Show more options Hide more options


Ładowanie Wydarzenia

« Wszystko Wydarzenia

  • To event minęło.

Ogólnopolska Konferencja Doktorantów Uczelni Muzycznych

20 January

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Dr hab. Agnieszka Draus (Akademia Muzyczna w Krakowie), Wokół postaci i twórczości Marka Stachowskiego w kontekście Krakowskiej Szkoły Kompozytorskiej – wykład inauguracyjny 10.00–10.50

Katarzyna Bartos (Akademia Muzyczna w Krakowie), Osobowość twórcza Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil (promotor: prof. Anna Granat-Janki) 10.50–11.25

Joanna Kołodziejska (Akademia Muzyczna w Katowicach), Polskie opery radiowe i telewizyjne – rekonesans (opiekun naukowy: dr hab. Marcin Trzęsiok) 11.25–12.00

Przerwa 12.00–12.15

Agnieszka Zahaczewska-Książek (Akademia Muzyczna w Katowicach), Anton Arensky  i jego II Suita na dwa fortepiany op. 23 – referat i wykonanie (promotor: prof. dr hab. Maria Szwajger-Kułakowska). Wykonawcy: Agnieszka Zahaczewska-Książek – fortepian, Krzysztof Książek – fortepian 12.15–12.45

Manuel Dominguez Salas (Akademia Muzyczna w Krakowie), Teoria kompozycji discontinuum–continuum i jej funkcjonowanie w twórczości Julio Estrady (promotor: prof. dr hab. Anna Nowak) 12.45–13.20

Ks. Mateusz Ziemlewski (Akademia Muzyczna w Krakowie), „Totus Tuus” H. M. Góreckiego w świetle „Opera Omnia” J. Ratzingera.  Próba teologicznej interpretacji utworu (opiekun naukowy: prof. dr hab. Teresa Malecka) 13.20–13.55

Maja Baczyńska (UMFC, Warszawa), Sposób ukazania fascynacji dźwiękiem w filmach dokumentalnych o polskich twórcach muzycznych. Na przykładzie filmu autorskiego „Prawykonanie x 3” oraz filmów: „15 stron świata” (reż. Zuzanna Solakiewicz), „Małe instrumenty” (reż. Edyta Wróblewska), „Samotność dźwięku” (reż. Jacek Piotr Bławut), „Ucho wewnętrzne” (reż. Szymon Uliasz, Magdalena Gubała) (promotorzy: dr hab. Alicja Gronau-Osińska, Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie, dr hab. Michał Bukojemski, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi) 13.55–14.30

Przerwa obiadowa 14.30–15.30

Aleksandra Flach (Akademia Muzyczna w Krakowie), Nowe media w komunikacji z publicznością dziecięcą w wybranych utworach polskich kompozytorów współczesnych (promotor: prof. dr hab. Teresa Malecka) 15.30–16.05

Dominika Micał (Akademia Muzyczna w Krakowie), Współczesne utwory inspirowane madrygałem renesansowym – podejście metodologiczne (promotor: dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz) 16.05–16.40

Ewa Chorościan (Akademia Muzyczna w Krakowie), Inspiracje systemami mikrotonowymi z pierwszej połowy XX wieku w twórczości Georga Friedricha Haasa – wstępny rekonesans (opiekun naukowy: dr hab. Agnieszka Draus) 16.40–17.15

Izabela Jutrzenka-Trzebiatowska (Akademia Muzyczna w Krakowie), Kultura salonowa XIX wieku. Rekonesans (promotor: dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz) 17.15–17.50

Przerwa 17.50–18.05

Małgorzata Włodarczyk (Akademia Muzyczna w Krakowie), „Sześć sonat solowych na gitarę angielską” Tommaso Giordaniego w perspektywie wykonawstwa historycznego i współczesnego – koncepcja pracy (opiekun naukowy: dr hab. Renata Orzechowska) 18.05–18.40

Bartłomiej Majkrzak (Akademia Muzyczna w Krakowie), Charakterystyka języka muzycznego Jehana Alaina (opiekun naukowy: dr hab. Andrzej Tuchowski) 18.40–19.15

Mateusz Strzelecki (Akademia Muzyczna w Łodzi), Utwory na skrzypce i fortepian w twórczości Karola Rathausa – referat i wykonanie (promotor: dr hab. Tomasz Król); program: Karol Rathaus (1895–1954): Suita op. 27 na skrzypce i fortepian (1929); wykonawcy: mgr Mateusz Strzelecki – skrzypce, dr Andrzej Ślązak – fortepian 19.15–19.45


Program

Szczegóły

Data:
20 January
Wydarzenie Category:

Miejsce

Sala 205
ul. Św. Tomasza 43
Kraków, Polska
+ Google Map