
- To event minęło.
II. Międzynarodowa Konferencja Klarnetowa
27 listopada - 30 listopada
Wydarzenie Nawigacja

Szanowni Państwo,
W dniach 27-30.11.2019r. Akademia Muzyczna w Krakowie jest organizatorem II. Międzynarodowej Konferencji Klarnetowej pt. Znaczenie artykulacji jako środka wyrazu w wykonawstwie utworów klarnetowych od klasycyzmu do współczesności. Celem konferencji jest zwrócenie uwagi na rolę artykulacji w wykonawstwie dzieł muzycznych, niezależnie od epoki ich powstania i stylu. Program konferencji obejmuje wykłady i koncerty.
Udział w konferencji wezmą:
Klarneciści: Jean-Francois Bescond, Jean-Michel Bertelli, Alessandro Carbonare, Nicolas Cox, Jean-Marc Fessard, George Georgiou, Evan Lynch, Matthias Müller, Antonio Tinelli, Janusz Antonik, Barbara Borowicz, Paweł Krauzowicz, Paweł Kroczek, Piotr Lato, Tomasz Sowa, Robert Stefański.
Pianiści: Monaldo Braconi, Wioletta Fluda-Tkaczyk, Monika Gardoń-Preinl, Wiesława Worożańska.
W programie:
Referaty: 28-29.11.2019 sala kameralna 9:00 – 14:30
Koncerty:
Środa 27 listopada 2019
SALA KONCERTOWA
27.11.,
g. 17:30
Marcel Chyrzyński Trzy Preludia na klarnet i fortepian
Janusz Antonik – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian
Nino Rota Sonata in Re na klarnet i fortepian
As tribute to Nino Rota on the 4-th anniversary of his death
Gioachino Rossini „Una voce poco fa…” da „Il Barbiere di Seviglia”
Antonio Tinelli – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian
Artemis Aifotiti Athmospheres IV na klarnet solo
Bruno Mantovani Bug na klarnet solo
Leo Weiner Peregi Verbunk na klarnet i fortepian
George Georgiou – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian
Béla Kovács Sholem-Alekhem, Rov Feidman
Jorg Widmann Fantasie na klarnet solo
Louis Cahuzac Variations sur un air du pays d’oc
Evan Lynch – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian
g. 18:45
18:45 Stéphane Gentil – Prezentacja klarnetów firmy Selmer
g. 19:00
Carta bianca
Alessandro Carbonare – klarnet
Monaldo Braconi – fortepian
Czwartek 28 listopada 2019
SALA KAMERALNA
Sesja Naukowa – referaty
9:00 Alessandro Carbonare – The Art of clarinet articulation and sounds
10:30 Barbara Borowicz – Artykulacja jako forma wyrażania ekspresji w wybranych utworach polskiej literatury klarnetowej II połowy XX wieku
11:00 Paweł Kroczek – Józef Madeja – solista, pedagog oraz kompozytor. Rozważania nad artykulacją jako środkiem wyrazu w kadencjach wybranych utworów
11:30 Antonio Tinelli – The use of language in phrasing: example of the Brahms Sonatas
12:00 Matthias Müller – Interpretation of Mozart Concerto for concerts and of auditions
12:45 Nicolas Cox – What do the French Classicists teach us about articulation in Classical Music?
13:15 Jean-Francois Bescond – Prezentacja stroików firmy D’Addario
13:45 Piotr Śmietana – Konserwacja i eksploatacja klarnetu
SALA KONCERTOWA
KONCERT – 19:00
Piotr Pawlik Clludium na klarnet solo (światowe prawykonanie)
Ewa Fabiańska Jelińska Preludium na klarnet i fortepian
Katarzyna Danel To the Light na klarnet solo (światowe prawykonanie)
Paweł Kroczek – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian
Camille Saint-Saëns Sonata na klarnet i fortepian
Jean-Francois Bescond – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian
Felix Mendelssohn-Bartholdy 2 Lieder: Aus dem Lobgesang, Herbstlied
Barbara Borowicz – klarnet
Jean-Francois Bescond – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian
Artur Cieślak Monolog na klarnet solo
Barbara Borowicz – klarnet
Gioacchino Rossini Thema e Variazioni na klarnet i fortepian
Matthias Müller 3 etudes de concert na klarnet solo
Matthias Müller SABRE Suite na klarnet solo
Matthias Müller – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian
Piątek 29 listopada 2019
SALA KAMERALNA
Sesja Naukowa – referaty
10:00 Jean-Francois Bescond – Reed and Articulation
10:30 George Georgiou – Tonguing at a young age, how language affects the quality of tonguing
11:00 Evan Lynch – Double Tongue Troubleshooting
11:45 Robert Stefański – Znaczenie artykulacji w wybranych kompozycjach z polskiej literatury klarnetowej XXI wieku.
12:15 Jean-Marc Fessard – Clarinet articulation, not just a tongue story…
12:45 Jean-Michel Bertelli – Articulation in the repertoire of the clarinet from the classic to the present
13:45 Łukasz Grembowiec – Prezentacja klarnetów firmy Yamaha
AULA FLORIANKA
KONCERT 18:30
Zbigniew Brzyszcz Sonatina na klarnet i fortepian (światowe prawykonanie)
Michał Serwin Osika na wietrze na klarnet solo
Robert Stefański – klarnet
Wiesława Worożańska – fortepian
Michele Mangani Executive Fantasia na klarnet i fortepian
Paweł Krauzowicz – klarnet
Monika Gardoń-Preinl – fortepian
Béla Kovács Hommage á Richard Strauss
Tomasz Sowa – klarnet
Claude Debussy Rhapsody na klarnet i fortepian
Francis Poulenc Sonata na klarnet i fortepian
Bela Bartok 3 Romanian Dances na klarnet i fortepian
Benny Goodmann 3 Shorts Jazz pièces na klarnet i fortepian
Jean-Michael Bertelli – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian
Sobota 30 listopada 2019
AULA FLORIANKA
KONCERT 12:00
York Bowen Sonata na klarnet i fortepian op. 109
Piotr Lato– klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian
John Ireland Fantasy Sonata na klarnet i fortepian
Nicolas Cox – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian
Mieczysław Weinberg Sonata na klarnet i fortepian op. 28
Jean-Marc Fessard – klarnet
Wioletta Fluda-Tkaczyk – fortepian
Konferencji towarzyszy prezentacja klarnetów Yamaha i Selmer oraz stroików D’Addario.
Serdecznie zapraszamy!
W przypadku pytań prosimy o kontakt:
dr Barbara Borowicz
e-mail: barbara.borowicz@amuz.krakow.pl
tel. 501 723 969
wstęp wolny
Organizator: Katedra Instrumentów Dętych Drewnianych i Akordeonu