Co to jest sygnatura i gdzie się znajduje?
Sygnatura to ciąg cyfr i liter identyfikujący nuty, książkę, bądź nagranie, znajdujący się:
– w katalogach kartkowych – w górnym rogu karty,
– w Katalogu Głównym w zakładce „egzemplarze”,
– na okładce egzemplarza nut, książki, nagrania.
Odpowiedź
Co oznaczają litery w sygnaturze i czy trzeba je podać podczas składania zamówienia?
Litery są istotną częścią sygnatury – zawsze trzeba je podać. Oznaczają one:
– w przypadku nut:
m. p. – mała partytura,
d. p. – duża partytura,
m. o. – materiał orkiestrowy,
l. ch. lub m.ch. – literatura chóralna,
– w przypadku nagrań: rodzaj nośnika, np. CD, DVD, K (kaseta magnetofonowa); sygnatura bez liter oznacza nagranie na płycie analogowej.
Odpowiedź
Co oznacza czerwona ramka wokół sygnatury na karcie katalogowej i okładce nut?
Czerwona ramka wokół sygnatury oznacza, że danego egzemplarza nie można wypożyczać, a jedynie skorzystać z niego na miejscu w Czytelni lub na zajęciach – pod warunkiem pozostawienia „w zastaw” ważnej legitymacji studenckiej lub doktoranckiej.
Odpowiedź
Czy egzemplarz, którego nie można wypożyczać (z czerwoną ramką wokół sygnatury na karcie katalogowej), jest zawsze dostępny „od ręki”?
Niekoniecznie. Zależy o jaki tytuł chodzi.
Odpowiedź
Jak mogę założyć konto elektroniczne?
Konto elektroniczne można założyć u dyżurującego bibliotekarza w Wypożyczalni (p. 122). Potrzebna jest do tego ważna legitymacja studencka lub doktorancka.
Odpowiedź
Dlaczego, będąc już na studiach magisterskich, nie mogę się zalogować na moje dotychczasowe konto elektroniczne?
Konto elektroniczne wymaga aktualizacji w przypadku przejścia na kolejny etap studiów – ze względu na zmianę legitymacji studenckiej. Aktualizacji dokonuje bibliotekarz w Wypożyczalni (p. 122).
Odpowiedź
W jaki sposób mogę zamówić nuty?
Nuty można zamawiać zdalnie (poprzez Katalog Główny lub Elektroniczny Katalog Kartkowy Nut) lub bezpośrednio w Wypożyczalni, korzystając z tradycyjnego Katalogu Kartkowego. Zbiory podręczne, których lista znajduje się tutaj, dostępne są bez konieczności wcześniejszego zamawiania.
Odpowiedź
W jaki sposób mogę zamówić książkę?
Książki należy zamawiać zdalnie – poprzez Katalog Główny. Zbiory podręczne, których lista znajduje się tutaj, dostępne są bez konieczności wcześniejszego zamawiania.
Odpowiedź
W jaki sposób mogę zamówić nagranie?
Materiały audiowizualne można zamówić zdalnie poprzez Katalog Główny lub bezpośrednio w Fonotece (p. 118), korzystając z dostępnego na miejscu tradycyjnego Katalogu Kartkowego. Przypominamy, że Katalog Główny notuje tylko część zbiorów audiowizualnych. Jeśli nie udało się znaleźć nagrania w Katalogu Głównym, można wysłać zapytanie o jego dostępność na adres: fonoteka@amuz.krakow.pl lub samodzielnie przeszukać Katalog Kartkowy.
Odpowiedź
Jak długo trzeba czekać na realizację zamówienia w Wypożyczalni?
Zamówienia złożone do godz. 8.00 realizowane są w tym samym dniu, po godz. 8.00 – w kolejnym dniu roboczym. Wyjątek stanowią dostępne bez wcześniejszego zamawiania zbiory podręczne, których lista znajduje się tutaj.
Odpowiedź
Jak długo trzeba czekać na realizację zamówienia w Fonotece?
Prawdopodobnie zostanie ono zrealizowane jeszcze tego samego dnia.
Odpowiedź
Na jak długo mogę wypożyczyć książkę/nuty?
Okres wypożyczenia wynosi: dla studentów – 5 miesięcy, dla pracowników – 10 miesięcy.
Odpowiedź
Na jak długo mogę wypożyczyć nagranie?
Okres wypożyczenia wynosi: dla studentów – 2 tygodnie, dla pracowników – 1 miesiąc.
Odpowiedź
Czy mogę prolongować okres wypożyczenia książek/nut?
Prolongaty można dokonać samodzielnie, logując się na swoim koncie elektronicznym lub za pośrednictwem dyżurującego bibliotekarza. Możliwa jest 1 prolongata na okres kolejnych 5 miesięcy (w przypadku studentów) lub 3 prolongaty na okres kolejnych 5 miesięcy (w przypadku pracowników).
Odpowiedź
Czy mogę prolongować okres wypożyczenia nagrań?
W Fonotece o możliwości prolongaty decyduje dyżurujący bibliotekarz.
Odpowiedź
Co mam zrobić jeśli zgubiłem/zgubiłam książkę, nuty lub nagranie?
W przypadku zagubienia materiałów bibliotecznych nie należy podejmować działań na własną rękę, lecz niezwłocznie zgłosić się do Wypożyczalni lub Fonoteki po tzw. kartę zagubionego dzieła. Dyżurujący bibliotekarz udzieli dalszych informacji.
Odpowiedź
Czy z baz Naxos Music Library / Oxford Music Online / JSTOR mogę korzystać w domu lub akademiku?
Studenci i pracownicy Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie mają możliwość korzystania z ww. baz poza Uczelnią. O szczegóły proszę pytać w Wypożyczalni, Czytelni lub Fonotece.
Odpowiedź
Jak mogę się zalogować do sieci Wi-Fi?
Dane dostępowe do sieci Wi-Fi można znaleźć w module Nauczyciel oraz Student/Doktorant – zakładka w systemie NESOS.
Odpowiedź
Czy i jak będą przetwarzane moje dane po zapisaniu się do Biblioteki?
Dane będą przetwarzane zgodnie z art. 13 pkt 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Treść klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych
W razie pytań można skontaktować się z inspektorem ochrony danych w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie pod adresem e-mail: iodo@amuz.krakow.pl.
Odpowiedź
Do góry strony

|