Pokaż więcej opcji Schowaj więcej opcji

1979 – 1999


28 września 1979
Przemianowanie PWSM w Akademię Muzyczną.

1984
Początek współpracy z Stendal Foundation (Szwajcaria) – nawiązanie współpracy z Międzynarodową Letnią Szkołą w Burgthann/Nürnberg.

1985
Organizacja Ogólnopolskiego Konkursu Klawesynowego im. Wandy Landowskiej.

1986
Początek współpracy z Międzynarodową Akademią Bachowską ze Stuttgartu, kierowaną przez prof. dr h.c. Helmuth Rillinga (J.S. Bach Pasja wg św. Mateusza)

1987 – 1993
Rektor – prof. Krystyna Moszumańska-Nazar, wybitny kompozytor

1988
100-lecie Akademii Muzycznej w Krakowie.

1990
II Międzynarodowa Akademia Bachowska – współpraca i udział w corocznych koncertach wyróżniających się studentów Akademii Muzycznych w Polsce (J.S. Bach Weihnachtsoratorium).

1991

  • Powstanie Katedry Interpretacji Muzyki Współczesnej.
  • Zainicjowanie cyklu dorocznych spotkań „Kurs Wykonawstwa Muzyki Dawnej” prowadzonych przez holenderskich specjalistów muzyki XVII i XVIII wieku z Konserwatorium w Amsterdamie.

1992

  • III Międzynarodowa Akademia Bachowska w ramach Europejskiego Miesiąca Kultury w Krakowie (J.S. Bach Msza h-moll).
  • Organizacja międzykatedralnego konkursu „Tria i Kwartety Fortepianowe W.A. Mozarta” z okazji 200-tnej rocznicy śmierci kompozytora.

1993

  • IV Międzynarodowa Akademia Bachowska (J.S. Bach Pasja wg św. Jana).
  • Otrzymanie przez Akademię na własność od władz wojewódzkich i miejskich budynków przy ul. św. Tomasza 43.

1993 – 1999
Rektor – prof. Marek Stachowski, wybitny kompozytor

1994
Pierwszy w historii Akademii doktorat honoris causa nadany prof. Krzysztofowi Pendereckiemu.

1995

  • V Międzynarodowa Akademia Bachowska (A. Dvořak Stabat Mater).
  • Ustanowienie nagrody EXCELLENCE IN TEACHING  – “Za doskonałe wyniki w pracy dydaktycznej” – przez małżeństwo Prof. Ray E. i Ruth A. Robinson z USA.

1997

  • Nadanie tytułu doktora honoris causa Paulowi Sacherowi.
  • Współpraca z Elżbietą i Krzysztofem Pendereckimi w stworzeniu koncepcji i realizacji Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Krakowie. (Rada programowa: prof. dr hab. M. Tomaszewski, dr (II st.) T. Malecka).
  • Organizacja I Międzynarodowego Sympozjum Beethovenowskiego – w ramach I Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena. Kierownictwo naukowe: prof. dr hab. M.Tomaszewski.

1998

  • VI Międzynarodowa Akademia Bachowska (K. Penderecki Credo).
  • Wejście do Europejskiego programu Sokrates/Erasmus – podpisanie pierwszych umów bilateralnych z uczelniami zachodnimi.
  • Współpraca programowa w organizacji II Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena “Beethoven i poprzednicy”.
  • Współpraca z Elżbietą Penderecką w opracowaniu koncepcji i organizacji Festiwalu Krzysztofa Pendereckiego (Rada Programowa prof. dr hab. M. Tomaszewski, dr (II st.) T. Malecka).
  • Organizacja Międzynarodowego Sympozjum “Muzyka Krzysztofa Penderckiego w kontekście teatru XX wieku”.
  • Europejskie prawykonanie Credo Krzysztofa Pendereckiego podczas Festiwalu Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w dniu 5 października 1998 roku, przygotowane przez zespoły Orkiestry i Chóru Międzynarodowej Akademii Bachowskiej oraz Akademii Muzycznej w Krakowie pod dyr. prof. dr h. c. Helmutha Rillinga.
  • Przeniesienie Biblioteki Głównej Akademii Muzycznej w Krakowie z ul. Starowiślnej na ul. św. Tomasza 43.

1999

  • I Międzynarodowy Konkurs Fletowy (dyrektor artystyczny prof. Barbara Świątek–Żelazna).
  • I Letnia Akademia Muzyczna (dyrektor artystyczny prof. Andrzej Pikul).
  • III Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena “Beethoven i romantycy”.