mgr Izabela Błaszczyk – przewodnicząca Rady Uczelni


fot. archiwum prywatne

Izabela Błaszczyk, MBA
Dyrektor KBF

Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie (Kierunek Zarządzanie i Marketing – specjalność Zarządzanie Firmą). Ukończyła Dziennikarstwo i Komunikację Medialną w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Europeistykę na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Jest także absolwentką studiów MBA in Public Management organizowanych są przez Krakowską Szkołę Biznesu UEK oraz Małopolską Szkołę Administracji Publicznej UEK. Manager kultury, producent, koproducent i koordynator wielu międzynarodowych projektów kulturalnych i telewizyjnych. Członek jury prestiżowego konkursu EFFIE Awards, zasiada w Radzie Ekspertów THINKTANK, jest także Przewodniczącą Rady Uczelni Akademii Muzycznej. Prowadzi wykłady na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II oraz w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego.

Od 1 stycznia 2011 roku Dyrektor KBF. Wcześniej pełniła funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Marketingu w KBF, była również Dyrektorem Wydziału Promocji Urzędu Miasta Krakowa i szefową biura prasowego Prezydenta Miasta Krakowa. Odpowiadała za projekty nagrodzone m. in. srebrnym KTR-em oraz Złotymi Orłami.

Jako dyrektor KBF współdecyduje o kształcie i odpowiada za organizację, produkcję i markę prestiżowych krakowskich wydarzeń kulturalnych, takich jak Misteria Paschalia, Sacrum Profanum, Opera Rara, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, Festiwal Miłosza, Festiwal Conrada, Wianki – Święto Muzyki, Sylwester w Krakowie, ICE Classic i wielu innych.

Szczyci się niezmiennie wysoką jakością działań, potwierdzoną licznymi nagrodami dla festiwali, pojedynczych wydarzeń, a także nowatorskich kampanii i publikacji. Projekty KBF zostały docenione przez organizatorów takich konkursów, jak m.in. IFEA, Pinnacle Awards, European Design Awards, Złote Formaty, Złote Orły czy Mobile Trends Awards. KBF otrzymało nagrodę zespołową dla najlepszego zespołu marketingu – Grand Prix V edycji konkursu Dyrektor Marketingu Roku, zaś festiwale organizowane przez KBF znaki jakości Effe Label przyznawane przez European Festivals Association.

Izabela Błaszczyk zwraca szczególną uwagę na uzupełnienie programu wydarzeń KBF o ofertę dla dzieci, seniorów i grup wykluczonych, a także na współpracę instytucjonalną zarówno z podmiotami miejskimi, jak i firmami prywatnymi czy NGOs. Wśród najważniejszych zadań wymienia kluczowe dla miasta inicjatywy, koordynowane przez KBF, takie jak działalność Krakow Film Commission, realizacja strategicznego programu Kraków Miasto Literatury UNESCO, kompleksowe zarządzanie działalnością Centrum Kongresowego ICE Kraków (jeden z najlepszych w tzw. Nowej Europie obiektów kategorii multivenue; Meetings Star Award 2015, 2016, 2017, 2018) czy nadzór nad siecią oficjalnych punktów informacji miejskiej InfoKraków. W latach 2014 – 2016 współodpowiadała za program wydarzeń kulturalnych w TAURON Arenie Kraków. Nadzoruje proces tworzenia wielofunkcyjnego centrum literackiego zarządzanego przez KBF pn. „Centrum Literatury i Języka – Planeta Lem”.

Dzięki stałemu wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań z zakresu managementu, KBF wprowadziło autorską metodę zarządzania projektami, którą objęto kluczowe obszary działalności KBF. Dyrektor Błaszczyk posiada certyfikat PRINCE2® Foundation Certificate in Project Management.