Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

WYNIKI

I Nagroda: Jan Skorupa
student Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie kompozycji dr Katarzyny Taborowskiej-Kaszuby. Absolwent Akustyki na Poznańskim Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza.
tytuł utworu: “Organiczność absolutu”

II Nagroda: Przemysław Scheller
absolwent Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie kompozycji prof. Aleksandra Lasonia, ukończył również studia doktoranckie pod opieką dr hab. Jarosława Mamczarskiego
tytuł utworu: “Geometria Paradoksu”

III Nagroda: Aleksandra Joanna Słyż
kompozytorka, realizatorka dźwięku, absolwentka Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie kompozycji dr hab. M. Kędziory
tytuł utworu: “X9#0001 // THE WAR YOU DON’T WANT TO SEE”

Wyróżnienie: Marcin Pączkowski
kompozytor, dyrygent i artysta elektroniczny, aktualnie działający w Seattle
tytuł utworu: “Flupresje”

Wyróżnienie: Przemysław Kunda
student Reżyserii Dźwięku na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina
tytuł utworu: “Acherontia atropos”

Wyróżnienie: Krzysztof Rau
student Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego na kierunku kompozycji w klasie dr hab. Agaty Zubel-Moc
tytuł utworu: “Anchor”

Nagroda specjalna – wyróżnienie Marianny Patkowskiej: Katarzyna Bem
studentka Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie kompozycji dra hab. Cezarego Duchnowskiego
tytuł utworu: “Drone Strike”


FINAŁ
2. Ogólnopolski Konkurs Kompozytorski im. Józefa Patkowskiego dedykowany cyfrowej muzyce konkretnej

organizatorzy: Akademia Muzyczna w Krakowie
Katedra Kompozycji
Studio Muzyki Elektroakustycznej.
członkowie jury: M.Długosz – przewod., M.Bortnowski, M.Chołoniewski, J.Rychlik, A.Zagajewski

29 marzec 2019 (piątek)
Sala Kameralna im. prof. M.Stachowskiego, AM w Krakowie
otwarte publiczne przesłuchania wszystkich prac konkursowych
część I – godzina 15.00
część II – godzina 18.00

30 marzec 2019 (sobota) – godzina 16.00
Sala Kameralna im. prof. M.Stachowskiego, AM w Krakowie
ogłoszenie wyników konkursu, wręczenie nagród i dyplomów
Koncert Finałowy z udziałem Renaty Guzik (5 odmian fletów akustcznych)


Skład jury:

dr hab. Marcin Bortnowski (Akademia Muzyczna we Wrocławiu)
prof. dr hab. Marek Chołoniewski (Akademia Muzyczna w Krakowie)
dr hab. Magdalena Długosz (Akademia Muzyczna w Krakowie)
prof. dr hab. Józef Rychlik (Akademia Muzyczna w Krakowie)
dr hab. Artur Zagajewski (Akademia Muzyczna w Łodzi)

30 marca 2019
Sala Kameralna im. prof. Marka Stachowskiego w Akademii Muzycznej w Krakowie

Rozstrzygnięcie Konkursu i ogłoszenie werdyktu nastąpi podczas koncertu


Szanowni Państwo,

Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej w Krakowie i jej Studio Muzyki Elektroakustycznej organizują w marcu 2019 roku 2. Ogólnopolski Konkurs Kompozytorski im. Józefa Patkowskiego, którego przedmiotem jest kompozycja akusmatyczna. Celem Konkursu jest upamiętnienie postaci Profesora Józefa Patkowskiego, założyciela Studia Muzyki Elektroakustycznej i wieloletniego wykładowcy Akademii Muzycznej w Krakowie, osoby zasłużonej dla muzyki polskiej II połowy XX wieku.

Pragniemy zachęcić studentów i absolwentów polskich uczelni muzycznych oraz członków Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej, w wieku 20-35 lat, będących obywatelami Rzeczpospolitej Polskiej lub zamieszkałych w Polsce, aby wzięli udział w naszym przedsięwzięciu, udowadniając, że w tej dziedzinie tworzy się u nas muzykę wartościową.

Pracą konkursową jest kompozycja o wysokich walorach estetycznych i zaawansowanej technologii, która – w zakresie tworzywa – będzie muzyczną transformacją materiałów źródłowych przygotowanych przez organizatorów Konkursu. Materiał źródłowy, nagrany w postaci plików stereofonicznych (częstotliwość próbkowania 48kHz, rozdzielczość 24 bity), będzie dostępny dla osób zakwalifikowanych do udziału w Konkursie po uprzednim nadesłaniu zgłoszenia.

Kompozycja konkursowa (czas trwania 8 do 10 minut) powinna być przeznaczona do wielokanałowej projekcji dźwięku (klasyczny układ stereofoniczny lub kwadrofoniczny) i dostarczona w postaci plików dźwiękowych WAVE (48kHz/24bity). Uczestnik może nadesłać co najwyżej 2 utwory, każdy opatrzony odrębnym godłem.

Warunkiem udziału w Konkursie jest przysłanie pocztą elektroniczną – w dniach 23 października do 20 listopada 2018 roku – pisemnego zgłoszenia (według instrukcji: pkt 7 Regulaminu Konkursu) na adres: konkomp@amuz.krakow.pl Powiadomienie o dopuszczeniu do udziału w Konkursie w postaci e-maila aktywacyjnego, który zawierać będzie: link do folderu z materiałami źródłowymi oraz informacje, gdzie i jak należy przesłać kompozycje konkursowe (w terminie 1-28 luty 2019), zostaną przekazane z podanego powyżej adresu do dnia 1 grudnia 2018 roku.

Rozstrzygnięcie Konkursu i ogłoszenie werdyktu nastąpi podczas koncertu, który odbędzie się w Sali Kameralnej im. prof. Marka Stachowskiego w Akademii Muzycznej w Krakowie (30 marca 2019). Partnerem technologicznym jest krakowska firma Music Info sp. z o.o., która zapewni projekcję dźwiękową prac konkursowych zakwalifikowanych do finału, za pośrednictwem systemu EAW Radius.

Rolę sekretarza Konkursu pełni dr hab. Michał Pawełek. Na adres konkomp@amuz.krakow. pl – jedyny dostępny dla Uczestników – proszę kierować wszelką korespondencję (zgłoszenie udziału, ewentualne zapytania i wątpliwości, etc).

Serdecznie zapraszamy do udziału w Konkursie.

prof. dr hab. Wojciech Widłak
dr hab. Magdalena Długosz