28.08. – 03.09.2017

Repertuar / Repertoire
dowolny / unrestricted

Język kursu / Language
Polish, English

Maria Seremet-Dziewięcka – śpiew


Seremet-Dziwięcka MariaPo otrzymaniu dyplomu na Wydziale Wokalno-Aktorskim w krakowskiej Akademii Muzycznej doskonaliła sztukę wokalną na kursach w Accademia Musicale w Sienie u Giorgio Favaretto oraz Intrnationale Bachakademie u Anny Reynolds i Andreasa Schmidta. W swoim dorobku artystycznym posiada zarówno dzieła oratoryjne, w tym takie pozycje jak: Wielka msza h-moll, obie Pasje J.S. Bacha, Mesjasz G.F. Haendla, IX Symfonia L. van Beethovena, Stabat Mater G. Rossiniego, Messa da Requiem G. Verdiego, kompozycje współczesne R. Palestra, A. Nikodemowicza, K. Pendereckiego, jak również partie operowe w L’Orfeo C. Monteverdiego, Weselu Figara i Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta, Nabucco G. Verdiego, Jasiu i Małgosi E. Humperdincka. Miała okazje współpracować z wieloma wybitnymi artystami i zespołami między innymi Orchestra of the Golden Age, Pro Cantione Antiqua, Hilliard Ensemble czy I Solisti Aquilani przy wystawieniu dzieł Monteverdiego, Arvo Pärta i Vivaldiego. Koncertowała w większości krajów europejskich, a także w Japonii, Korei, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Brała udział w wielu festiwalach muzycznych: Dresdner Festspiele, Festiwal G.Ph. Telemanna w Magdeburgu, Festiwal Muzyki Sakralnej w Monreale, Festival Internazionale Cori d’Europa, Muzyka w Starym Krakowie, Wratislavia Cantans, Festiwal Ars Chori, Dni Muzyki Organowej w Krakowie, Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej, Międzynarodowe Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich. Występowała w Filharmoniach w Polsce jak również w Filharmonii w Berlinie, Monachium, Essen, Bamberg oraz renomowanych salach: Alte Oper we Frankfurcie, Meistersingehalle w Norymberdze Rosengarten w Mannheim, Festspielhaus w Baden Baden, Kieler Schloβ, Audimax w Regensburgu, Stadtcasino w Bazylei. Jako solistka i kameralistka przez wiele lat związana była z zespołem Capella Cracoviensis, współpracując także z Operą Krakowską. Posiada nagania archiwalne zrealizowane dla Polskiego Radia i TV oraz Deutsche Rundfunk. Z wielu nagrań płytowych wyróżnia się płyta z operami Milhauda Trois Opera Minute, przygotowana przez Karla Rickenbachera wspólnie z zespołem Cappella Cracoviensis, która otrzymała w roku 1992 dwie prestiżowe nagrody: Grand Prix du Disque de l’Academie Charles Gros i Diapason d’Or. Od 1999 roku prowadzi klasę śpiewu solowego w PSM II st. im. Wł. Żeleńskiego w Krakowie. W 2005 roku w Akademii Muzycznej w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny) otrzymała stopień naukowy doktora sztuk muzycznych. Od 2007 jest pedagogiem W Katedrze Wokalistyki Akademii Muzycznej w Krakowie, obecnie w stopniu doktora habilitowanego. W swojej pedagogice wokalnej wykorzystuje wiedzę z technik pracy z ciałem i oddechem oraz psychologii.