Publikacje Cyfrowe Wydziału Instrumentalnego


Augustyn Danuta

ERWIN SCHULHOFF (1894-1942) TRAGEDIA TWÓRCY W NIELUDZKICH CZASACH


Czubek-Davidson Irena

HARFA W BRYTYJSKIEJ MUZYCE WOKALNEJ XX WIEKU W ASPEKCIE SONORYSTYCZNYM I WYKONAWCZYM


Hałoń Maciej

MIĘDZY INTENCJĄ TWÓRCZĄ A INTERPRETACJĄ UTWORU PERKUSYJNEGO NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH NOWO POWSTAŁYCH KOMPOZYCJI


Kęska Gajusz

EKSPRESJA SONAT FORTEPIANOWYCH JAKO ODZWIERCIEDLENIE PRZEMIAN STYLISTYCZNYCH W TWÓRCZOŚCI KAROLA SZYMANOWSKIEGO


Lato Piotr

SONATA KLARNETOWA KOMPOZYTORÓW ANGIELSKICH XX WIEKU NA PRZYKŁADZIE SONAT CHARLESA VILLIERSA STANFORDA, ARNOLDA BAXA, HERBERTA HOWELLSA I RICHARDA RODNEYA BENNETTA


Łypik-Sobaniec Barbara

ERNEST BLOCH – OJCIEC NOWOCZESNEJ MUZYKI ŻYDOWSKIEJ? UJĘCIE PROBLEMU W KONTEKŚCIE MUZYKI WIOLONCZELOWEJ


Mączyński Miłosz

OBLICZA DIALOGU MUZYCZNEGO W LITERATURZE GITAROWEJ XX WIEKU


Masternak Oriana

„CINQ AQUARELLES”, „LE LIS” I „OISILLON BLEU” LUCIENA DUROSOIRA (1878-1955) JAKO STUDIUM IMPRESJONISTYCZNYCH POSZUKIWAŃ DŹWIĘKOWYCH


Napierała Lech

SPECYFIKA WYKONAWSTWA PIEŚNI ORKIESTROWYCH W WERSJI NA GŁOS Z TOWARZYSZENIEM FORTEPIANY, NA PRZYKŁADZIE „WESENDONCK-LIEDER” RICHARDA WAGNERA, PIEŚNI „URLICHT” ORAZ „RÜCKERT-LEDER” GUSTAVA MAHLERA


Nędza Łukasz

WPŁYW SAKSOFONOWEJ SOLOWEJ MUZYKI RYO NODY NA ROZWÓJ LITERATURY INSTRUMENTU W KONTEKŚCIE MUZYKI EUROPEJSKIEJ. KIERUNKI, TENDENCJE, WSPÓŁCZESNE ŚRODKI WYRAZU ORAZ PROBLEMATYKA WYKONAWCZA WYBRANYCH DZIEŁ


Piech Teresa

PROBLEMATYKA WYKONAWCZA PARTII SKRZYPIEC W NIEMIECKIM KONCERCIE KOŚCIELNYM XVII WIEKU NA GŁOS SOLOWY, SKRZYPCE I BASSO CONTINUO


Pilch Zbigniew

MUZYKA NA SKRZYPCE SOLO W XVII WIEKU. TWÓRCZOŚĆ ORGINALNA I TRANSKRYPCJE WOBEC PERSPEKTYW WYKONAWCZYCH


Rożański Piotr

IDEA WARIACYJNOŚCI WOBEC RÓŻNORODNOŚCI STYLISTYCZNEJ. PERSPEKTYWA WYKONAWCZO-INTERPRETACYJNA SOLOWYCH FORTEPIANOWYCH UTWORÓW WARIACYJNYCH XX WIEKU


Sławek Maria

TWÓRCZOŚĆ MIECZYSŁAWA WAJNBERGA. EKSPRESJA I STYL Z PERSPEKTYWY WYKONAWCZO-INTERPRETACYJNEJ NA PRZYKŁADZIE UTWORÓW NA SKRZYPCE I FORTEPIAN Z LAT 1947-1953


Ślusarczyk Tomasz

ROZWÓJ I ZNACZENIE SZTUKI CLARINO NA PRZEŁOMIE XVII I XVIII WIEKU W ASPEKCIE HISTORYCZNEJ PRAKTYKI WYKONAWCZEJ NA PODSTAWIE WYBRANYCH ARII Z KONCERTUJĄCĄ TRĄBKĄ


Solecki Paweł

MIĘDZY TRADYCJĄ A NOWOCZESNOŚCIĄ – WOKÓŁ ZAGADNIEŃ INTERPRETACYJNYCH MUZYKI KOMPOZYTORÓW AFROAMERYKAŃSKICH. STUDIA NAD UTWORAMI KAMERALNYMI Z UDZIAŁEM FAGOTU I NA FAGOT SOLO


Suruło Wiesław

INTERPRETACJA UTWORÓW FLETOWYCH MAYERA KUPFERMANA W KONTEKŚCIE WPŁYWU TECHNIKI SERIALNEJ, JAZZU I MUZYKI ETNICZNEJ NA JĘZYK MUZYCZNY KOMPOZYTORA


Szlezer Marek

TWÓRCZOŚĆ FORTEPIANOWA JADWIGI SARNECKIEJ


Wyleżoł Piotr

KONCEPCJA TRIA JAZZOWEGO. ROLA FORTEPIANU W KSZTAŁTOWANIU IMPROWIZACJI I ARANŻOWANIU UTWORÓW ZAWARTYCH NA AUTORSKIEJ PŁYCIE „CHILDREN’S EPISODES”


Zawisza Andrzej

ZAGADNIENIA INTERPRETACJI „PRÉLUDE NON MESURÉ” W KONTEKŚCIE XVII- I XVIII-WIECZNEJ WŁOSKIEJ I NIEMIECKIEJ MUZYKI KLAWISZOWEJ NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH KOMPOZYCJI L. LUZZASCHIEGO, G. FRESCOBALDIEGO, M. ROSSIEGO, J.J. FROBERGERA, M. WECKMANNA, J.C.F. FISCHERA, J.S. BACHA