwanie na służbie. Młodzieży – za zrozumienie i trzymanie się zasad.

Naszym priorytetem jest zachowanie ciągłości funkcjonowania Uczelni, z naciskiem na utrzymywanie kształcenia indywidualnego w kontakcie bezpośrednim, grupowego w wariancie hybrydowym i zbiorowych wykładów w trybie zdalnym. Monitorujemy sytuację, by wkrótce móc podjąć właściwą decyzję co do funkcjonowania orkiestr od listopada. Musimy liczyć się z wzrastającą liczbą zachorowań w Społeczności Akademii i z objęciem kwarantanną pojedynczych osób lub grup. Dlatego ważne jest ograniczanie wzajemnych kontaktów do minimum.

W tych zmieniających się i nieprzewidywalnych okolicznościach bądźmy skupieni na głównych celach, nadal zdyscyplinowani, cierpliwi i wyrozumiali. Chrońmy się przed narastającym ryzykiem zakażenia. Wzajemnie się wspomagajmy!

Wasz

Wojciech Widłak
Rektor AMK
wraz z Prorektorami


1.10.2020

ZARZADZENIE Nr 26 w sprawie funkcjonowania AMK od dnia 1 października 2020 r. w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID19