Sei Solo – muzyka skrzypcowa J.S. Bacha i jemu współczesnych 6/6 | 1.06.2025

Katedra Muzyki Dawnej zaprasza do Auli Florianka na szósty i ostatni już koncert z cyklu Sei Solo – muzyka skrzypcowa Jana Sebastiana Bacha i jemu współczesnych, w wykonaniu prof. Sirkki-Liisy Kaakinen-Pilch.
niedziela 1 czerwca 2025, 18:00
Aula Florianka
ul. Sereno Fenn’a 15
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750)
Toccata i fuga BWV 565
Transkrypcja z organów na skrzypce:
J. Schröder / S.-L. Kaakinen-Pilch
THOMAS BALTZAR (1630-1663)
The Division Violin (wariacje na skrzypce)
Preludium
Wariacja na temat John come kiss me now
ANONIMUS (Szkocja, XVIII w.)
Sonata A-dur na temat Nighean donn an àraidh
Slow
Minuet
Gavot
Giga
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750)
Partita E-dur BWV 1006
Preludio
Loure
Gavotte en rondeaux
Menuet I
Menuet II
Bourée
Gigue
SIRKKA-LIISA KAAKINEN-PILCH
Jest niezwykle wszechstronną skrzypaczką. Wykonuje muzykę wszystkich epok ze szczególnym naciskiem na repertuar od XVII do XIX wieku. Gra również na altówce i violi d’amore. Często prowadzi orkiestry jako koncertmistrz lub dyryguje od pierwszego pulpitu. Chociaż miała wielu znakomitych profesorów, najwięcej uczy ją praca. Studiując w Holandii, współpracowała z elitą wykonawców muzyki dawnej w orkiestrach Fransa Brüggena, Philippe’a Herreweghe’a i innych. Przez ponad dziesięć lat była koncertmistrzem Collegium Vocale. Nigdy nie przestaje się uczyć, ponieważ każdy koncert, a szczególnie najgorszy i najtrudniejszy, jest dla muzyka cennym doświadczeniem. Sirkka-Liisa prowadzi liczne znane zespoły i orkiestry muzyki dawnej, wykonując muzykę baroku oraz symfonie czasów Mozarta i Schuberta. Jej repertuar solowy obejmuje Sonaty misteryjne Bibera, Sonaty i partity Bacha oraz utwory na skrzypce solo z XVI i XVII wieku. Jest profesorem kameralistyki na Uniwersytecie w Stavanger. Uczyła również w Królewskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze, Hochschule für Künste w Bremie oraz w Akademii Muzycznej im. Sibeliusa w Helsinkach.




