Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

AKADEMIA MUZYCZNA W KRAKOWIE
KATEDRA KAMERALISTYKI
oraz
KATEDRA DYRYGENTURY
KATEDRA TEORII I INTERPRETACJI DZIEŁA MUZYCZNEGO
zaprasza na

II MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL DUTEÓW FORTEPIANOWYCH „DUETTISSIMO!”
oraz

SESJA NAUKOWO – ARTYSTYCZNA
„Polski duet fortepianowy. Roman Maciejewski in memoriam”.

KRAKÓW, 24 KWIETNIA – 13 MAJA 2018

 

W dniach 25 kwietnia – 13 maja Katedra Kameralistyki po raz kolejny aktywnie włącza się w życie naukowo-artystyczne Akademii Muzycznej w Krakowie. Filharmonia Krakowska, Aula Florianka, Sala Koncertowa i Sala Kameralna będą arenami sesji naukowej „Duet fortepianowy w muzyce polskiej. Roman Maciejewski in Memoriam.” oraz ilustrującymi sesję koncertami. Wystąpią przede wszystkim pianiści pracujący w Katedrze Kameralistyki – wszakże to Katedra Kameralna jest odpowiedzialna za prowadzenie przedmiotu Duet Fortepianowy – ale również zaproszeni goście.  Znakomity duet fortepianowy Genova/Dymitrov oraz Profesor Geoffrey Jennings Haydon uświetnią nasze przedsięwzięcie, a prowadzone przez nich kursy mistrzowskie pozwolą naszym studentom na kontakt z innym spojrzeniem na tę tak bardzo trudną i specyficzną formację kameralną jaką jest duet fortepianowy.

Celem sesji naukowej i towarzyszącym jej koncertów jest podkreślenie istotnej roli duetu fortepianowego w muzyce kameralnej oraz przywrócenie świetności tej nieco zapomnianej i często z przymrużeniem oka traktowanej formacji. Poprzez cykl wykładów i koncertów, mamy nadzieję na zainteresowanie studentów nowym i niezwykle bogatym i atrakcyjnym repertuarem na ten skład kameralny.


24 kwietnia 2018, godz.19.00
Aula Florianka, ul. Sereno Fenn’a 15

PROLOG SCHUBERTOWSKI

Franz Schubert (1797-1828) 

Allegro a-moll D.947 “Lebensstürme”

Markijan Ivashkevych – fortepian
Oleksiy Vorobets – fortepian

Fantazja c-moll D.48 (Grande Sonata)

Justyna Kapusta – fortepian
Maria Dziedzic – fortepian

Fantazja G-dur D.1

Renata Żełobowska – Orzechowska – fortepian
Anna Dębowska – Jaroszek – fortepian

Fantazja g-moll D.8

Anna Dudkiewicz – fortepian
Magdalena Wojtczak – fortepian

Fantazja f-moll D.940

Danuta Mroczek – Szlezer – fortepian
Jacek Tosik – Warszawiak – fortepian

Organizator:
Katedra Kameralistyki
Katedra Dyrygentury
Katedra Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego

wstęp wolny


25 kwietnia 2018, godz.19.00
Filharmonia im. K. Szymanowskiego, ul. Zwierzyniecka 1

KONCERT INAUGURACYJNY

Claude Debussy (1862-1918) – En blanc et noir
I. Avec emportement
II. Lent. Sombre
III. Scherzando

Darius Milhaud (1892-1974) – Scaramouche op. 165b
I. Vif
II. Modéré
III. Brasileira

George Gershwin (1898-1937) – Fantazja Porgy & Bess, arr. Percy Grainger

***

Robert Schumann (1810-1856) – Bilder aus Osten,  6 Impromptus, op.66
I. Lebhaft
II. Nicht schnell und sehr gesangvoll zu spielen
III. Im Volkston
IV. Nicht schnell
V. Lebhaft
VI. Reuig andächtig

Maurice Ravel (1875-1937) – La Valse, Poème chorégraphique

Genova & Dimitrov Piano Duo

Organizator:
Katedra Kameralistyki
Katedra Dyrygentury
Katedra Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego

Bilety w cenie 30 zł do nabycia w Kasie Filharmonii,
Wejściówki dla studentów Akademii Muzycznej w Krakowie w cenie 10 zł (za okazaniem legitymacji)


26 kwietnia 2018, godz. 19.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej, ul. Św. Tomasza 43

