Ogłoszenie o otwartym naborze na partnera do projektu
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
św. Tomasza 43 31-027 Kraków, woj. małopolskie, Polska
NIP: 676-16-87-491, REGON: 357244777
Adres strony internetowej: https://www.amuz.krakow.pl/
Adres strony internetowej, na której udostępnione jest ogłoszenie o naborze partnera do projektu i inne dokumenty/ informacje bezpośrednio związane z tym naborem oraz ogłoszona zostanie informacja o podmiocie wybranym do pełnienia funkcji partnera: https://www.amuz.krakow.pl/#announcements
OGŁOSZENIE O OTWARTYM NABORZE PARTNERA DO PROJEKTU
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie jako lider projektu,
działając zgodnie z art. 39 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz. U. z 2022 roku poz.1079)
ogłasza otwarty nabór partnera spoza sektora finansów publicznych
do wspólnego przygotowania i realizacji projektu w ramach konkursu nr FERS.03.01-IP.08-001/23 – Dostępność podmiotów szkolnictwa wyższego, finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS).
§ 1
Cele Partnerstwa
- Celem partnerstwa jest wspólne opracowanie wniosku o dofinansowanie oraz realizacja powierzonych zadań w ramach realizacji projektu.
- Przedmiotem projektu będą kompleksowe działania prowadzące do osiągnięcia jak największej dostępności Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie (AMKP).
- Planowy okres realizacji projektu wrzesień 2024 – grudzień 2026 r. lub wrzesień 2024 – sierpień 2028 – w zależności od wyboru ścieżki. Okres realizacji projektu zostanie ustalony w trakcie tworzenia projektu.
- W ramach przedmiotowego projektu planowane są działania związane z uwzględnieniem wszystkich aspektów funkcjonowania Uczelni tj.:
- Obszar 1 – Struktura organizacyjna
- Obszar 2 – Dostępność architektoniczna
- Obszar 3 – Dostępność informacyjno-komunikacyjna
- Obszar 4 – Dostępność cyfrowa
- Obszar 5 – Technologie
- Obszar 6 – Procedury
- Obszar 7 – Usługi wspierające edukację
- Obszar 8 – Działania podnoszące świadomość niepełnosprawności.
- Szczegółowy zakres tematyczny o którym mowa w pkt. 4 będzie wynikał z przeprowadzonej diagnozy w trakcie tworzenia wniosku.
- W naborze mogą organizacją pozarządową w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, która posiada co najmniej 4-letnie udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu działalności pożytku publicznego, o której mowa w art. 3 ust. 1 ww. ustawy w zakresie: a) Wdrażania dostępności dla osób z niepełnosprawnościami w uczelniach lub innych instytucjach publicznych, lub b) Wspieraniu edukacji osób z niepełnosprawnościami w uczelniach.
- Do zadań Partnera należeć będzie w szczególności:
- Współpraca w zarządzaniu w projekcie w zakresie nadzoru merytorycznego i finansowego poprzez
- Oddelegowanie przedstawiciela do Grupy Sterującej
- Oddelegowanie minimum jednego pracownika do zespołu zarządzającego projektem
- Udział w pracach zespołu zarządzającego
- Bieżący kontakt z liderem w celu rozwiązywania problemów powstałych w trakcie realizacji projektu.
- Bieżące raportowanie o poziomie wskaźników w zakresie zadań powierzonych partnerowi do realizacji
- Przygotowywanie sprawozdawczości z realizacji projektu (raportów, zestawień) wymaganych w trakcie realizacji projektu potrzebnych celem prowadzenia przez lidera sprawozdawczości w projekcie (składania wniosków o płatność).
- Współudział w działaniach promocyjnych,
- Uczestniczenie w procesie rekrutacji uczestników projektu
- Uczestnictwo w kontrolach przeprowadzanych przez instytucje udzielające dotacji.
- Współpraca w zarządzaniu w projekcie w zakresie nadzoru merytorycznego i finansowego poprzez
- Szczegółowy zakres współpracy zostanie określony umowie partnerskiej na podstawie wspólnie napisanego wniosku o dofinansowanie projektu.
- Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego będzie pełnił rolę lidera partnerstwa.
§ 2
Warunki uczestnictwa w naborze
- Warunkiem uczestnictwa w naborze jest złożenie oferty wraz z załącznikami w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze.
- Formularz oferty stanowi załącznik do Ogłoszenia.
- Do oferty należy załączyć następujące dokumenty/ wraz z ofertą należy złożyć następujące oświadczenia:
- Dokument potwierdzający status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących (odpis/ informacja z KRS lub innej właściwej ewidencji, uwzględniająca stan faktyczny na moment złożenia oferty) – w przypadku kopii musi zostać potwierdzona za zgodność z oryginałem.
