Pokaż więcej opcji Schowaj więcej opcji

Czy klasycyzm i romantyzm nadal istnieją? W poszukiwaniu wpływu dwóch estetyk na muzykę współczesną


Celem przedsięwzięcia Michała Gronowicza i Macieja Jabłońskiego jest próba znalezienia odpowiedzi na pytanie, czy w twórczości kompozytorów współczesnych, używających współczesnego języka muzycznego i współczesnych technik kompozytorskich i wykonawczych dają się zauważyć inklinacje do postaw, które możemy określić mianem klasycystycznej i romantycznej.

O pomoc w znalezieniu odpowiedzi poproszą Publiczność oraz muzyków, którzy wykonają kilka ich kompozycji. Zapraszamy do wzięcia udziału w eksperymencie i podzielenia się swoimi spostrzeżeniami i wnioskami.

Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
Katedra Kompozycji

SOBOTA, 9 kwietnia 2022, 18:00
Sala kameralna AMKP
ul. Św. Tomasza 43

“Czy klasycyzm i romantyzm nadal istnieją? W poszukiwaniu wpływu dwóch estetyk na muzykę współczesną”

1.

Maciej Jabłoński Będę pamiętać (2011)

Renata Guzik – flet
Maciej Jabłoński – elektronika

Michał Gronowicz Sonata per flauto alto e pianoforte (2018)

Renata Guzik – flet
Sławomir Kokosza – fortepian

2.

Maciej Jabłoński HM (2005)

Oriana Masternak – skrzypce

Michał Gronowicz Lot Ikara (2005)

Oriana Masternak – skrzypce
Wojciech Koprowski – skrzypce
Piotr Kowal – fortepian

3.

Maciej Jabłoński Szlakiem nocnych motyli II (2019/2020)

Renata Guzik – flet
Sławomir Kokosza – fortepian

Michał Gronowicz Mazur (2012)

Łukasz Laxy – wiolonczela