prof. dr hab. Anna Zawadzka-Gołosz – opiekun Koła Naukowego Studentów Kompozycji


Zawadzka-Gołosz AnnaUr. 1955, kompozytor i pedagog, absolwentka krakowskiej uczelni muzycznej w klasie kompozycji prof. Krystyny Moszumańskiej-Nazar (1987) i teorii muzyki (1981). Studia w zakresie kompozycji i teorii uzupełniała w Folkwang Hochschule für Musik, Theater und Tanz w Essen-Werden (Niemcy) u Wolfganga Hufschmidta i Nicolausa A. Hubera (1986-87). Współpracowała z Eksperymentalnym Studiem Polskiego Radia w Warszawie (pierwsze zamówienie od Józefa Patkowskiego – na utwór perkusyjny z taśmą – Girarew 1986 r.) i Studiem Elektronicznym Akademii Muzycznej w Krakowie, co zaowocowało twórczością w zakresie muzyki elektroakustycznej. W latach 1983-86 uczestniczyła w Wakacyjnych Międzynarodowych Kursach dla Młodych Kompozytorów w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą, podczas których miała okazję współpracować m.in. z W. Lutosławskim, I. Xenakisem, W. Szalonkiem, M. Shinohara, F. B. Mache. Z założenia nie uczestniczyła w konkursach kompozytorskich – 3 wyjątki przyniosły: II nagrodę za utwórWitraż II na zespół kameralny w Konkursie Młodych ZKP (1988), nominację do nagrody Opus 2009 utworu Epifrazy na kwintet dęty, a Girare – utwór rekomendowany przez Polskie Radio na Trybunę Unesco w 1986 zajął wysoką pozycję. W jej dorobku twórczym znajdują się utwory często pisane na zamówienia wykonawców, m.in. J. Pilcha (perkusja), A. Pikula (fortepian), L. Asbjornsen’a (Norwegia, flet), K. Dawidka (Niemcy, obój), dr M. Harley z McGill University (Montreal, muzykologia), K. Śmietany (Anglia, skrzypce) i in. oraz festiwali, m.in. Warszawskiej Jesieni i Festiwalu Polskich Prawykonań. Utwory kameralne, symfoniczne i elektroakustyczne wykonywane były wielokrotnie w kraju (wszystkie ważniejsze festiwale muzyki współczesnej) i za granicą (Norwegia, Japonia, USA, Niemcy, Irlandia, Francja, Belgia, Holandia, Finlandia, Rosja, Słowacja, Ukraina). Anna Zawadzka-Gołosz pracuje obecnie w Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie prowadzi klasę kompozycji i od 2005 roku pełni funkcję dyrektora Instytutu Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki. W 2011 r. otrzymała tytuł profesora sztuki.