Pokaż więcej opcji Schowaj więcej opcji
fot. archiwum prywatne

Arbor String Quartet


Kwartet smyczkowy Arbor String Quartet:
Martyna Kaszkowiak, Natalia Oraszak, Anna Gęgotek, Aleksandra Lignar
studentki z klasy kameralistyki dr hab. Danuty Augustyn, prof. AMKP,
zdobyły II Nagrodę w kategorii D, w sekcji – zespoły smyczkowe, w I Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej KraCamera 2021 1st International Chamber Music Competition KraCamera 2021, w Krakowie, w dn. 29-31.05.2021 r.
Pedagog dr hab. Danuta Augustyn, prof. AMKP otrzymała Dyplom Honorowy dla Najlepszego Nauczyciela.


Martyna Kaszkowiak – skrzypaczka urodzona w 1997. Naukę gry rozpoczęła w wieku sześciu lat, obecnie jest studentką drugiego roku studiów magisterskich na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, w klasie prof. Wiesława Kwaśnego. Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich u profesorów takich jak: Zakhar Bron, Krzysztof Śmietana, Wanda Wiłkomirska, Herwig Zack, Alexander Sitkovetsky, Ilya Kaler, Linus Roth. Wśród osiągnieć artystki można wymienić następujące nagrody: I nagroda w IV Ogólnopolskim Cieszyńskim Konkursie Skrzypcowym (2016), III miejsce w grupie III w 40. Ogólnopolskim Konkursie Bachowskim im. S. Hajzera w Zielonej Górze (2015), III nagroda na XIII Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym „Młody Paganini” w Legnicy. W 2014r. jako solistka, Martyna została zaproszona przez Polską Fundację Wymiany Kulturowej „Chopin” do udziału w koncertach w Chinach. W tym samym roku występowała również w Stanach Zjednoczonych, m.in. w The Kościuszko Foundation w Waszyngtonie. W latach 2017-2019 jako członek European Union Youth Orchestra brała udział w wielu europejskich festiwalach, m.in. na London BBC Proms, Young Euro Classic, Chopin i jego Europa. Współpracowała ze znanymi solistami, np.: Seong-Jin Cho, Christianem Lindbergiem, Baibą Skride, oraz dyrygentami, takimi jak Manfred Honeck, Gianandrea Noseda, Vasily Petrenko. Współpracowała z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, jako uczestniczka Akademii NOSPR.

Natalia Orszak jest studentką drugiego roku studiów magisterskich na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, w klasie prof. dr hab. h. c. Kai Danczowskiej. Ukończyła z wyróżnieniem „Szkołę Talentów” im. Zenona Brzewskiego w Warszawie, w klasie prof. Andrzeja Gębskiego. Jest laureatką konkursów takich jak: I Miejsce w 25th Young Musician International Competition „Citta di Barletta”, wyróżnienie oraz dyplom specjalny w III OKMIM im. Tadeusza Paciorkiewicza w Sierpcu. Była stypendystką Fundacji Pro Musica Bona, trzykrotną stypendystką Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie oraz międzynarodowego programu stypendialnego „Vesuvius”, również trzykrotnie. Występowała na Zamku Królewskim w Warszawie, w zespole kameralnym, oraz jako solistka, podczas festiwalu „Młodzi wirtuozi”. Współpracowała z profesorami akademickimi, biorąc udział w projektach: Mosty, 2 Przedwiośnie młodych, Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów Krakowskich. Koncertowała podczas Międzynarodowych spotkań Konfraterni Poetów w Krakowie. W 2018 roku jako lider zespołu prawykonywała utwór, który został zarejestrowany na płycie „Muzyka Naszych Czasów”, przez firmę DUX. Współpracowała z orkiestrą Corda Cracovia, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, orkiestra festiwalowa” na festiwalu „Duetissimo”, Santander Orchestra, orkiestrą Passionart oraz Młodą Krakowską Filharmonią i Polish Art Philharmonic, a także Sądecką Orkiestrą Kameralną, z którą w 2019 roku nagrała płytę „Fantazja Filmowa”. Od 2020 roku jest członkiem zespołu muzycznego w Teatrze Variete w Krakowie.