Claude Debussy (1862-1918) – Petite Suite
I. En bateau (Sailing): Andantino
III. Menuet: Moderato
IV. Ballet: Allegro giusto

Sergiej Prokofiew (1891-1953)  – Marsz z opery “Miłość do trzech pomarańczy”

Jonasz Kluza – fortepian
Mateusz Półtorak – fortepian

Francis Poulenc (1899-1963) – Elégie

Myrosław Skoryk (ur. 1938 r.) – „Kankan ze starej płyty winylowej” z cyklu „Trzy ekstrawaganckie utwory”

Romuald Twardowski (ur. 1930 r.) – Improvvisazione e toccata

Karolina Kisiak – fortepian
Alicja Gura – fortepian

***

Carlos Guastavino (1912-2000) – Tres Romances Argentinos op. 2
I. Las Niñas de Santa Fe
II. Muchacho Jujeño
III. Baile en Cuyo

Siergiej Rachmaninow (1873-1943) – Fantasie tableaux op. 5
I. Barcarolle. Allegretto
II. La nuit… L’amour… Adagio sostenuto (The night…the love…)
III. Les Larmes. Largo di molto  (The Tears)
IV. Pâques. Allegro maestoso (Easter)

Appasionato Piano Duo
Dominika Grzybacz
– fortepian
Klara Kraj – fortepian

***

Roman Maciejewski (1910-1998) – Negro Spirituals
I. Deep River
II. I Want to be Ready
III. Listen to the Lambs
IV. Sometimes I Feel like a Motherless Child

Darius Milhaud (1892-1974) – Scaramouche op.165b
I. Vif
II. Modéré
III. Brasileira

Jacek Tosik – Warszawiak – fortepian
Geoffrey Jennings Haydon (USA) – fortepian

Organizator:
Katedra Kameralistyki
Katedra Dyrygentury
Katedra Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego

wstęp wolny


27 kwietnia 2018, godz. 11.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej, ul. Św. Tomasza 43

KONFERENCJA NAUKOWA

„Polski duet fortepianowy. Roman Maciejewski in memoriam.”

Prof. dr hab. Jerzy Marchwiński
Prof. dr hab. Danuta Mroczek-Szlezer
Prof. dr hab. Leszek Polony
Prof. dr hab. Violetta Przech
Prof. dr hab. Anna Nowak
dr hab. Sławomir Cierpik
dr hab. Monika Wilińska-Tarcholik
dr Mikołaj Pacholczyk
mgr Mateusz Kurcab
Organizator:
Katedra Kameralistyki
Katedra Dyrygentury
Katedra Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego

wstęp wolny


27 kwietnia 2018, godz. 19.00
Aula Florianka, ul. Sereno Fenn’a 15

Maurice Ravel (1875-1937) – Rapsodie espagnole
I. Prelude a la nuit
II. Malaguena
III. Habanera
IV. Feria

Georges Bizet (1838-1875) – Jeux d’enfants op. 22
I. L’escarpolette (The swing)
II. La toupie (The top)
III. La poupée (The doll)
IV. Les chevaux de bois (The hobby-horses)
V. Le volant (Battledore and shuttlecock)
VI. Trompette et tambour (Trumpet and drum)
VII. Les bulles de savon (Soap bubbles)
VIII. Les quatre coins (Puss in the corner)
IX. Colin-maillard (Blind Man’s Bluff)
X. Saute-mouton (Leap-frog)
XI. Petit mari, petite femme (Little husband, little wife)
XII. Le bal (The ball)

Michał Dziad – fortepian
Milena Kędra – fortepian

***

George Gershwin (1898-1937)
„Rhapsody in blue”
„An American in Paris”, arr. Sławomir Cierpik

Monika Wilińska – Tarcholik – fortepian
Sławomir Cierpik – fortepian

Organizator:
Katedra Kameralistyki
Katedra Dyrygentury
Katedra Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego

wstęp wolny


28 kwietnia 2018, godz.16.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej, ul. Św. Tomasza 43

Claude Debussy (1862-1918) – Petite suite
I. En bateau (Sailing): Andantino
II. Cortège (Retinue): Moderato
III. Menuet: Moderato
IV. Ballet: Allegro giusto

Francis Poulenc (1899-1963) – Sonata Piano à Quatre Mains
I. Prelude
II. Rustique
III. Final

Mateusz Perz – fortepian
Guillermo Rodríguez Rodríguez – fortepian

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Sonata D – dur na 4 ręce, KV 381
 I. Allegro
II.  Andante
III. Allegro molto

Robert  Schumann (1810-1856) – Bilder aus Osten,  6 Impromptus, op.66
I. Lebhaft
II. Nicht schnell und sehr gesangvoll zu spielen
III. Im Volkston
IV. Nicht schnell
V. Lebhaft
VI. Reuig andächtig

Maria Słysz – fortepian
Faustyna Krajewska – fortepian

Franz Schubert (1797-1828) – Fantazja f-moll D.940

Aleksandra Biśta – fortepian
Julia Kukuczka – fortepian

Organizator:
Katedra Kameralistyki
Katedra Dyrygentury
Katedra Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego

wstęp wolny


28 kwietnia 2018, godz.19.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej, ul. Św. Tomasza 43

Ignacy Jan Paderewski (1860-1941) Album tatrzańskie op. 12
Allegro con brio (W murowanej piwnicy)
Andantino molto espressivo (Dziewczyno kocham Cię)
Allegro con moto (Za górami za lasami)
Allegro maestoso. Vivace grazioso (Hej idę w las)
Allegretto. Andantino
Allegro ma non troppo

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Koncert c-moll BWV 1060 na dwa fortepiany

Antonín Dvorák (1841-1904)
Serenada E-Dur op. 22 na orkiestrę smyczkową

EMES Piano Duo:
Małgorzata Zdebska – fortepian
Anna Włodarczyk – fortepian

Orkiestra Festiwalowa
Jakub Chrenowicz – dyrygent

* * *

Astor Piazzolla (1921-1992) arr. P. Ziegler
Milonga del Angel
Adios Nonino
Libertango

Ivo Josipović (*1957)
Dernek na dwa fortepiany, perkusję i orkiestrę kameralną\

Wojciech Kilar (1932-2013)
Orawa na kameralną orkiestrę smyczkową

Chopin Piano Duo:
Anna Boczar – fortepian
Bartłomiej Kominek – fortepian

Jan Pilch – perkusja
Maciej Hałoń – perkusja

Orkiestra Festiwalowa
Jakub Chrenowicz – dyrygent

Organizator:
Katedra Kameralistyki
Katedra Dyrygentury
Katedra Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego

wstęp wolny


29 kwietnia 2018, godz.19.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej, ul. Św. Tomasza 43

Juliusz Zarębski (1854-1885) – À travers Pologne, danses et mélodies, op. 23
I. Chant du départ (Śpiew pożegnalny)
II. Le mal du pays (Tęsknota za Ojczyzną)
III. Mazurka
IV. Cracovienne
V. Kołomyjka
VI. Cracovienne
VII. Dumka (Rêverie)

Manuel Infante (1883-1958) Tańce andaluzyjskie
I. Ritmo
II. Sentimento
III. Grazia (El vito)

Michał Dorman – fortepian
Manuel Casares Gestal – fortepian

***

Ignacy Jan Paderewski (1860-1941) – Album Tatrzańskie op. 12
I. Allegro con brio (W murowanej piwnicy)
II. Andantino molto espressivo (Dziewczyno kocham Cię)
III. Allegro con moto (Za górami za lasami)
IV. Allegro maestoso. Vivace grazioso (Hej idę w las)
V. Allegretto. Andantino
VI. Allegro ma non troppo

Roman Maciejewski (1910-1998)
Mazurek
Tarantella
Kołysanka
Oberek

Mateusz Kurcab – fortepian
Michał Rot – fortepian

Organizator:
Katedra Kameralistyki
Katedra Dyrygentury
Katedra Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego

wstęp wolny


13 maja 2018, godz. 19.00
Sala Koncertowa Filharmonii Krakowskiej

KONCERT FINAŁOWY

Richard Wagner (1813-1883) – Idylla Zygfryda WWV 103

Carl Czerny (1791-1857) – Koncert fortepianowy C-dur na cztery ręce i orkiestrę op. 153
I. Allegro con brio
II. Adagio espressivo
III. Rondo alla Polacca. Vivace

Justyna Danczowska – fortepian
Lech Napierała – fortepian

Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej w Krakowie
Stanisław Rzepiela – dyrygent

***

Stanisław Rzepiela (ur. 1993 r.) – Δημήτηρ

Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej w Krakowie
Stanisław Rzepiela – dyrygent

Organizator:
Katedra Kameralistyki
Katedra Dyrygentury
Katedra Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego

wstęp wolny