25. Dni Bachowskie
AKADEMIA W SIECIKONCERTY ONLINE - AKADEMIA W SIECI
19-24 kwietnia 2021
KONCERT I
Johann Sebastian Bach (1685-1750) Wariacje Goldbergowskie BWV 988
Ketil Haugsand – klawesyn
kopia instrumentu typu niemieckiego Michaela Mietcke/Christiana Zella z ok. 1720 roku (Martin Skowroneck,1985)
KONCERT II
TRANSKRYPCJE
Johann Sebastian Bach (1685-1750) Concerto a-moll BWV 1041
(Allegro) – Andante – Allegro assai
Aleksandra Owczarek – skrzypce
Johann Sebastian Bach Concerto g-moll BWV 1058
(Allegro) – Andante – Allegro assai
Klaudia Rogała – klawesyn
Johann Sebastian Bach/Alessandro Marcello Concerto d-moll BWV 974
(Allegro) – Adagio – Presto
Karolina Wróbel – klawesyn
Alessandro Marcello (1673-1747) Concerto per oboe in re minor op. 1 SF 935
Andante a Spiccato – Adagio – Presto
Zofia Trystuła-Hovhannisyan – obój
Johann Sebastian Bach Preludium & Fugue a-moll BWV 894
Piotr Windak – klawesyn
Johann Sebastian Bach Concerto a-moll BWV 1044
Allegro – Adagio ma non tanto e dolce – Alla breve
Zbigniew Pilch – skrzypce
Małgorzata Wojciechowska – flet traverso
Joanna Kwinta-Zielińska – klawesyn
Zespół instrumentalny:
Anna Hara-Pióro, Olena Kholodkova, Natalia Kierakowicz – skrzypce
Dymitr Olszewski, Jakub Zwoiński – altówka
Adrianna Maria Kafel – wiolonczela
Rafał Gorczyński – kontrabas
Klaudia Rogała (BWV 1041), Karolina Wróbel (SF 935) – klawesyn
KONCERT III
KUNST DER FUGE
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Contrapunctus I
Contrapunctus II
Contrapunctus III
Contrapunctus IV
Contrapunctus V
Contrapunctus VI in Stylo Francese
Contrapunctus VII per Augmentationem et Diminutionem
Contrapunctus VIII
Contrapunctus IX alla Duodecima
Contrapunctus X alla Decima
Contrapunctus XI
Contrapunctus XIV
Aleksander Mocek – klawesyn
instrument w stylu flamandzkim Johna Storrsa
* * *
FUNCK V. BACH
David Funk (1648-1701) Stricturae viola-di gambicae
Suita G-dur
Sonatina – Almanda – Courant – Aria – Saraband – Intrada – Volta
Suita g-moll
Intrada – Allemande – Courant – Sarabande – Air – Ballo – Lamento – Gigue
Johann Sebastian Bach Sonata D-dur na violę da gamba i klawesyn BWV 1028
Adagio – Allegro – Andante – Allegro
Rafał Gorczyński – viola da gamba
Andrzej Zawisza – klawesyn
David Funk Stricturae viola-di gambicae
Suita D-dur
– Sarabande – Double I, II, III, IV – Adagio – Allemand – Courant – Air – Gigue
Mateusz Kowalski – tenorowa i basowa viola da gamba, kierownictwo artystyczne
Sylwia Heinrich, Agata Sanchez Martos, Rafał Gorczyński – basowe viole da gamba
KONCERT IV
VIOLONCELLO SENZA BASSO
Domenico Galli (1649-1697) Trattenimento musicale sopra il Violoncello
Sonata I
Sonata XI
Sonata V
Domenico Gabrielli (1651-1690) Ricercari per il Violoncello
Ricercar Primo
Francesco Supriani (1678-1753) Principij da imparare à suonare il Violoncello e con 12 Toccate à solo
Toccata decima
Toccata seconda
Johann Sebastian Bach (1685-1750) 6 Suites a Violoncello Solo senza Basso
II Suita d-moll BWV 1009
Prelude – Allemande – Courante – Sarabande – Menuet I, II – Gigue
Teresa Kamińska – wiolonczela
* * *
OJCIEC CHRZESTNY I SYN CHRZESTNY
Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788) Sonata triowa A-dur Wq 146
Allegretto – Andante – Vivace
Georg Philipp Telemann (1681-1767) Sonata D-dur na skrzypce i b.c. TWV 41:D1
Allemanda/Largo – Corrente/Vivace – Sarabanda – Gigue
Georg Philipp Telemann Kwartet fletowy d-moll TWV 43:d3
Adagio – Allegro – Largo – Allegro
