Pokaż więcej opcji Schowaj więcej opcji


Ładowanie Wydarzenia

« Wszystko Wydarzenia

  • To event minęło.

II. Międzynarodowa Konferencja Klarnetowa

27 listopada - 30 listopada

Szanowni Państwo,

W dniach 27-30.11.2019r. Akademia Muzyczna w Krakowie jest organizatorem II. Międzynarodowej Konferencji Klarnetowej pt. Znaczenie artykulacji jako środka wyrazu w wykonawstwie utworów klarnetowych od klasycyzmu do współczesności. Celem konferencji jest zwrócenie uwagi na rolę artykulacji w wykonawstwie dzieł muzycznych, niezależnie od epoki ich powstania i stylu. Program konferencji obejmuje wykłady i koncerty.

Udział w konferencji wezmą:

Klarneciści: Jean-Francois Bescond, Jean-Michel Bertelli, Alessandro Carbonare, Nicolas Cox, Jean-Marc Fessard, George Georgiou, Evan Lynch, Matthias Müller, Antonio Tinelli, Janusz Antonik, Barbara Borowicz, Paweł Krauzowicz, Paweł Kroczek, Piotr Lato, Tomasz Sowa, Robert Stefański.

Pianiści:  Monaldo Braconi, Wioletta Fluda-Tkaczyk, Monika Gardoń-Preinl, Wiesława Worożańska.

W programie:
Referaty: 28-29.11.2019 sala kameralna   9:00 – 14:30

Koncerty:

Środa 27 listopada 2019

 SALA KONCERTOWA
27.11.,
g. 17:30
Marcel Chyrzyński  Trzy Preludia na klarnet i fortepian
Janusz Antonik – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian

Nino Rota Sonata in Re na klarnet i fortepian
As tribute to Nino Rota on the 4-th anniversary of his death
Gioachino Rossini „Una voce poco fa…” da „Il Barbiere di Seviglia”
Antonio Tinelli – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian

Artemis Aifotiti  Athmospheres IV na klarnet solo
Bruno Mantovani Bug na klarnet solo
Leo Weiner Peregi Verbunk na klarnet i fortepian
George Georgiou – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian

Béla Kovács  Sholem-Alekhem, Rov Feidman
Jorg Widmann  Fantasie na klarnet solo
Louis Cahuzac Variations sur un air du pays d’oc
Evan Lynch – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian

 g. 18:45
18:45 Stéphane Gentil – Prezentacja klarnetów firmy Selmer

g. 19:00
Carta bianca
Alessandro Carbonare – klarnet
Monaldo Braconi – fortepian


Czwartek 28 listopada 2019
SALA KAMERALNA
Sesja Naukowa – referaty

9:00 Alessandro Carbonare – The Art of clarinet articulation and sounds

10:30 Barbara Borowicz – Artykulacja jako forma wyrażania ekspresji w wybranych utworach polskiej literatury klarnetowej II połowy XX wieku

11:00 Paweł Kroczek – Józef Madeja – solista, pedagog oraz kompozytor. Rozważania nad artykulacją jako środkiem wyrazu w kadencjach wybranych utworów

11:30 Antonio Tinelli – The use of language in phrasing: example of the Brahms Sonatas

12:00 Matthias Müller – Interpretation of Mozart Concerto for concerts and of auditions

12:45 Nicolas Cox –  What do the French Classicists teach us about articulation in Classical Music?

13:15 Jean-Francois Bescond – Prezentacja stroików firmy D’Addario

13:45 Piotr Śmietana – Konserwacja i eksploatacja klarnetu

SALA KONCERTOWA
KONCERT – 19:00

Piotr Pawlik  Clludium na klarnet solo (światowe prawykonanie)
Ewa Fabiańska Jelińska Preludium na klarnet i fortepian
Katarzyna Danel To the Light na klarnet solo (światowe prawykonanie)
Paweł Kroczek – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian

Camille Saint-Saëns Sonata na klarnet i fortepian
Jean-Francois Bescond – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian

Felix Mendelssohn-Bartholdy 2 Lieder: Aus dem Lobgesang, Herbstlied
Barbara Borowicz – klarnet
Jean-Francois Bescond – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian

Artur Cieślak Monolog na klarnet solo
Barbara Borowicz – klarnet

Gioacchino Rossini Thema e Variazioni na klarnet i fortepian
Matthias Müller  3 etudes de concert na klarnet solo
Matthias Müller  SABRE Suite na klarnet solo
Matthias Müller – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian


Piątek 29 listopada 2019
SALA KAMERALNA
Sesja Naukowa – referaty

10:00 Jean-Francois Bescond – Reed and Articulation

10:30 George Georgiou – Tonguing at a young age, how language affects the quality of tonguing

11:00 Evan Lynch – Double Tongue Troubleshooting

11:45 Robert Stefański – Znaczenie artykulacji w wybranych kompozycjach z polskiej literatury klarnetowej XXI wieku.

12:15 Jean-Marc Fessard – Clarinet articulation, not just a tongue story…

12:45 Jean-Michel Bertelli – Articulation in the repertoire of the clarinet from the classic to the present

13:45 Łukasz Grembowiec – Prezentacja klarnetów firmy Yamaha

AULA FLORIANKA
KONCERT 18:30
Zbigniew Brzyszcz Sonatina na klarnet i fortepian (światowe prawykonanie)
Michał Serwin  Osika na wietrze na klarnet solo
Robert Stefański – klarnet
Wiesława Worożańska – fortepian

Michele Mangani  Executive Fantasia na klarnet i fortepian
Paweł Krauzowicz – klarnet
Monika Gardoń-Preinl – fortepian

Béla Kovács  Hommage á Richard Strauss
Tomasz Sowa – klarnet

Claude Debussy Rhapsody na klarnet i fortepian
Francis Poulenc Sonata na klarnet i fortepian
Bela Bartok 3 Romanian Dances  na klarnet i fortepian
Benny Goodmann 3 Shorts Jazz pièces  na klarnet i fortepian
Jean-Michael Bertelli – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian


Sobota 30 listopada 2019
AULA FLORIANKA
KONCERT 12:00

York Bowen  Sonata na klarnet i fortepian op. 109
Piotr Lato– klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian

John Ireland Fantasy Sonata na klarnet i fortepian
Nicolas Cox – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian

Mieczysław Weinberg Sonata na klarnet i fortepian op. 28
Jean-Marc Fessard – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian

Konferencji towarzyszy prezentacja klarnetów Yamaha i Selmer oraz stroików D’Addario.

Serdecznie zapraszamy!

W przypadku pytań prosimy o kontakt:
dr Barbara Borowicz
e-mail: barbara.borowicz@amuz.krakow.pl
tel. 501 723 969


wstęp wolny

 Organizator: Katedra Instrumentów Dętych Drewnianych i Akordeonu

Szczegóły

Start:
27 listopada
Koniec:
30 listopada
Wydarzenie Category:

Miejsce

Akademia Muzyczna
ul. Św. Tomasza 43
Kraków, Polska