Anna Gęgotek ukończyła studia magisterskie, w klasie skrzypiec prof. dr h.c. Kai Danczowskiej na Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie obecnie kształci się w klasie altówki u prof. Janusza Pisarskiego. W latach 2012 – 2015 występowała jako członek Cracow Youth Chamber Orchestra na Ukrainie (2012), w Norwegii i Islandii, gdzie Anna występowała również jako solistka (2014), Izraelu (2013), oraz Stanach Zjednoczonych (2013). Od roku 2016 jest członkiem Orkiestry Akademii Beethovenowskiej, z którą koncertowała jako skrzypaczka i altowiolistka w Chinach, Czechach, Gruzji, Austrii i Niemczech. Współpracowała z wybitnymi solistami oraz dyrygentami (Jacek Kaspszyk, Wolfgang Seeliger, Krzysztof Penderecki). Odbyła także trasę koncertową po północnej Francji wraz z założoną w 2015 roku Krakowską Orkiestrą Ardente. W roku 2014 jako skrzypaczka wystąpiła podczas Festiwalu Bachowskiego w Lipsku, wykonując V Koncert Brandenburski Jana Sebastiana Bacha z towarzyszeniem polskoniemieckiej orkiestry młodzieżowej, pod batutą Jana Tomasza Adamusa. Wielokrotnie koncertowała także w Austrii, na koncertach organizowanych przez Danzinger Club (Wiener Neudorf). W latach 2013-2014 była stypendystką fundacji Pro Musica Bona, a w latach 2016-2018 otrzymała Stypendium Rektora dla najlepszych studentów Akademii Muzycznej w Krakowie.

Aleksandra Lignar ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie, w klasie wiolonczeli prof. dr. hab. Zdzisława Łapińskiego. Do tej pory koncertowała m. in. we Francji, Chinach, Szwajcarii, Kanadzie, Austrii, na Ukrainie i w wielu miastach Polski. Wiolonczelistka miała okazję współpracować z takimi artystami jak m. in. Jerzy Tosik-Warszawiak, Wiesław Kwaśny czy Szymon Nehring. Artystka uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez uznane autorytety w dziedzinie instrumentalistyki. Należą do nich: Paweł Głombik, Andrzej Orkisz, Tomasz Strahl, Dominik Połoński, Catalin Ilea, Johannes Krebs, Karlien Bartels, Vida Vujic, Desmond Hoebig, Paul Katz, Arto Noras, czy Ivan Klansky. Biorąc czynny udział w wielu koncertach symfonicznych występowała pod batutą wybitnych dyrygentów: Sir Nevilla Marrinera, Tadeusza Wojciechowskiego, Yana Pascala Torteliera, Roberta Kabary, Yannisa Pouspourikasa, Mirosława Jacka Błaszczyka, Jacka Kaspszyka czy Jerzego Maksymiuka. Aleksandra Lignar brała udział w wielu renomowanych festiwalach muzycznych takich jak “Morningside Music Bridge” w Calgary (Kanada), “Muzyka w Starym Krakowie”, “Krakowska Jesień Muzyczna”, “Spotkania Mistrza XX wieku z Młodymi artystami XXI wieku”, “Estrada młodych” w Łodzi, “Muzyka w Starym Lwowie”. W charakterze solistki występowała m. in. z Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej w Krakowie. Współpracuje także z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. Artystka jest laureatką wielu uznanych konkursów muzycznych, m. in. II Ogólnopolskiego Turnieju Wiolonczeli i Kontrabasu (Warszawa), Turnieju Kameralnego w Trzech Odsłonach (Bydgoszcz) czy Międzyuczelnianego Konkursu Duetów Instrumentalnych i Wokalnych.