Carl Philipp Emanuel Bach Sonata g-moll na skrzypce i klawesyn obligato H. 545
Allegro – Adagio – Allegro
Georg Philipp Telemann (1681-1767) Kwartet fletowy G-dur TWV 43:G11
Affetuoso – Allegro – Adagio – Allegro Assai
Agnieszka Świątkowska – skrzypce
Tomasz Potaczek – flet traverso
Mateusz Kowalski – viola da gamba
Justyna Grabowska – klawesyn
KONCERT V
STUDENCKI KOKTAJL
Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644-1704) Sonata a cinque z Sonatae Tam Aris, Quam Aulis Servientes
Filip Pysz, Wojciech Kaszuba – trąbka naturalna
opieka artystyczna: dr Tomasz Ślusarczyk
Antonio Vivaldi (1678-1741) Koncert na obój i skrzypce RV 548
Allegro – Largo – Allegro
Weronika Potępa – obój
Aleksandra Owczarek – skrzypce
opieka artystyczna: dr Katarzyna Pilipiuk, dr hab. Zbigniew Pilch, prof. AMKP
Giovanni Antonio Piani (1678–1759?) Sonata per flauto d-moll op. 1 nr 1
Adagio et affettuoso – Sostenuto – Fuga – Larghetto – Allegro e spiccato
Zsófia Sánta – flet prosty
Klaudia Łoboda – klawesyn
opieka artystyczna: prof. Erik Bosgraaf, mgr Katarzyna Czubek
Arcangello Corelli (1654-1713) Sonata G-dur op. 5 nr 11
Preludio – Allegro – Adagio – Vivace – Gavotta
Zsófia Sánta – flet prosty
Klaudia Łoboda – klawesyn
opieka artystyczna: prof. Erik Bosgraaf, mgr Katarzyna Czubek
Jean-Baptiste Senaillé (1687–1730) Sonata g-moll op.1 nr 6
Preludio (Largo) – Gavotte (Allegro)
Natalia Kierakowicz – skrzypce barokowe
Rafał Gorczyński – viola da gamba
Justyna Grabowska – klawesyn
opieka artystyczna: dr hab. Agnieszka Świątkowska
Pierre Danican Philidor (1681–1731) Cinquième Suite op. 1
Très Lentement – Allemande – Sarabande – Gigu
Julie Kučerová – flet prosty
Adam Jastrzębski – klawesyn
opieka artystyczna: prof. Erik Bosgraaf, mgr Katarzyna Czubek
Joseph Haydn (1732–1809) Koncert na skrzypce i klawesyn F-dur Hob.XVIII nr 6
Allegro Moderato – Largo – Presto
Olena Kholodkova – skrzypce
Karolina Wróbel – klawesyn
opieka artystyczna: dr hab. Teresa Piech
Zespół instrumentalny:
Anna Hara-Pióro, Anna Vidal Farion – skrzypce
Dymitr Olszewski – altówka barokowa
Agata Sanchez Martos, Jagoda Suchar – wiolonczela barokowa
Martyna Bachowska – kontrabas
KONCERT VI
W FORTE I PIANO
Carl Philipp Emanuel Bach (1714–1788) Pièces Characteristiques für Tasteninstrument
La Borchward Polonoise
Maria Erdman – klawikord
La Pott
Gabriela Lasota – klawikord
La Complaisante
Szymon Paruzel – klawikord
La Bergius
Yuhao Weng – klawikord
La Philippine
Jiajia Han – klawikord
La Gleim Rondeau
Maria Erdman – klawikord
L’Aly Rupalich (La Bach)
Szymon Paruzel – klawikord
La Gause
Yuhao Weng – klawikord
La Journaliére
Gabriela Lasota – klawikord
L’Irresoluë
Jiajia Han – klawikord
La Boehmer
Maria Erdman – klawikord
opieka artystyczna: dr Maria Erdman
kopia instrumentu Christiana Gottfrieda Friedericiego z 1765 roku (Martin Schwabe, 2008)
* * *
Carl Philipp Emanuel Bach Fantazja Es-dur Wq 58
Magdalena Smrokowska – fortepian
Carl Philipp Emanuel Bach 12 wariacji na temat Folie d'Espagne Wq 118/9
Adam Piotr Rorat – fortepian
Carl Philipp Emanuel Bach Rondo a-moll Wq 56/5
Gabriela Fijoł – fortepian
Carl Philipp Emanuel Bach Fantazja fis-moll Wq 80
Eliza Pawłowska – fortepian
Dymitr Olszewski – skrzypce
Johann Christoph Friedrich Bach (1732-1795) Sonata A-dur na 4 ręce
Allegro – Rondo Allegretto
Magdalena Smrokowska, Adam Piotr Rorat – fortepian
opieka artystyczna: dr Petra Matĕjová, dr Katarzyna Drogosz
kopia instrumentu Antona Waltera z 1781 roku (Robert Brown, 2004)