INFORMACJE O KONKURSIE / PIANO DUET COMPETITION

 

Materiały promocyjne Krakowa:

https://vimeo.com/

https://vimeo.com/

https://vimeo.com/

https://vimeo.com/

VI Międzynarodowy Festiwal & I Konkurs Duetów Fortepianowych „Duettissimo”


piątek 8 kwietnia 2022, godz. 10:00
Sala Kameralna Akademii Muzycznej
im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
ul. św. Tomasza 43
Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Muzyka w mediach”

prowadzenie: Agnieszka Draus (Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie)

SESJA A
Czy muzyka jest medialna?
Kultura muzyczna – wyzwania współczesności

10:00 Daniel Cichy (Polskie Wydawnictwo Muzyczne)
Muzyka może być sexy?
O obecności muzyki poważnej w przestrzeni publicznej.

10:20 Mieczysław Kominek (Związek Kompozytorów Polskich)
Czy można lansować muzykę współczesną?

10:40 dyskusja

11:00 Tadeusz Deszkiewicz (Radio Dla Ciebie)
Czy media są wsparciem dla kształtowania kultury i edukacji muzycznej?

11:20 Magdalena Jackowska-Miśka (UŚ/RMF Classic)
Czy bardzo dobra muzyka ma szansę być jednocześnie bardzo popularna? O kompromisach, niełatwym wyścigu i nowej erze publiczności.

11:40 dyskusja

12:00-12:30 muzyczne intermezzo kawowe

Maurice Ravel (1875-1937) Rapsodia hiszpańska
I. Preludium do nocy
II. Malagueña
III. Habanera
IV. Feria

Gabriela Ross / Michał Babiarz fortepian
(studenci z klasy dr. hab. Michała Dziada)

SESJA B
Muzyka a nowe media

12:30 Danuta Mroczek Szlezer (Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie)
Po co nam media?

12:50 Karolina Dąbek (Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie)
Perwersyjny urok kiczu. Strategie i schematy w polskiej współczesnej muzyce multimedialnej.

13:10 dyskusja

13:30 Mateusz Bień (Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie)
Dwuwymiarowy instrument muzyczny.

13:50 Michał Bruliński (Uniwersytet Warszawski)
W filharmonii ze smartfonem, czyli kilka pytań o erozję pewnych widowisk muzycznych.

14:10 dyskusja

14:30-15:30

SESJA C
O kondycji współczesnej krytyki muzycznej

15:30 Małgorzata Janicka Słysz (Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie)
Czy dziś jest możliwa krytyka muzyczna. Parę myśli z Kisielem w tle.

15:50 Ewa Schreiber (Instytutu Muzykologii UAM, Res Facta Nova)
Kompozytor(ka) i słowotwórstwo. Polscy twórcy urodzeni na przełomie lat 70. i 80. na mapie pojęć.

16:10 Jan Popis (krytyk niezależny)
Krytyk, jako strażnik tradycji wobec szczególnego kryzysu oryginalności.

16:30-17:00 muzyczne intermezzo kawowe

Anton Diabelli (1781-1858) Sonatina d-moll na 4 ręce op. 163 nr 6
Allegro con fuoco
Andantino
Rondo. Allegro

Astor Piazzolla (1921-1992) Adios Nonino (arr. Pablo Ziegler)

Anna Łakomy / Julian Stanny fortepiany

17:00 Muzyka w mediach – dyskusja końcowa

 

Kraków – ze względu na siłę demograficzną, ekonomiczną, społeczną i naukowo – kulturową – jest drugim miastem Polski. Posiada unikalne walory, na których opiera rozwój gospodarczy oraz wzrost jakości życia. Dysponuje wysokiej jakości kapitałem ludzkim, jest miastem świadomego wyboru miejsca zamieszkania, pracy, nauki, spędzania wolnego czasu dla ludzi wykształconych i kreatywnych. Priorytetem jest zrównoważony rozwój i możliwość sprostania konkretnym wyzwaniom przy umiejętnym wykorzystaniu własnych zasobów. Ośrodek akademicki, z działającym od 650 lat Uniwersytetem na czele, jest trwale zespolony z miastem i w unikalny sposób buduje niepowtarzalny zasób wiedzy. Jest kluczem do konkurencyjności i innowacyjności nie tylko Krakowa, ale także całego regionu. Rozwijająca się intensywnie gospodarka oparta na wiedzy to zupełnie nowy proces w życiu gospodarczym Miasta, który włącza go w obieg nowoczesnej ekonomii świata. Nadrzędnym celem jest, by Kraków był nie tylko miastem nowoczesnym, ale i dumnym z historycznego dziedzictwa. By był otwartą, bogatą, przyjazną i bezpieczną metropolią, tętniącą kulturą. Inteligentne zarządzanie i wzmacnianie sfery nowoczesnych usług oraz sektora badawczo-rozwojowego jest fundamentem rozwoju Krakowa – miasta, w którym stawia się na innowacyjność i efektywną współpracę nauki i biznesu.
Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej i zapoznania się możliwościami, jakie oferuje magiczny Kraków – zakorzeniony w tradycji, uwrażliwiony na codzienność i otwarty na rozwój: https://business.krakow.pl/.


piątek 8 kwietnia 2022, godz. 19:00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej
im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
ul. św. Tomasza 43

Maurice Ravel (1875-1937) Introduction et Allegro
Johannes Brahms (1833-1897) Wariacje na temat Haydna op. 56b
Romuald Twardowski (*1930) Improvvisazione e toccata

ALEAMI PIANO DUO
Aleksandra Pazdyga-Chojnacka / Michał Chojnacki fortepiany

***
Camille Saint-Saëns (1835-1921) Karnawał zwierząt
Wstęp i marsz królewski lwa
Kury i koguty
Kułany
Żółwie
Słoń
Kangury
Akwarium
Osobistości z długimi uszami
Kukułka w głębi lasu
Ptaszarnia
Pianiści
Skamieliny
Łabędź
Finał

Magdalena Blum / Łukasz Dębski fortepiany
Oriana Masternak skrzypce
Justyna Duda-Krane skrzypce
Aneta Dumanowska altówka
Marcin Mączyński wiolonczela
Piotr Lato klarnet
Wiesław Suruło flet
Krzysztof Firlus kontrabas
Maciej Hałoń instrumenty perkusyjne


sobota 9 kwietnia → STR. 7
piątek-sobota, 29-30 kwietnia → STR. 8
niedziela 8 maja → STR. 9