
- To event minęło.
Ogólnopolska Konferencja Doktorantów Uczelni Muzycznych
20 January 2018
Wydarzenie Nawigacja

Dr hab. Agnieszka Draus (Akademia Muzyczna w Krakowie), Wokół postaci i twórczości Marka Stachowskiego w kontekście Krakowskiej Szkoły Kompozytorskiej – wykład inauguracyjny 10.00–10.50
Katarzyna Bartos (Akademia Muzyczna w Krakowie), Osobowość twórcza Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil (promotor: prof. Anna Granat-Janki) 10.50–11.25
Joanna Kołodziejska (Akademia Muzyczna w Katowicach), Polskie opery radiowe i telewizyjne – rekonesans (opiekun naukowy: dr hab. Marcin Trzęsiok) 11.25–12.00
Przerwa 12.00–12.15
Agnieszka Zahaczewska-Książek (Akademia Muzyczna w Katowicach), Anton Arensky i jego II Suita na dwa fortepiany op. 23 – referat i wykonanie (promotor: prof. dr hab. Maria Szwajger-Kułakowska). Wykonawcy: Agnieszka Zahaczewska-Książek – fortepian, Krzysztof Książek – fortepian 12.15–12.45
Manuel Dominguez Salas (Akademia Muzyczna w Krakowie), Teoria kompozycji discontinuum–continuum i jej funkcjonowanie w twórczości Julio Estrady (promotor: prof. dr hab. Anna Nowak) 12.45–13.20
Ks. Mateusz Ziemlewski (Akademia Muzyczna w Krakowie), „Totus Tuus” H. M. Góreckiego w świetle „Opera Omnia” J. Ratzingera. Próba teologicznej interpretacji utworu (opiekun naukowy: prof. dr hab. Teresa Malecka) 13.20–13.55
Maja Baczyńska (UMFC, Warszawa), Sposób ukazania fascynacji dźwiękiem w filmach dokumentalnych o polskich twórcach muzycznych. Na przykładzie filmu autorskiego „Prawykonanie x 3” oraz filmów: „15 stron świata” (reż. Zuzanna Solakiewicz), „Małe instrumenty” (reż. Edyta Wróblewska), „Samotność dźwięku” (reż. Jacek Piotr Bławut), „Ucho wewnętrzne” (reż. Szymon Uliasz, Magdalena Gubała) (promotorzy: dr hab. Alicja Gronau-Osińska, Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie, dr hab. Michał Bukojemski, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi) 13.55–14.30
Przerwa obiadowa 14.30–15.30
Aleksandra Flach (Akademia Muzyczna w Krakowie), Nowe media w komunikacji z publicznością dziecięcą w wybranych utworach polskich kompozytorów współczesnych (promotor: prof. dr hab. Teresa Malecka) 15.30–16.05
Dominika Micał (Akademia Muzyczna w Krakowie), Współczesne utwory inspirowane madrygałem renesansowym – podejście metodologiczne (promotor: dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz) 16.05–16.40
Ewa Chorościan (Akademia Muzyczna w Krakowie), Inspiracje systemami mikrotonowymi z pierwszej połowy XX wieku w twórczości Georga Friedricha Haasa – wstępny rekonesans (opiekun naukowy: dr hab. Agnieszka Draus) 16.40–17.15
Izabela Jutrzenka-Trzebiatowska (Akademia Muzyczna w Krakowie), Kultura salonowa XIX wieku. Rekonesans (promotor: dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz) 17.15–17.50
Przerwa 17.50–18.05
Małgorzata Włodarczyk (Akademia Muzyczna w Krakowie), „Sześć sonat solowych na gitarę angielską” Tommaso Giordaniego w perspektywie wykonawstwa historycznego i współczesnego – koncepcja pracy (opiekun naukowy: dr hab. Renata Orzechowska) 18.05–18.40
Bartłomiej Majkrzak (Akademia Muzyczna w Krakowie), Charakterystyka języka muzycznego Jehana Alaina (opiekun naukowy: dr hab. Andrzej Tuchowski) 18.40–19.15
Mateusz Strzelecki (Akademia Muzyczna w Łodzi), Utwory na skrzypce i fortepian w twórczości Karola Rathausa – referat i wykonanie (promotor: dr hab. Tomasz Król); program: Karol Rathaus (1895–1954): Suita op. 27 na skrzypce i fortepian (1929); wykonawcy: mgr Mateusz Strzelecki – skrzypce, dr Andrzej Ślązak – fortepian 19.15–19.45