Pokaż więcej opcji Schowaj więcej opcji

Na skróty:
Katalog Główny
Elektroniczny Katalog Kartkowy Nut
Katalog prac dyplomowych, magisterskich i doktorskich
Naxos Music Library
Oxford Music Online
JSTOR
Najczęściej Zadawane Pytania

Godziny otwarcia:
Wypożyczalnia
p. 122
poniedziałek, czwartek: 12.00 – 18.00
wtorek, środa, piątek: 10.00 – 16.00
Czytelnia
p. 121
poniedziałek – piątek: 10.00 – 18.00
Fonoteka
p. 118
poniedziałek: 8.00-18.00
wtorek: 10.00 – 18.00
środa-piątek: 8.00-15.00
Pracownia kserograficzna
p.120
poniedziałek – piątek: 10.00 – 14.00

Najczęściej Zadawane Pytania


Co to jest sygnatura i gdzie się znajduje?
Sygnatura to ciąg cyfr i liter identyfikujący nuty, książkę, bądź nagranie, znajdujący się:
– w Katalogach kartkowych – w górnym rogu karty,
– w Katalogu Głównym (online) w zakładce „egzemplarze”,
– na okładce egzemplarza nut, książki, nagrania.

Co oznaczają litery w sygnaturze i czy trzeba je podać podczas składania zamówienia?
Litery są istotną częścią sygnatury – zawsze trzeba je podać. Oznaczają one:
– w przypadku nut:
m. p. – mała partytura,
d. p. – duża partytura,
m. o. – materiał orkiestrowy,
l. ch. – literatura chóralna,
– w przypadku nagrań: rodzaj nośnika, np. CD, DVD, K (kaseta magnetofonowa); sygnatura bez liter oznacza nagranie na płycie analogowej.

Co oznacza czerwona ramka wokół sygnatury na karcie katalogowej i okładce nut?
Czerwona ramka wokół sygnatury oznacza, że danego egzemplarza nie można wypożyczać, a jedynie skorzystać z niego w tym samym dniu w Czytelni lub na zajęciach, pod warunkiem pozostawienia „w zastaw” ważnego dokumentu ze zdjęciem.

Czy egzemplarz, którego nie można wypożyczać (z czerwoną ramką wokół sygnatury na karcie katalogowej), jest zawsze dostępny „od ręki”?
Niekoniecznie. Zależy o jaki tytuł chodzi.

Jak mogę założyć konto elektroniczne?
Konto elektroniczne można założyć u dyżurującego bibliotekarza w Wypożyczalni. Potrzebna jest do tego legitymacja studencka.

Dlaczego, będąc już na studiach magisterskich, nie mogę się zalogować na moje dotychczasowe konto elektroniczne?
Konto elektroniczne wymaga aktualizacji w przypadku przejścia na kolejny etap studiów – ze względu na zmianę danych w legitymacji studenckiej. Aktualizacji dokona bibliotekarz w Wypożyczalni.

Dlaczego nie mogę zamówić nut/nagrania przez Katalog Główny (online)?
Zamawianie poprzez Katalog Główny dotyczy obecnie wyłącznie książek.

W jaki sposób mogę zamówić nuty?
Nuty należy zamawiać poprzez Elektroniczny Katalog Kartkowey Nut lub – w przypadku nieznalezienia poszukiwanej pozycji w tym katalogu – poszukać jej w Katalogu Głównym i wysłać zamówienie w formie maila na adres biblioteka@amuz.krakow.pl. Wyjątek stanowią dostępne od razu zbiory podręczne, których lista znajduje się tutaj.

W jaki sposób mogę zamówić nagranie?
Nagrania znalezione w Katalogu Głównym zamawia się drogą mailową, pisząc na adres: fonoteka@amuz.krakow.pl. Jeśli nie udało się znaleźć nagrania w Katalogu Głównym, należy wysłać zapytanie o jego dostępność.

Jak długo trzeba czekać na realizację zamówienia w Wypożyczalni?
Zamówienia złożone do godz. 8.00 realizowane są w tym samym dniu, po godz. 8.00 –  dnia następnego. Wyjątek stanowią dostępne od razu zbiory podręczne, których lista znajduje się tutaj.

Jak długo trzeba czekać na realizację zamówienia w Fonotece?
Prawdopodobnie zostanie ono zrealizowane jeszcze tego samego dnia. Warto podczas składania zamówienia (tylko drogą mailową), zapytać o możliwy termin odbioru.

Na jak długo mogę wypożyczyć…
…książkę?
Okres wypożyczenia książek wynosi: dla pracowników Uczelni 10 miesięcy, dla studentów – 5 miesięcy.
…nuty?
Nuty można wypożyczać na okres jednego semestru.
…nagranie?
Pracownicy mogą wypożyczać nagrania na 1 miesiąc, studenci na 1 dobę (lub weekend).

Czy mogę prolongować wypożyczone…
…książki?
Prolongaty książek można dokonać samodzielnie, logując się na swoim koncie elektronicznym lub za pośrednictwem dyżurującego bibliotekarza. Możliwa jest tylko jedna prolongata na okres kolejnych 5 miesięcy.
…nuty?
Wypożyczone nuty można prolongować na następny semestr osobiście w Wypożyczalni.
…nagrania?
W Fonotece o możliwości prolongaty decyduje dyżurujący bibliotekarz.

Co mam zrobić jeśli zgubiłem/zgubiłam książkę, nuty lub nagranie?
W przypadku zagubienia materiałów bibliotecznych nie należy podejmować działań na własną rękę, lecz niezwłocznie zgłosić się do Wypożyczalni lub Fonoteki po tzw. kartę zagubionego dzieła. Dyżurujący bibliotekarz udzieli dalszych informacji.

Jak mogę się zalogować do Wi-Fi?
Hasło do wewnętrznej sieci Wi-Fi widoczne jest po zalogowaniu się na osobiste konto do systemu NESOS.

Czy z baz Naxos / Oxford Music Online / JSTOR / mogę korzystać w domu lub akademiku?
Pracownicy i studenci Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie mają możliwość korzystania z ww. baz poza Uczelnią. O szczegóły proszę pytać w Czytelni lub Wypożyczalni.

Jak będą przetwarzane moje dane po zapisaniu się do biblioteki?
Dane będą przetwarzane zgodnie z art. 13 pkt 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Treść klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych

W razie pytań można skontaktować się z inspektorem ochrony danych w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie pod adresem e-mail: iodo@amuz.krakow.pl.