Pokaż więcej opcji Schowaj więcej opcji

Anna Maria Balawender


Anna Maria Balawender, studentka drugiego roku studiów drugiego stopnia, z klasy śpiewu prof. dr hab. Marii Seremet-Dziewięckiej zdobyła wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Bella Voce” 2022 w Busku-Zdroju, w dniach 16-19.08.2022 r.

 


fot. archiwum prywatne

Anna Maria Balawender – sopran – interesuje się głównie gatunkiem opery, przede wszystkim szkołą włoską, jednak z powodzeniem wykonuje także repertuar oratoryjny, kantatowy czy pieśniarski. Obecnie jest studentką drugiego roku studiów magisterskich na kierunku wokalistyka na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie prof. dr hab. Marii Seremet-Dziewięckiej.

Rozwija swoje predyspozycje muzyczne od najmłodszych lat, ukończyła dwa stopnie szkoły muzycznej na wydziale instrumentalnym – fortepianie. W roku akademickim 2020/2021 ukończyła równolegle studia licencjackie z filologii angielskiej na Akademii Ignatianum w Krakowie, które kontynuuje. Studia te okazały się przydatne, gdyż pozwalają na zgłębienie wiedzy o kulturze krajów anglojęzycznych. Podczas badań do pracy magisterskiej będzie miała możliwość szerszego spojrzenia na znaczenie oraz rozwój gatunku opery w Stanach Zjednoczonych skupiając się na Metropolitan Opera w Nowym Jorku.

W czasie studiów trzykrotnie otrzymała stypendium „Nagroda Rektora” przeznaczone dla najwybitniejszych studentów. Doskonaliła swoje umiejętności podczas kursów mistrzowskich prowadzonych przez takie osoby jak: Eva Blahová, Mariusz Kwiecień, Urszula Kryger, Silvan Rotem, Tadeusz Pszonka, Marcel Boone. Laureatka konkursów, VI Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im Z. Noskowskiego w Brzesku, Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Bella Voce” Busko-Zdrój 2022, finalistka VIII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju.

Podczas studiów wzięła udział w projekcie artystycznym „Wieczór w Operze” w Operze Krakowskiej, a także w projekcie operowym, realizując partię Despiny w „Cosi fan tutte” Mozarta pod batutą Macieja Tworka oraz Serpiny w „La serva padrona” Pergolesiego pod dyrekcją Anastasii Vrublevskiej. W marcu 2022 wzięła udział w spektaklu „Bal u Księcia Gigi” w Operze Krakowskiej pod kierownictwem Tomasza Tokarczyka. W maju wcieliła się w rolę Paminy z opery „Czarodziejski Flet” Mozarta pod batutą Macieja Tworka.

Współpracuje jako solistka z chórem mieszanym „Michael” z Kańczugi, a od 2020 roku prowadzi chór mieszany „Lumen” przy bazylice pw. Ducha Świętego w Przeworsku.