- Aktualny statut podmiotu (jeśli dot.)
- Oświadczenie o niezaleganiu z płatnościami na rzecz ZUS i US. (wzór w załączniku do Ogłoszenia)
- Wypełnione i podpisane oświadczenie możliwości otrzymania dofinansowania, w tym wykluczeniu, o którym mowa w art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2023 r. , poz. 1270 z późn. zm.) (wzór w załączniku do Ogłoszenia).
- wypełnione i podpisane oświadczenie (załącznik nr 1 do Formularza oferty), iż podmiot nie jest wykluczony z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2023 r. poz. poz. 129). dalej jako „ustawa”, tj. :wykonawcą oraz uczestnikiem konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy; wykonawcą oraz uczestnikiem konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy; wykonawcą oraz uczestnikiem konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
- Oferty złożone po terminie składania ofert wskazanym w Ogłoszeniu, nie będą
- Jeden podmiot może złożyć tylko jedną ofertę.
- Dopuszcza się do udziału w postępowaniu podmioty wspólnie składające ofertę, tzw. „konsorcja”.
§ 3
Kryterium i ocena wyboru
- Oceny ofert dokona Komisja Konkursowa zwana dalej „Komisją” powołana przez Kanclerza AMKP w Krakowie
- Ocena ofert zostanie dokonana w terminie maksymalnie 10 dni od zakończenia naboru.
- Komisja dokona oceny wniosków pod kątem formalnym i merytorycznym.
- Ocena formalna wniosku jest oceną zero-jedynkową i dotyczy:
- prawidłowości terminu złożenia oferty
- kompletności oferty i załączników
- Ocena kryterium dostępu:
- Wnioskodawca jest podmiotem, który jest organizacją pozarządową w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, która posiada co najmniej 4-letnie udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu działalności pożytku publicznego, o której mowa w art. 3 ust. 1 ww. ustawy w zakresie: a) Wdrażania dostępności dla osób z niepełnosprawnościami w uczelniach lub innych instytucjach publicznych, lub b) Wspieraniu edukacji osób z niepełnosprawnościami w uczelniach
- Ocena merytoryczna odnosi się do następujących kryteriów:
- Kadra partnera zaangażowana do realizacji projektu (doświadczenie merytoryczne, posiadane kwalifikacje) (max 5 punktów): za wykazanie min. dwóch osób, które posiadających doświadczenie w realizacji minimum dwóch projektów współfinansowanych ze środków europejskich które swoim zakresem obejmowały wdrażanie rozwiązań związanych z dostępność w Uczelniach wyższych. (Doświadczenie na podstawie CV oraz innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje i doświadczenie zawodowe)
- Oddelegowanie do realizacji projektu dwóch osób z niepełnosprawnością, w wymiarze odpowiadającym co najmniej ½ etatu każda – 10
- doświadczenie partnera przy realizacji (jako lider lub partner) projektów z zakresu odstępności w Uczelniach wyższych (0-10 punktów),
- uczestnictwo w zrealizowanych do 3 projektów – 0 punktów;
- uczestnictwo w zrealizowanych od 3 do 6 projektów – 5 punktów
- uczestnictwo w zrealizowanych od 7 – 10 punktów
- Proponowany zakres współpracy w zakresie przygotowania projektu i realizacji projektu (max 10 punktów),
- Posiadanie doświadczenia w przeprowadzaniu (maks. 15 pkt):
- Audyt dostępności architektonicznej – min. 5 audytów w okresie ostatnich trzech lat – 5 pkt
- Audyt dostępności cyfrowej – min. 5 audytów w okresie ostatnich trzech lat – 5 pkt
- Audyt dostępności informacyjno-komunikacyjne – min. 5 audytów w okresie ostatnich trzech lat – 5 pkt
- Wpisanie na listę podmiotów dokonujących certyfikacji dostępności zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz.1062) – 30 pkt.
- Informacje o potencjale technicznym i finansowym, możliwym do zaangażowania na rzecz przygotowania i realizacji projektu (max 10 pkt)
- Do realizacji projektu może zostać wybrany Oferent, który spełni wszystkie wymogi formalne oraz uzyska maksymalną liczbę punktów.
- Każdy z członków Komisji dokonuje indywidualnej oceny każdej oferty.
- Ostateczną ocenę oferty stanowi średnia arytmetyczna z sumy punktów przyznanych łącznie przez członków Komisji.
- Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która zdobędzie najwyższą liczbę punktów.
- Informacja o podmiocie wybranym do pełnienia funkcji partnera zostanie podana do publicznej wiadomości na stronie internetowej AMKP.
