Publikacje Cyfrowe Wydziału Instrumentalnego
ERWIN SCHULHOFF (1894-1942) TRAGEDIA TWÓRCY W NIELUDZKICH CZASACH
HARFA W BRYTYJSKIEJ MUZYCE WOKALNEJ XX WIEKU W ASPEKCIE SONORYSTYCZNYM I WYKONAWCZYM
MIĘDZY INTENCJĄ TWÓRCZĄ A INTERPRETACJĄ UTWORU PERKUSYJNEGO NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH NOWO POWSTAŁYCH KOMPOZYCJI
EKSPRESJA SONAT FORTEPIANOWYCH JAKO ODZWIERCIEDLENIE PRZEMIAN STYLISTYCZNYCH W TWÓRCZOŚCI KAROLA SZYMANOWSKIEGO
SONATA KLARNETOWA KOMPOZYTORÓW ANGIELSKICH XX WIEKU NA PRZYKŁADZIE SONAT CHARLESA VILLIERSA STANFORDA, ARNOLDA BAXA, HERBERTA HOWELLSA I RICHARDA RODNEYA BENNETTA
ERNEST BLOCH – OJCIEC NOWOCZESNEJ MUZYKI ŻYDOWSKIEJ? UJĘCIE PROBLEMU W KONTEKŚCIE MUZYKI WIOLONCZELOWEJ
OBLICZA DIALOGU MUZYCZNEGO W LITERATURZE GITAROWEJ XX WIEKU
„CINQ AQUARELLES”, „LE LIS” I „OISILLON BLEU” LUCIENA DUROSOIRA (1878-1955) JAKO STUDIUM IMPRESJONISTYCZNYCH POSZUKIWAŃ DŹWIĘKOWYCH
SPECYFIKA WYKONAWSTWA PIEŚNI ORKIESTROWYCH W WERSJI NA GŁOS Z TOWARZYSZENIEM FORTEPIANY, NA PRZYKŁADZIE „WESENDONCK-LIEDER” RICHARDA WAGNERA, PIEŚNI „URLICHT” ORAZ „RÜCKERT-LEDER” GUSTAVA MAHLERA
WPŁYW SAKSOFONOWEJ SOLOWEJ MUZYKI RYO NODY NA ROZWÓJ LITERATURY INSTRUMENTU W KONTEKŚCIE MUZYKI EUROPEJSKIEJ. KIERUNKI, TENDENCJE, WSPÓŁCZESNE ŚRODKI WYRAZU ORAZ PROBLEMATYKA WYKONAWCZA WYBRANYCH DZIEŁ
PROBLEMATYKA WYKONAWCZA PARTII SKRZYPIEC W NIEMIECKIM KONCERCIE KOŚCIELNYM XVII WIEKU NA GŁOS SOLOWY, SKRZYPCE I BASSO CONTINUO
MUZYKA NA SKRZYPCE SOLO W XVII WIEKU. TWÓRCZOŚĆ ORGINALNA I TRANSKRYPCJE WOBEC PERSPEKTYW WYKONAWCZYCH
IDEA WARIACYJNOŚCI WOBEC RÓŻNORODNOŚCI STYLISTYCZNEJ. PERSPEKTYWA WYKONAWCZO-INTERPRETACYJNA SOLOWYCH FORTEPIANOWYCH UTWORÓW WARIACYJNYCH XX WIEKU
TWÓRCZOŚĆ MIECZYSŁAWA WAJNBERGA. EKSPRESJA I STYL Z PERSPEKTYWY WYKONAWCZO-INTERPRETACYJNEJ NA PRZYKŁADZIE UTWORÓW NA SKRZYPCE I FORTEPIAN Z LAT 1947-1953
ROZWÓJ I ZNACZENIE SZTUKI CLARINO NA PRZEŁOMIE XVII I XVIII WIEKU W ASPEKCIE HISTORYCZNEJ PRAKTYKI WYKONAWCZEJ NA PODSTAWIE WYBRANYCH ARII Z KONCERTUJĄCĄ TRĄBKĄ
MIĘDZY TRADYCJĄ A NOWOCZESNOŚCIĄ – WOKÓŁ ZAGADNIEŃ INTERPRETACYJNYCH MUZYKI KOMPOZYTORÓW AFROAMERYKAŃSKICH. STUDIA NAD UTWORAMI KAMERALNYMI Z UDZIAŁEM FAGOTU I NA FAGOT SOLO
INTERPRETACJA UTWORÓW FLETOWYCH MAYERA KUPFERMANA W KONTEKŚCIE WPŁYWU TECHNIKI SERIALNEJ, JAZZU I MUZYKI ETNICZNEJ NA JĘZYK MUZYCZNY KOMPOZYTORA
TWÓRCZOŚĆ FORTEPIANOWA JADWIGI SARNECKIEJ
KONCEPCJA TRIA JAZZOWEGO. ROLA FORTEPIANU W KSZTAŁTOWANIU IMPROWIZACJI I ARANŻOWANIU UTWORÓW ZAWARTYCH NA AUTORSKIEJ PŁYCIE „CHILDREN’S EPISODES”
ZAGADNIENIA INTERPRETACJI „PRÉLUDE NON MESURÉ” W KONTEKŚCIE XVII- I XVIII-WIECZNEJ WŁOSKIEJ I NIEMIECKIEJ MUZYKI KLAWISZOWEJ NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH KOMPOZYCJI L. LUZZASCHIEGO, G. FRESCOBALDIEGO, M. ROSSIEGO, J.J. FROBERGERA, M. WECKMANNA, J.C.F. FISCHERA, J.S. BACHA