Publikacje Cyfrowe Wydziału Instrumentalnego


Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Augustyn Danuta

ERWIN SCHULHOFF (1894-1942) TRAGEDIA TWÓRCY W NIELUDZKICH CZASACH


Czubek-Davidson Irena

HARFA W BRYTYJSKIEJ MUZYCE WOKALNEJ XX WIEKU W ASPEKCIE SONORYSTYCZNYM I WYKONAWCZYM


Hałoń Maciej

MIĘDZY INTENCJĄ TWÓRCZĄ A INTERPRETACJĄ UTWORU PERKUSYJNEGO NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH NOWO POWSTAŁYCH KOMPOZYCJI


Kęska Gajusz

EKSPRESJA SONAT FORTEPIANOWYCH JAKO ODZWIERCIEDLENIE PRZEMIAN STYLISTYCZNYCH W TWÓRCZOŚCI KAROLA SZYMANOWSKIEGO


Lato Piotr

SONATA KLARNETOWA KOMPOZYTORÓW ANGIELSKICH XX WIEKU NA PRZYKŁADZIE SONAT CHARLESA VILLIERSA STANFORDA, ARNOLDA BAXA, HERBERTA HOWELLSA I RICHARDA RODNEYA BENNETTA


Łypik-Sobaniec Barbara

ERNEST BLOCH – OJCIEC NOWOCZESNEJ MUZYKI ŻYDOWSKIEJ? UJĘCIE PROBLEMU W KONTEKŚCIE MUZYKI WIOLONCZELOWEJ


Mączyński Miłosz

OBLICZA DIALOGU MUZYCZNEGO W LITERATURZE GITAROWEJ XX WIEKU


Masternak Oriana

„CINQ AQUARELLES”, „LE LIS” I „OISILLON BLEU” LUCIENA DUROSOIRA (1878-1955) JAKO STUDIUM IMPRESJONISTYCZNYCH POSZUKIWAŃ DŹWIĘKOWYCH


Napierała Lech

SPECYFIKA WYKONAWSTWA PIEŚNI ORKIESTROWYCH W WERSJI NA GŁOS Z TOWARZYSZENIEM FORTEPIANY, NA PRZYKŁADZIE „WESENDONCK-LIEDER” RICHARDA WAGNERA, PIEŚNI „URLICHT” ORAZ „RÜCKERT-LEDER” GUSTAVA MAHLERA


Nędza Łukasz

WPŁYW SAKSOFONOWEJ SOLOWEJ MUZYKI RYO NODY NA ROZWÓJ LITERATURY INSTRUMENTU W KONTEKŚCIE MUZYKI EUROPEJSKIEJ. KIERUNKI, TENDENCJE, WSPÓŁCZESNE ŚRODKI WYRAZU ORAZ PROBLEMATYKA WYKONAWCZA WYBRANYCH DZIEŁ


Piech Teresa

PROBLEMATYKA WYKONAWCZA PARTII SKRZYPIEC W NIEMIECKIM KONCERCIE KOŚCIELNYM XVII WIEKU NA GŁOS SOLOWY, SKRZYPCE I BASSO CONTINUO


Pilch Zbigniew

MUZYKA NA SKRZYPCE SOLO W XVII WIEKU. TWÓRCZOŚĆ ORGINALNA I TRANSKRYPCJE WOBEC PERSPEKTYW WYKONAWCZYCH


Rożański Piotr

IDEA WARIACYJNOŚCI WOBEC RÓŻNORODNOŚCI STYLISTYCZNEJ. PERSPEKTYWA WYKONAWCZO-INTERPRETACYJNA SOLOWYCH FORTEPIANOWYCH UTWORÓW WARIACYJNYCH XX WIEKU


Sławek Maria

TWÓRCZOŚĆ MIECZYSŁAWA WAJNBERGA. EKSPRESJA I STYL Z PERSPEKTYWY WYKONAWCZO-INTERPRETACYJNEJ NA PRZYKŁADZIE UTWORÓW NA SKRZYPCE I FORTEPIAN Z LAT 1947-1953


Ślusarczyk Tomasz

ROZWÓJ I ZNACZENIE SZTUKI CLARINO NA PRZEŁOMIE XVII I XVIII WIEKU W ASPEKCIE HISTORYCZNEJ PRAKTYKI WYKONAWCZEJ NA PODSTAWIE WYBRANYCH ARII Z KONCERTUJĄCĄ TRĄBKĄ


Solecki Paweł

MIĘDZY TRADYCJĄ A NOWOCZESNOŚCIĄ – WOKÓŁ ZAGADNIEŃ INTERPRETACYJNYCH MUZYKI KOMPOZYTORÓW AFROAMERYKAŃSKICH. STUDIA NAD UTWORAMI KAMERALNYMI Z UDZIAŁEM FAGOTU I NA FAGOT SOLO


Suruło Wiesław

INTERPRETACJA UTWORÓW FLETOWYCH MAYERA KUPFERMANA W KONTEKŚCIE WPŁYWU TECHNIKI SERIALNEJ, JAZZU I MUZYKI ETNICZNEJ NA JĘZYK MUZYCZNY KOMPOZYTORA


Szlezer Marek

TWÓRCZOŚĆ FORTEPIANOWA JADWIGI SARNECKIEJ


Wyleżoł Piotr

KONCEPCJA TRIA JAZZOWEGO. ROLA FORTEPIANU W KSZTAŁTOWANIU IMPROWIZACJI I ARANŻOWANIU UTWORÓW ZAWARTYCH NA AUTORSKIEJ PŁYCIE „CHILDREN’S EPISODES”


Zawisza Andrzej

ZAGADNIENIA INTERPRETACJI „PRÉLUDE NON MESURÉ” W KONTEKŚCIE XVII- I XVIII-WIECZNEJ WŁOSKIEJ I NIEMIECKIEJ MUZYKI KLAWISZOWEJ NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH KOMPOZYCJI L. LUZZASCHIEGO, G. FRESCOBALDIEGO, M. ROSSIEGO, J.J. FROBERGERA, M. WECKMANNA, J.C.F. FISCHERA, J.S. BACHA