Nawigacja Widoków

Wydarzenie Views Navigation

Dzisiaj
Cały dzień

25. Dni Bachowskie

AKADEMIA W SIECI

KONCERTY ONLINE - AKADEMIA W SIECI
19-24 kwietnia 2021

KONCERT I
Johann Sebastian Bach (1685-1750) Wariacje Goldbergowskie BWV 988

Ketil Haugsand – klawesyn
kopia instrumentu typu niemieckiego Michaela Mietcke/Christiana Zella z ok. 1720 roku (Martin Skowroneck,1985)


KONCERT II
TRANSKRYPCJE

Johann Sebastian Bach (1685-1750) Concerto a-moll BWV 1041
(Allegro) – Andante – Allegro assai
Aleksandra Owczarek – skrzypce

Johann Sebastian Bach Concerto g-moll BWV 1058
(Allegro) – Andante – Allegro assai
Klaudia Rogała – klawesyn

Johann Sebastian Bach/Alessandro Marcello Concerto d-moll BWV 974
(Allegro) – Adagio – Presto
Karolina Wróbel – klawesyn

Alessandro Marcello (1673-1747) Concerto per oboe in re minor op. 1  SF 935
Andante a Spiccato – Adagio – Presto
Zofia Trystuła-Hovhannisyan –  obój

Johann Sebastian Bach Preludium & Fugue a-moll BWV 894
Piotr Windak – klawesyn

Johann Sebastian Bach Concerto a-moll BWV 1044
Allegro – Adagio ma non tanto e dolce – Alla breve
Zbigniew Pilch – skrzypce
Małgorzata Wojciechowska – flet traverso
Joanna Kwinta-Zielińska – klawesyn

Zespół instrumentalny:
Anna Hara-Pióro, Olena Kholodkova, Natalia Kierakowicz  – skrzypce
Dymitr Olszewski, Jakub Zwoiński – altówka
Adrianna Maria Kafel – wiolonczela
Rafał Gorczyński – kontrabas
Klaudia Rogała (BWV 1041), Karolina Wróbel (SF 935) – klawesyn


KONCERT III
KUNST DER FUGE

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Contrapunctus I
Contrapunctus II
Contrapunctus III
Contrapunctus IV
Contrapunctus V
Contrapunctus VI in Stylo Francese
Contrapunctus VII per Augmentationem et Diminutionem
Contrapunctus VIII
Contrapunctus IX alla Duodecima
Contrapunctus X alla Decima
Contrapunctus XI

Contrapunctus XIV

Aleksander Mocek – klawesyn
instrument w stylu flamandzkim Johna Storrsa

* * *

FUNCK V. BACH

David Funk (1648-1701) Stricturae viola-di gambicae
Suita G-dur
Sonatina – Almanda – Courant – Aria – Saraband – Intrada – Volta
Suita g-moll
Intrada – Allemande – Courant – Sarabande – Air – Ballo – Lamento – Gigue

Johann Sebastian Bach Sonata D-dur na violę da gamba i klawesyn BWV 1028
Adagio – Allegro – Andante – Allegro
Rafał Gorczyński – viola da gamba
Andrzej Zawisza – klawesyn

David Funk Stricturae viola-di gambicae
Suita D-dur
– Sarabande – Double I, II, III, IV – Adagio – Allemand – Courant – Air – Gigue

Mateusz Kowalski – tenorowa i basowa viola da gamba, kierownictwo artystyczne
Sylwia Heinrich, Agata Sanchez Martos, Rafał Gorczyński – basowe viole da gamba


KONCERT IV
VIOLONCELLO SENZA BASSO

Domenico Galli (1649-1697) Trattenimento musicale sopra il Violoncello
Sonata I
Sonata XI
Sonata V

Domenico Gabrielli (1651-1690) Ricercari per il Violoncello
Ricercar Primo

Francesco Supriani (1678-1753) Principij da imparare à suonare il Violoncello e con 12 Toccate à solo
Toccata decima
Toccata seconda

Johann Sebastian Bach (1685-1750) 6 Suites a Violoncello Solo senza Basso
II Suita d-moll BWV 1009
Prelude – Allemande – Courante – Sarabande – Menuet I, II – Gigue

Teresa Kamińska – wiolonczela

* * *

OJCIEC CHRZESTNY I SYN CHRZESTNY

Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788) Sonata triowa A-dur Wq 146
Allegretto – Andante – Vivace

Georg Philipp Telemann (1681-1767) Sonata D-dur na skrzypce i b.c. TWV 41:D1
Allemanda/Largo – Corrente/Vivace – Sarabanda – Gigue

Georg Philipp Telemann Kwartet fletowy d-moll TWV 43:d3
Adagio – Allegro – Largo – Allegro

