Na drodze do nowej harmonii VI


Katedra Instrumentów Dętych Drewnianych i Akordeonu zaprasza na konferencję Na drodze do nowej harmonii VI „Źródła, inspiracje, konteksty. Literatura solowa i kameralna na instrumenty dęte drewniane i akordeon”, która potrwa od 24 do 26 listopada 2022 r.

W ramach wydarzenia odbędą się koncerty w Sali Koncertowej AMKP oraz Auli Florianka oraz wykłady w Sali Senatu. Szczegółowy program – poniżej.

WYKŁADY
24 listopada 2022, 10:00
Sala Senatu AMKP
ul. św. Tomasza 43

– dr hab. B. Borowicz-Sałdan – Twórczość klarnetowa Artura Cieślaka
– dr hab. Prof. AM Piotr Chołołowicz – Młodzi spadkobiercy tradycji śląskiej szkoły kompozytorskiej
– mgr Karol Sikora – Klarnet basowy w orkiestrze symfonicznej. Wybrane przykłady repertuaru symfonicznego XX wieku, w oparciu o publikacje tomów Michaela Drapkina

25 listopada 2022, 10:00
Sala Senatu AMKP
ul. św. Tomasza 43

– prof. Jerome Laran – Współczesna literatura saksofonowa kompozytorów francuskich
– mgr Hanna Turonek – Inteligentne ćwiczenie na flecie piccolo
– prof. Jan Thuri – Frantisek Xaver Thuri – życie i twórczość

26 listopada 2022, 10:00
Sala Senatu AMKP
ul. św. Tomasza 43

– mgr Joe Christophe – Francuska literatura klarnetowa
– dr Mirosław Pachowicz – Fińska twórczość na fagot po 1950 roku

 

KONCERTY
24 listopada 2022, 18:00
Aula Florianka
ul. Sereno Fenn’a 15

Przemysław Szczotka Labirynt na akordeon i media elektroniczne
Przemysław Scheller (*1990) – Spring na akordeon i media elektroniczne
Piotr Chołołowicz akordeon

Peter-Jan Wagemans “Wait 2022, music before the end” for oboe and soundfile
Monika Kucharczyk obój

Marcel Chyrzyński Trzy Preludia na klarnet i fortepian
Barbara Borowicz-Sałdan klarnet
Milena Kędra fortepian

David Masticosa Spring Song na klarnet i kwintet smyczkowy (2022, prawykonanie światowe)
Messeges Quartet
Marek Romanowski
 kontrabas
Piotr Lato klarnet

Mateusz Bień Septimus na flet solo (prawykonanie polskie)
Ian Clarke Zoom Tube na flet solo
Wiesław Suruło flet

Thomas Cornelius (*1986) Reflexion „uncomfortable comfortzone” na akordeon solo (2022, prawykonanie światowe)
Maciej Zimka akordeon

Jan Sanejko Kaddish na flet, bas klarnet, fortepian, skrzypce, altówkę, wiolonczelę, kontrabas
Messeges Quartet
Marek Romanowski kontrabas
Wiesław Suruło flet
Piotr Lato klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk fortepian

 

24 listopada 2022, 20:00
Sala Koncertowa
ul. św. Tomasza 43

Koncert jazzowy I.P.A. >> WIĘCEJ

 

25 listopada 2022, 18:00
Aula Florianka
ul. Sereno Fenn’a 15

Janusz Mroczek Mała suita na mały flet i fortepian
Tilmann Dehnhard Wake up! For piccolo flute and alarm clock
Hanna Turonek flet
Monika Gardoń-Preinl fortepian

Robert Muczynski Duos w transkrypcji na flet i klarnet basowy op. 24
Andrzej Krzyżanowski flet
Karol Sikora bas klarnet