§ 4
Termin, miejsce oraz sposób składania i wyboru oferty:
- Ofertę wraz załącznikami należy przedstawić w języku polskim, w formie pisemnej, wg wzoru załączonego do Ogłoszenia (Załącznik nr 1).
- Oferta powinna zawierać wszystkie informacje zgodnie z wymaganiami ogłaszającego nabór wobec partnera i zakresu oferty określonymi w Ogłoszeniu.
- Oferta oraz wszystkie oświadczenia składane w ramach niniejszego konkursu powinny być podpisane przez osobę/osoby upoważnioną/e do reprezentowania podmiotu, zgodnie z zasadami reprezentacji podmiotu lub na podstawie pełnomocnictwa (wówczas oryginał pełnomocnictwa należy dołączyć do oferty).
- Ofertę wraz załącznikami należy złożyć (osobiście lub korespondencyjne) w zamkniętej kopercie z oznaczeniem podmiotu oraz opisem „Oferta udziału w partnerstwie ramach konkursu nr FERS.01.05-IP.08-008/23 – Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych”.
- Miejsce składania ofert: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie ul. św. Tomasza 43, 31-027 Kraków – kancelaria
- Termin składania ofert (minimum 21 dni od dnia opublikowania niniejszego Ogłoszenia na stronie internetowej AMKP): 20 grudnia 2023 r. do godziny 8.00. Decyduje data wpływu oferty do ogłaszającego konkurs AMKP. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
- Po upływie terminu składania ofert, Komisja dokona ich otwarcia, następnie przeprowadzi czynności badania i oceny złożonych ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej.
- Wybranemu podmiotowi ogłaszający konkurs AMKP zaproponuje zawarcie umowy partnerskiej, która określi w szczególności:
- przedmiot umowy, prawa i obowiązki stron,
- zakres i formę udziału lidera i partnera w projekcie, w tym zakres realizowanych przez nich zadań,
- sposób przekazywania dofinansowania na pokrycie kosztów ponoszonych przez partnera,
- sposób postepowania w przypadku naruszenia lub niewywiązania się stron z umowy
- oraz innych kluczowych kwestii związanych z realizacja projektu zgodnie z wymaganiami dokumentacji konkursowej.
- W sytuacji niewyrażenia zgody na zawarcie umowy na warunkach określonych przez ogłaszającego w propozycji umowy partnerskiej przez wybranego partnera, ogłaszający konkurs AMKP zastrzega sobie prawo do wyboru partnera spośród pozostałych podmiotów, które złożyły oferty w niniejszym konkursie i uzyskały kolejne lokaty na liście rankingowej lub odstąpienia od partnerstwa
- Oferenci, którzy złożą oferty niezwłocznie zostaną powiadomieni o wynikach niniejszego konkursu za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres podany w ofercie Informacja o wynikach konkursu zostanie także opublikowana na stronie internetowej ogłaszającego konkurs AMKP.
§ 5
Dodatkowe informacje:
- W przypadku wystąpienia przyczyn skutkujących brakiem możliwości zawarcia umowy partnerskiej z wybranym w drodze niniejszego konkursu podmiotem, ogłaszający konkurs zastrzega sobie prawo zawarcia umowy partnerskiej z podmiotem, którego oferta uzyskała kolejną lokatę na liście rankingowej.
- Ogłaszający zastrzega sobie prawo do negocjowania warunków realizacji Projektu, rozstrzygnięcia niniejszego konkursu bez wyboru żadnego z oferentów oraz unieważnienia konkursu w każdej chwili bez podania przyczyn.
- Ogłaszający zastrzega sobie prawo anulowania partnerstwa związanego z wybranym oferentem w przypadku niezłożenia projektu w konkursie.
- Od ogłoszonego wyniku naboru nie przysługuje odwołanie.
- Podmiot ubiegający się o wybór na Partnera ma obowiązek poinformować osoby, których dane osobowe podaje w ofercie lub dokumentach złożonych wraz z ofertą, o udostępnieniu ich danych Liderowi w celu realizacji procesu wyboru Partnera. Partner zobowiązuje się w imieniu Lidera do przekazania wszystkim osobom, których dane udostępnił na potrzeby naboru Partnerów, informacji o których mowa w art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Dane osób do kontaktu w sprawie naboru: dr Grzegorz Kocot kocot@amuz.krakow.pl
§ 6
Postanowienia końcowe
- AMKP zastrzega sobie prawo do:
- odstąpienia od naboru ofert bez podania przyczyny,
- zamknięcia naboru bez wyboru Partnera.
- Realizacja partnerskiego projektu nastąpi wyłącznie w przypadku otrzymania dofinansowania projektu.