Carl Philipp Emanuel Bach Sonata g-moll na skrzypce i klawesyn obligato H. 545
Allegro – Adagio – Allegro

Georg Philipp Telemann (1681-1767) Kwartet fletowy G-dur TWV 43:G11
Affetuoso – Allegro – Adagio – Allegro Assai

Agnieszka Świątkowska – skrzypce
Tomasz Potaczek – flet traverso
Mateusz Kowalski – viola da gamba
Justyna Grabowska – klawesyn


KONCERT V
STUDENCKI KOKTAJL

Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644-1704) Sonata a cinque z Sonatae Tam Aris, Quam Aulis Servientes

Filip Pysz, Wojciech Kaszuba trąbka naturalna
opieka artystyczna: dr Tomasz Ślusarczyk

Antonio Vivaldi (1678-1741) Koncert na obój i skrzypce RV 548
Allegro – Largo – Allegro

Weronika Potępa obój
Aleksandra Owczarek skrzypce
opieka artystyczna: dr Katarzyna Pilipiuk, dr hab. Zbigniew Pilch, prof. AMKP

Giovanni Antonio Piani (1678–1759?) Sonata per flauto d-moll op. 1 nr 1
Adagio et affettuoso – Sostenuto – Fuga – Larghetto – Allegro e spiccato

Zsófia Sánta flet prosty
Klaudia Łoboda klawesyn
opieka artystyczna: prof. Erik Bosgraaf, mgr Katarzyna Czubek

Arcangello Corelli (1654-1713) Sonata G-dur op. 5  nr 11
Preludio – Allegro – Adagio – Vivace – Gavotta

Zsófia Sánta flet prosty
Klaudia Łoboda klawesyn
opieka artystyczna: prof. Erik Bosgraaf, mgr Katarzyna Czubek

Jean-Baptiste Senaillé (1687–1730) Sonata g-moll op.1 nr 6
Preludio (Largo) – Gavotte (Allegro)
Natalia Kierakowicz skrzypce barokowe
Rafał Gorczyński viola da gamba
Justyna Grabowska  klawesyn
opieka artystyczna: dr hab. Agnieszka Świątkowska

Pierre Danican Philidor (1681–1731) Cinquième Suite op. 1
Très Lentement – Allemande – Sarabande – Gigu
Julie Kučerová flet prosty
Adam Jastrzębski klawesyn
opieka artystyczna: prof. Erik Bosgraaf, mgr Katarzyna Czubek

Joseph Haydn (1732–1809) Koncert na skrzypce i klawesyn F-dur Hob.XVIII nr 6
Allegro Moderato – Largo – Presto

Olena Kholodkova skrzypce
Karolina Wróbel klawesyn
opieka artystyczna: dr hab. Teresa Piech

Zespół instrumentalny:
Anna Hara-Pióro, Anna Vidal Farion skrzypce
Dymitr Olszewski altówka barokowa
Agata Sanchez Martos, Jagoda Suchar wiolonczela barokowa
Martyna Bachowska kontrabas


KONCERT VI
W FORTE I PIANO

Carl Philipp Emanuel Bach (1714–1788) Pièces Characteristiques für Tasteninstrument

La Borchward Polonoise
Maria Erdman klawikord

La Pott
Gabriela Lasota klawikord

La Complaisante
Szymon Paruzel klawikord

La Bergius
Yuhao Weng klawikord

La Philippine
Jiajia Han klawikord

La Gleim Rondeau
Maria Erdman klawikord

L’Aly Rupalich (La Bach)
Szymon Paruzel klawikord

La Gause
Yuhao Weng klawikord

La Journaliére
Gabriela Lasota klawikord

L’Irresoluë
Jiajia Han klawikord

La Boehmer
Maria Erdman klawikord

opieka artystyczna: dr Maria Erdman
kopia instrumentu Christiana Gottfrieda Friedericiego z 1765 roku (Martin Schwabe, 2008)

* * *

Carl Philipp Emanuel Bach Fantazja Es-dur Wq 58
Magdalena Smrokowska fortepian

Carl Philipp Emanuel Bach 12 wariacji na temat Folie d'Espagne Wq 118/9
Adam Piotr Rorat fortepian

Carl Philipp Emanuel Bach Rondo a-moll Wq 56/5
Gabriela Fijoł fortepian

Carl Philipp Emanuel Bach Fantazja fis-moll Wq 80
Eliza Pawłowska fortepian
Dymitr Olszewski skrzypce

Johann Christoph Friedrich Bach (1732-1795) Sonata A-dur na 4 ręce
Allegro – Rondo Allegretto
Magdalena Smrokowska, Adam Piotr Rorat fortepian

opieka artystyczna: dr Petra Matĕjová, dr Katarzyna Drogosz
kopia instrumentu Antona Waltera z 1781 roku (Robert Brown, 2004)