Gilda Lyons – „Hush” na saksofon solo
Łukasz Nędza saksofon

M. Pawełek Grafiitti na flet, akordeon i elektronikę
Magdalena Margańska-Dec flet
Wiesław Ochwat akordeon

H. Villa-Lobos „Choros no.2” w transkrypcji na flet i klarnet basowy
Andrzej Krzyżanowski flet
Karol Sikora bas klarnet

David Salleras Recerca na saksofon solo (polskie prawykonanie)
Christian Lauba Masqat na saksofon solo (2022, światowe prawykonanie)
Jérôme Laran saksofon

Eric Dolphy God Bless the Child na klarnet basowy solo
Karol Sikora klarnet basowy

Catherine McMichael Eclectic Trio
Łukasz Nędza saksofon
Andrzej Krzyżanowski flet
Piotr Lato klarnet

F.X.Thuri Ekloga Matutina for Oboe and Piano
F.X.Thuri Intermezzo Lyrico for Oboe and Piano
R. Wagner Tristan and Isolde / Intermezzo from III Act for Cor Anglais solo
Jan Thuri obój
Łukasz Dębski fortepian

Alina Dzięcioł Points na klarnet basowy i fortepian (2021, prawykonanie światowe)
Piotr Lato klarnet basowy
Wioletta Fluda-Tkaczyk fortepian

 

26 listopada 2022, 18:00
Aula Florianka
ul. Sereno Fenn’a 15

Peter Machajdik AND THE AIR AND THE GROUND WERE CLEAN AGAIN (2022, światowe prawykonanie)
Duo Accosphere
LLLeggiero Woodwind Trio

Michał Pawełek “Sidai” na saksofon i elektronikę
Andrzej Rzymkowski saksofon

Piotr Sarnecki Trio na obój, klarnet i fagot (2022, światowe prawykonanie)
LLLeggiero Woodwind Trio

Mikko Heiniö Suite for bassoon solo
Mirosław Pachowicz fagot

C. Debussy Premiere Rapsodie na klarnet i fortepian
F. Poulenc Sonata na klarnet i fortepian
Joe Christophe klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk fortepian

 

 


Miasto Kraków, Krakowskie Konferencje Naukowe

Kraków – ze względu na siłę demograficzną, ekonomiczną, społeczną i naukowo – kulturową – jest drugim miastem Polski. Posiada unikalne walory, na których opiera rozwój gospodarczy oraz wzrost jakości życia. Dysponuje wysokiej jakości kapitałem ludzkim, jest miastem świadomego wyboru miejsca zamieszkania, pracy, nauki, spędzania wolnego czasu dla ludzi wykształconych i kreatywnych. Priorytetem jest zrównoważony rozwój i możliwość sprostania konkretnym wyzwaniom przy umiejętnym wykorzystaniu własnych zasobów.

Ośrodek akademicki, z działającym od 650 lat Uniwersytetem na czele, jest trwale zespolony z miastem i w unikalny sposób buduje niepowtarzalny zasób wiedzy. Jest kluczem do konkurencyjności i innowacyjności nie tylko Krakowa, ale także całego regionu. Rozwijająca się intensywnie gospodarka oparta na wiedzy to zupełnie nowy proces w życiu gospodarczym Miasta, który włącza go w obieg nowoczesnej ekonomii świata.

Nadrzędnym celem jest, by Kraków był nie tylko miastem nowoczesnym, ale i dumnym z historycznego dziedzictwa. By był otwartą, bogatą, przyjazną i bezpieczną metropolią, tętniącą kulturą. Inteligentne zarządzanie i wzmacnianie sfery nowoczesnych usług oraz sektora badawczo-rozwojowego jest fundamentem rozwoju Krakowa – miasta, w którym stawia się na innowacyjność i efektywną współpracę nauki i biznesu.

Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej i zapoznania się możliwościami, jakie oferuje magiczny Kraków – zakorzeniony w tradycji, uwrażliwiony na codzienność i otwarty na rozwój: https://business.krakow.pl/. Facebook Biznes i Nauka w Krakowie

fot. Piotr Krochmal
fot. Piotr Krochmal